[testcase]Kleurrijke foto's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb deze middag enkele foto's getrokken met mijn digitaal fototoestel. Een Kyocera Finecam M410R. De foto's zijn niet bewerkt. Bij de eerste drie foto's scheen de zon en bij de laatste drie was het wat mistig zoals je kunt zien. Graag wat commentaar?

1
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/thumbs/O2ET2XGwO.JPG

2
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/thumbs/k6b7S7.JPG

3
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/thumbs/l9Lzz1zTYE.JPG

4
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/thumbs/QiWLo8li.JPG

5
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/thumbs/jecSm3NB.JPG

6
Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/thumbs/3YaBeH.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry,

heb een blunder begaan
heb de titel vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:14:
sorry,

heb een blunder begaan
heb de titel vergeten 8)7
Lol :+ ( maak even tr aan met titel erin die je wilt)

4 en 5 hebben wel iets. Die zijn wat creatiever en hebben meer uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Mja, niet echt bijzonder verder. Nr. 5 zou wel zo op zo'n trekker kalender kunnen volgens mij (vraag Femme eens, die is er nogal fan van dacht ik ;) )
En nr 4 is ook wel aardig, die kasseien, doet wat denken aan Parijs - Roubaix zeg maar. Maar verder, tsja.. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
De laatste doet me denken aan Boudewijn de Groot met z'n nummer Jimmy :P

Hoe sterk is de eenzame fietser
Die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind
Zichzelf een weg baant

Ademt wel een zekere sfeer uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

Nabewerking zou deze reeks goed doen. 'k had iets meer kleur verwacht :) Even de saturation omhoog wil best helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08
Ik ben geen FG regular. Maar ik zie er vaak genoeg wat moois in. En toen ik deze titel zag verwachtte ik wat meer kleur. Misschien wat meer nabewerking? Of andere titel :P

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Tja, om eerlijk te zijn snap ik niet helemaal waarom je deze foto's wilt delen met ons. Ga eens een leuk boek over fotografie lezen, zodat je wat over kleuren, compositie, belichting e.d. leert. Maargoed, ik zal ff wat commentaar proberen te geven
1 t/m 3: Erg jammer dat je deze niet hebt nabewerkt. Ze kunnen een flinke dosis satuartion gebruiken. Bloemenfoto's horen lekker te knallen, en op jouw foto's zijn ze nogal dof. Bij foto 3 zou je ook die blauwe waas moeten proberen weg te werken, nu is het echt helemaal niks...

4: Ook hier zou wat extra saturation niet mistaan. Daarnaast zou ik proberen die kabel rechtsboven weg te klonen (zou niet al te lastig moeten zijn gezien de egale achtergrond). Die kabel leid nogal af namelijk. Voor de rest is het wel een nogal standaard verdwijnpunt foto.

5. Leukste van de serie. Maar voor de rest, alsnog vrij weinig aan imo.

6. Tja, heb hier eigelijk ook weinig op te zeggen. 't is gewoon en weinig interessante plaat.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik was vamiddag in de tuin wat foto's maken en heb toevallig van dezelfde plant als op foto 1 ook een foto gemaakt, dit was mijn resultaat :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/bCoZbEVDP.jpg

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:45
Zo te zien ging het je niet zozeer om het kleurrijke in de foto's, maar om de kleurcontrasten.

1) Paars - Groen. Leuke kleur combinatie, alleen is deze foto te druk en is het onderwerp zo niet interessant genoeg. Een close-up aan de zijkant van de bloem, zodat je dus wazig groens op de achtergrond ziet was waarschijnlijk beter.
2) Oranje - Groen. Ook in dit geval net iets te druk, maak een close-up van 1 zo'n bloem, hoeft niet vol in beeld als je ook wat groens erbij wilt. Groot diafragma (F2 schat ik), en je krijgt een hele mooie scherpte diepte.
3) Blauw - Rood - en beetje groen. Bij deze foto krijg ik een erg kerst gevoel, dus dat heb je goed vastgelegd. Aan de ene kant jammer van de blauwwaas, maar aan de andere kant geeft het de foto wel iets kouds, waardoor het kerst gevoel beter naar voren komt. Maak de besjes nu iets roder, en het wordt al een stuk leuker.
4) moeilijk te zien door de fletsheid van de foto. Maar volgens mij kan je met die rode/oranje muur links, en het gras rechts ook wel wat moois krijgen. Probeer bij deze foto de helderheid wat omhoog te krijgen, plaats de horizon ook wat hoger. Druk dan de lucht door, waarschijnlijk wordt het dan een stuk betere foto.
5) Geel - Groen, gecombineerd met wat mist en die tractor. Persoonlijk zou ik deze foto meer haaks op de tractor hebben gemaakt, dat je de tractor het beeld in ziet rijden. Ook had deze foto wat helderder gemogen, of voeg juist wat ruis toe, zodat de verlatenheid meer naar voren komt.
6) Blauw - Groen. Jammer alleen dat je net tegen de rug van die fietser aan zit te kijken. En dat die weg zo snel al verdwijnt. Een lange weg, met die fietser zo zou een beter effect hebben gegeven. Echt dat die fietser moeite moet gaan doen om van de foto af te geraken.

Even wat commentaar van mij per foto. Trek het je absoluut niet te persoonlijk aan, anders kom je waarschijnlijk nooit meer terug. Je hebt volgens wel een aardig oog voor detail, maar gewoon blijven proberen. Als je per foto voordat je de foto maakt eens nadenkt over het eigenlijk effect wat je wilt bereiken kom je een waarschijnlijk al een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Ghehe das leuk, ik heb toevallig OOK nog een foto van die bloem.
Een beetje de saturation en de brightness gefotosoept.
Afbeeldingslocatie: http://ckgrafix.com/fotos/bijklein.jpg

EDIT
zo ik heb de flits proberen weg te shoppen
Afbeeldingslocatie: http://ckgrafix.com/fotos/bijkleinzonderflits.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door blacknoise op 13-10-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:38
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:11:
Heb deze middag enkele foto's getrokken met mijn digitaal fototoestel. Een Kyocera Finecam M410R. De foto's zijn niet bewerkt. Bij de eerste drie foto's scheen de zon en bij de laatste drie was het wat mistig zoals je kunt zien. Graag wat commentaar?
Ik weet niet of je beschikt over photoshop oid,
zoniet, dan is picasa wel een idee om het een en ander aan te passen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

blacknoise schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:24:
[afbeelding]
Jammer dat je de schaduw van je lens in het flitslicht ziet (onderaan die zwarte cirkel). Spiegeltje of andere constructie had je hier kunnen gebruiken. Of gewoon gebruikmaken van omgevingslicht natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
blacknoise schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:24:
[afbeelding]
Mooie foto. Alleen zonde van die glans op de bij, daar gaat net iets te veel aandacht naartoe.
En de achtergrond is wat te druk zo. Misschien mooier als die wat minder fel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een foto gemaakt van die hulst, maar dan wel zonder die blauwe tint.
Is die beter?

Afbeeldingslocatie: http://img.photoamp.com/i/thumbs/y4K044W8z.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Sorry, maar ik vind dat je de plank volledig misslaat met de topictitel "Kleurrijke foto's". Bij zo'n titel verwacht ik foto's die van m'n scherm afspringen, maar de foto's die jij plaatst zijn het tegenovergestelde, ik vind ze allemaal érg flets.

Foto 1 en 2 zijn de enige waar nog wat kleur in te bekennen is, maar ik vind het niet echt sprankelend. Het zijn een beetje zachte kleuren, iets wat ik bij kleurrijke foto's niet verwacht, daarbij verwacht ik frisse, schreeuwende, springende kleuren. Foto 3 is zonder de blauwe teint al stukken beter, maar kwalificeert imho nog steeds niet voor de titel 'kleurrijk'. Wat je met 4 t/m 6 wilt bereiken is me sowieso een raadsel, aangezien daar geen kleur in te bekennen is (behalve het blauwe shirt van de fietser).

Dit zijn bijvoorbeeld kleurrijke foto's. Een compleet ander genre, maar de kleuren springen van je scherm!

Het komt misschien wat hard over, maar ik denk dat je daar meer aan hebt dan aan wat goedpratend commentaar :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
MBV schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:14:
[...]

Jammer dat je de schaduw van je lens in het flitslicht ziet (onderaan die zwarte cirkel). Spiegeltje of andere constructie had je hier kunnen gebruiken. Of gewoon gebruikmaken van omgevingslicht natuurlijk...
Hey dat is wel een handige tip dat spiegeltje! ik zit me namelijk zelf steeds vaker te ergeren aan dat probleem van de schaduw van t flitslicht. ff binnenkort een opklikbaar spiegeltje maken (of een echte flitser kopen:) )
Met macro vind k n flits wel lekker vaak. Word t wat scherper van en komen de kleuren mooier uit. En met weinig licht heb k zon lange sluitertijd nodig dat t onscherp wordt.

@ ruuddieboy: sja die reflectie van de flits op die bij is idd wel onnatuurlijk

Hey verstraetab, mijn fotos waren ook echt aalllemaal flets toen k net mn camera had, ik vond al snel uit dat ik alle settings beter handmatig kon doen en soms de kleursettings op vivid zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Vivid? Dat zat ook op mijn minolta. Alles kreeg toen de intensiteit van een kleurkrijtje. Beter achteraf wat spelen met de saturation in photoshop o.i.d.

En die onnatuurlijke glans: als je een relatief lange sluitertijd gebruikt (pak-em-beet 1/20) heb je dat minder snel dan met een hele korte sluitertijd, omdat de hoeveelheid flitslicht relatief minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
(ja daarom zei ik ook soms bij dat vivid :) , maar bij mijn bijfoto bijvoorbeeld had ik wel vivid aanstaan en de saturation zelfs nog wat omhoog geshopt.) Maarja het is ook een kwestie van smaak en t hangt ook heel erg van t onderwerp af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@bijfoto: doe eens iets minder wegshoppen. Een beetje glans is wel leuk, maar het moet wel leuk blijven :) En als je toch bezig bent: je kan zeker geen licht meer werpen op de schaduw? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Hmm zoiets? ik vind dat die glans een beetje onecht lijkt als k m er weer een beetje op doe. darom deed ik dus maar geen glans eerst.
Afbeeldingslocatie: http://www.ckgrafix.com/fotos/bijkleinzonderflits2.jpg
Die schaduw kon k niet helemaal goed weg krijgen, ja tenzij ik al die blaadjes en bloemetjes uit zou knippen en en in een layer stoppen en dan onwijs bewerken, maarja zoveel tijd ik ook niet over helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ach ja, je hebt gelijk. Zonder is beter. Gewoon een draadloze flitser van boven laten flitsen de volgende keer. Of heb je geen D70 + SB600? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
Nou ik had trouwens de een deel van de glans achter zn ogen erin gehouden, ook bij de 2e foto al, dat kon nog net wel, zonder die glans achter zn ogen was ie pas echt "plat" ! dus voor n deel had je gelijk alleen had k dat er dus al inzitten :Y)
haha nee ik heb helaas geen d70 + sb600... maar straks wel een 350D + uhmm maar ff zien hoeveel geld ik dan nog over heb ;) 350D deed t beter voor astrofotografie dan d70.

[ Voor 3% gewijzigd door blacknoise op 14-10-2005 02:40 ]

Pagina: 1