Toon posts:

[DVD+R] Haperen na het branden.

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem,
Ik heb een Acer Notebook.
Een travelmate 4002 lmi
Er zit een pioneer brander in
512 ddram
1,5 ghz centrino
Nero 7
Merk dvd's: Platinum

Mijn vraag:

Als ik een film op dvd wil zetten, dan zegt dat ie gelukt is.
maar als ik hem bekijk dan in het midden dan begint ie in een keer te haperen.

Waar oh waar kan dit aan liggen? omdat het maar een notebook is en niet op dezelfde wattage op een pc draait.
Heb ik onvoldoende werkgeheugen of ligt het aan het merk?
Tijdens het branden staat downloaden af en toe aan, maar dit heeft haast geen effect aan de buffer als ik er niet aan kom

Groeten

Michael

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 22:15 ]

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:13

player-x

Disruptive by design

klinkt als slechte media
Heb je al een ander merk DVD+R al geprobeerd ?
Of branden op de lagere of laagste snelheid ?

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel printable dvd's van memorex + en -, maar daar mislukken af en toe wel eens wat met branden. en als ik die over wil kopieeren dan heeft ie heel vaak dat het niet lukt.
En laten we het door iemand anders kopieeren en daar lukt het wel.

Of zal dan die brander half kapot wezen??

Is Platinum slecht dan?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zijn het gedownloade DVD's? :X Of zelf gemaakte? Bij het laatste is er iets mis met de bufferinstellingen van de encoder, waardoor de decoder zich in de videostream verslikt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-03 02:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De encoder hoort zijn werk al gedaan te hebben VOOR het branden, verslikken hoeft dus niet.

Probeer idd, op 2x te branden (aanbevolen voor video-dvd) en zet het booktype op DVD-ROM... dit kan veel verschil uitmaken.

EDIT: heb je ook al eens gewone dvd`s bekeken op je notebook als ie langere tijd aanstaat?
Mijn notebook slaat namelijk vast als ie te warm wordt (thermische beveiliging op lezer)... dan begint de dvd namelijk te stotteren als een gek, terwijl ie het eerst perfect deed.

[ Voor 40% gewijzigd door Michael Knight op 11-10-2005 23:14 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Jah gedownloadde.
Maar als ik ze op de laptop bekijk dan zien ze er goed uit en alles.
Want controleer ze altijd voor dat ik ze brand.

Dvd-rom kan ik gewoon in stellen bij nero??

Een normale dvd die heb ik ook wel eens bekeken, omdat ik de afstandsbediening kwijt was van de speler.
Ik heb hem wel vaak aan staan, hij staat dag en nacht aan eigenlijk.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik pauzeer downloads altijd tijdens het branden. Op het moment dat een (deel)bestand wordt weggeschreven, is je databus bezet en dat kan de burn nadelig beïnvloeden. Maar het kan ook aan de media liggen, of aan de leeskwaliteit bij het afspelen. Kijk of de dvd's ook op andere apparaten hikken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dit eens gaan proberen de adviezen van jullie

iig bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dit iemand al vaker gehad met Platinum DVD+R dat hij na een uur hapert?

Ik zit nu erg te twijfelen, heb via google al gekeken maar het is daar veel tegenstrijdig.

Ik wil een NEC 6650A halen maar ik weet het niet cker

Straks ligt het wel aan die Platinum

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-03 08:17
Hier geen problemen met Platium, heb er nu 200 weggebrand en heb nog geen misser, hooguit afentoe 1 op de 50 dvd's een hapering, maar meer zker niet.

en brand met de nec2510 :)

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Verwijderd

Mijn broer heeft ook al heel veel Platinums weggebrand zonder problemen.
Tot hij ineens een spindel had, waar de films ook na een tijdje gingen haperen.
Dit haperen werd steeds erger als je de film verder keek.
Onbruikbaar dus.

Nu is hij overgestapt op Philips DVD's en het probleem is verholpen.

Ik heb ook een gerucht gehoord dat Platinum zijn dvd's ineens door een andere fabriek laat maken.
Misschien ligt daar de oorzaak?

Leen van iemand een ander merk DVD en test het.

Verwijderd

Topicstarter
Stinger Burns schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:51:
Mijn broer heeft ook al heel veel Platinums weggebrand zonder problemen.
Tot hij ineens een spindel had, waar de films ook na een tijdje gingen haperen.
Dit haperen werd steeds erger als je de film verder keek.
Onbruikbaar dus.
Ik heb dus ook vele spindels van 100 gekocht.

Bij de een heb ik geen problemen gehoort in het beging en we hebben weer een nieuwe spindel en alles hapert gewoon

• Michael Knight
  • Laatst online: 01-03 02:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

dat betekend dat er weer sprake is van slechte batches....

Goed idee om dan de mediacode van je schijfjes te posten. Dus degene die het goed doen en die het slecht doen. Uitlezen kan bv. met dvdinfo..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
En die mediacode kan je vinden met dvdinfo?
En als ik die code's plaats wat gaan jullie er mee doen dan?

• dawauz
  • Laatst online: 28-11-2025

dawauz

XboX live : DaWauZ

Ik heb een beetje dezelfde problemen, ik heb een plextor 708a, en minimaal 200 mam-e dvd+r weggeschreven, opzich prima.
Later mam-e 8x, maar na een stuk of 100 begon hij steeds meer foute dvd's te creeeren.
Die blijven hangen etc.
Dus nu infinity dvd's gehaald, maar het probleem blijft een beetje. Ik brand ze nu meestal op 4x, dan gaat het wel beter.

Ik zit nu te twijfelen of het nu door de brander, de media of de pc zelf komt. Ik dacht dat plextor altijd wel 1 van de kwalitatief betere waren. De infiniti schijfjes hebben een goeie batch.
Opzich doe ik meestal niet veel met me pc tijdens het branden, hooguit wat msn of een website bezoeken....

Zou de brander niet gewoon aan zijn einde kunnen zijn? Een schoonmaakcd hielp ook al niet echt....

XboX live : DaWauZ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag weer een ander verhaal gehoort, omdat mijn brander in de laptop 140 watt aan warmte produceert word het te warmin de laptop.

Kan dit het wezen?

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
help ik heb ook dit probleem :'( ik gebruik al jaren platinum en nog nooit problemen mee gehad. Maar nu sinds de laatste twee weken beginnen mijn films in het midden tot het eind te haperen. Helllppppp. Weet iemand of er garantie op dvdtjes zit? Ik heb er namelijk een paar honderd van gekocht :p

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik had dit ook met mijn NEC 3550-fikkertje.. Ook platinums. Nu philips gekocht, en niks meer aan de hand. Die platinums kon ik niet kopieren en niet fatsoenlijk kijken.. Heb ze maar de prullenbak in gemieterd.

Verwijderd

Klopt ik heb precies het zelf met de platinums die ik pas heb besteld vroeger altijd super dingen maar nu hebben ze een andere mediacode en dat gaat absoluut niet samen meer met mijn NEC dus voor mij geen platinums meer.Ik gebruik nu Philips en Arita`s dat gaat goed stuks of 100 gefikt geen problemen meer gehad.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-03 19:45

B2

wa' seggie?

In het verleden was Platinum een afnemer van Ricoh, op zich een van de beste budget merken. Ongeveer een half jaar geleden zijn ze overgestapt op Ritek, wat een enorm verschil in kwaliteit betekend.

Veel DVD 'labelplakkers' zoals Platinum en Arita maken tegenwoordig gebruik van de Riteks. Kijk maar eens op sites als opusshop.de en cdrwinkel.com. Daar kun je de mediacodes bij spindels bekijken, en vervolgens de ervaringen van gebruikers lezen.

Zelf brand ik sinds de overstap van Ricoh naar Ritek geen Platinums meer. Heb eerst een hele tijd Beall 8x DVD+R gebruikt, en maak tegenwoordig gebruik van Verbatim 16x DVD+R. Ik brand ongeveer zo'n 100 dvd's per maand, heb bij 1 film last gehad dat deze ook zo rond een uur begon te stotteren. Was trouwens een Verbatim schijfje. Zou er aan kunnen liggen dat het een slecht schijfje uit de spindel was en toch op een hoge snelheid gebrand is.
Hoe hoger de snelheid met branden, hoe minder foutgevoelig het schijfje mag zijn.

Tip: neem dus een A-merk zoals Verbatim of een stap daaronder Ricoh om zeker te zijn van je data/film i.p.v. goedkope rommel.

[ Voor 4% gewijzigd door B2 op 31-12-2005 19:44 ]

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 07:14
Ik heb al tijden de Ritek mediacode en werkt perfect. Ik weet niet waarom andere mensen er last van hebben. Heb idd 100 platinums gekocht met de mediacode ritek R03 en werkt gewoon goed op een pioneer home cinema en een cheap ass dvd spelertje. Gebrand met de NEC ND3550

MvG.

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Pagina: 1