Toon posts:

ScrollableFrame Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem met een site : www.thesleepdoctors.nl,
het zit namelijk zo hij bestaat uit een frame met 3 delen onder elkaar die ook kwa maten op elkaar moeten aansluiten.
de 1e twee doen dat heel goed maar de laatste moet scrollable zijn omdat daar grote hoeveelheden tekst in kunnen komen, doordat hij scrollable is verspringt hij steeds en dat vind ik erg lelijk.
ik heb al zitten denken aan een Iframe voor de lange stukken tekst maar dat is ook niet mooi want dan krijg je ook een verticale scrollbalk en dat vind ik persoonlijk erg lelijk.
en het in 1 pagina zetten met tabellen is ook geen optie want het is de bedoeling dat de boveste 2 delen blijven staan.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, ik ben niet handig met php of aps of iets in die richting. verder is hij gemaakt is Golive Cs.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Is heel makkelijk te verhelpen; geen frames gebruiken. Die verspringing is gewoon de breedte die gereserveerd wordt voor een scrollbar.

Verwijderd

je kan natuurlijk ook Iframes gebruiken, met scrolling="auto" of scrolling="yes" aan. dit zou moeten werken lijkt mij.

voorbeeld:
<iframe name="center" id="center" frameborder="0" scrolling="auto" src="start.html" height="300" width="800"></iframe>

op deze manier kan je net als bij normale frames links laten openen in het Iframe. en dan wel met een scrollbar

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 09:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Petry, als ik dat doe krijg ik een verticale scrollbalk in mijn iframe en dat wil ik liever niet

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
1) Je wilt een gecentreerde site;
2) Je wilt een fixed menu bovenin;
3) Je wilt soms korte tekst, soms lappen tekst;
4) Je wilt niet dat er zaken opschuiven door het verschijnen van een scrollbar.

Een site die gecentreerd staat, centreert ten opzichte van de aanwezige breedte. Zodra er een lap tekst komt, moet er een scrollbar komen, anders kun je de onderste tekst niet lezen. Maar door een scrollbar wordt die aanwezige breedte kleiner en kan er wat verschuiven.

Volgens mij moet je dan één van bovenstaande wensen laten vallen en heb je deze mogelijkheden:
1) Vaste afstand tot de linkerkant zorgt ervoor dat er alleen iets aan de rechterkant afvalt wanneer er een scrollbar is, maar je site verschuift niet;
2) Als het menu gewoon in de flow van de rest van de tekst zit (dus niet fixed, maar frameloos), dan schuift het menu gewoon mee wanneer er een scrollbar verschijnt en sluiten de delen gewoon op elkaar aan (zoals Rowanov zegt);
3) Als je alles korte stukken tekst maakt, evt. met meerdere pagina's, kun je voorkomen dat er een scrollbar verschijnt;
4) iframe (zoals Petry zegt);
5) je kunt de header ook zo ontwerpen dat beide delen qua positionering niet van elkaar afhankelijk zijn, dat de header qua horizontale positie niet per se hoeft aan te sluiten op de rest van de tekst.

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:43:
Beste Petry, als ik dat doe krijg ik een verticale scrollbalk in mijn iframe en dat wil ik liever niet
het is mogelijk om de scrollbar van de X en Y as afzonderlijk in te stellen, weet niet precies hoe, maar even g00gelen kan helpen.

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 22:45
Kan je het niet zo maken dat je een frame in dat frame krijgt, zodat je de scrollbalk ook in het blauwe gedeelte krijgt? dan heb je er geen last van lijkt me.

Persoonlijk ben ik erg anti-frames want ik vind het gewoon rot werken, doe tegenwoordig alles met tabellen, weet je tenminste zeker dat het goed onder elkaar blijft aansluiten. (en ja, natuurlijk was ik ook ooit begonnen met frames, maar wanneer je het anders kan dan met frames zul je zien dat dat makkelijker is!)

Aangezien jij je logo er altijd wil blijven houden lijkt mij dat frame in een frame wel handig, en dan wel zorgen dat het buitenste frame niet gaat scrollen, maar degene daarin wel (dit zou je bijvoorbeeld ook kunnen doen door een frame in een tabel te kunnen zetten).
Pagina: 1