Ik zie even van de bomen het bos niet meer zo.....
mijn formulier:
mijn upload code:
De uitvoer van print_r geeft een lege array. Maw de filespecificaties worden niet doorgegeven.
In de php.ini file staan de globals op off. Uiteraard zijn de rechten van ../uploads 777.
Ik heb ook andere scriptjes geprobeerd, echter deze mochten geen soelaas bieden.
Als ik $upload=$_POST(uploadFile); invoer en $upload echo dan krijg ik wel de filenaam.
Ik heb het idee dat er een instelling om moet, maar welke weet ik niet. Wie kan me helpen?
mijn formulier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <html> <head> <title>File Upload Form</title> </head> <body> <form action="getfile.php" method="post"><br> Type (or select) Filename: <input type="file" name="uploadFile"> <input type="submit" value="Upload File"> </form> </body> </html> |
mijn upload code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <html>
<head>
<title>Process Uploaded File</title>
</head>
<body>
<?php
print_r($_FILES);
if ( move_uploaded_file ($_FILES['uploadFile'] ['tmp_name'],
"../uploads/{$_FILES['uploadFile'] ['name']}") )
{ print '<p> The file has been successfully uploaded </p>';
}
else
{
switch ($_FILES['uploadFile'] ['error'])
{ case 1:
print '<p> The file is bigger than this PHP installation allows</p>';
break;
case 2:
print '<p> The file is bigger than this form allows</p>';
break;
case 3:
print '<p> Only part of the file was uploaded</p>';
break;
case 4:
print '<p> No file was uploaded</p>';
break;
}
}
?>
</body>
</html> |
De uitvoer van print_r geeft een lege array. Maw de filespecificaties worden niet doorgegeven.
In de php.ini file staan de globals op off. Uiteraard zijn de rechten van ../uploads 777.
Ik heb ook andere scriptjes geprobeerd, echter deze mochten geen soelaas bieden.
Als ik $upload=$_POST(uploadFile); invoer en $upload echo dan krijg ik wel de filenaam.
Ik heb het idee dat er een instelling om moet, maar welke weet ik niet. Wie kan me helpen?