Toon posts:

HD Boot niet.. maar ik kan er wel bestanden op zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier een amd 800 mhz systeempje.. Alleen zit ik met een nogal vaag probleem. Ik starte de computer op.. en hij bootte netjes vanaf de xp installatie cd. Hij kopieerde netjes alle bestandjes naar de hardeschijf.. Maar daarna reset de computer ( Dat hoort zo :+). En dan probeert hij te booten van de hd, maar dat duurt oneindig lang.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Krijg je verder geen foutmelding dan? Puur dat hij bezig is met het zoeken van je IDE drives? Als je in de bios kijkt, wordt de schijf dan goed herkent als primary master en staat deze ook goed in je boot volgorde?

Verwijderd

'oneindig lang': is dat zoals 'nooit' of 'uiteindelijk wel'.

in het eerste geval: checken of partitie 'active' is ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen error, hij herkent 'm goed in de bios. Ik had 'm eerst op Primairy... maar toen kreeg ik dus deze error, ik dacht misschien ligt het aan de controller, dus heb ik 'm ook op secundairy geprobeert, maar het maakte niet uit.

(Oneindig lang = nooit ;))

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
klinkt alsof op de een of andere manier de MBR (master boot record) van je HD brak is.. (lijkt me wel onwaarschijnlijk, omdat het al tijdens de installatie gebeurt..?)

Moet je eens proberen om van windows XP installatie CD te booten, vervolgens ga je naar de console, en type je "fixmbr" Dan zet ie de juiste MBR weer terug. Wat je ook kunt proberen is vanaf diskette opstarten, en dan "fdisk /mbr" intypen.. (moet het programma fdisk wel op die opstartdiskette staan..)

Verder kun je in je BIOS eens kijken of je HD-grootte goed herkent wordt. LBA aanvinken wil dan ook nog wel eens helpen.

Staan er geen andere OS-sen op geïnstalleerd, zoals win98, me, 2000, linux, OS2, weet ik het wat, enz..?

[ Voor 20% gewijzigd door Redboost op 11-10-2005 23:45 ]

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als de MBR niet meer goed is, zou je volgens mij gewoon een melding moeten krijgen dat er geen geldig boot device aanwezig is.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Even controleren of je MBR niet beschadigd is (bad clusters), anders even opnieuw setup starten. Heb dit ook al eens gehad met een HP PC, die schijf had 1 bad clustor op een verkeerde plek.. :/

Het verschil per BIOS hoe ermee omgegaan wordt. Die HP gaf alleen een knipperende cursor, terwijl een Fujitsu een "Read/Write Error" gaf.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even het een en ander geprobeert... Met de oplossing van FDISK /mbr gebeurde ermeer.. maar kreeg ik allemaal vreemde tekens.. Dat klopte niet echt dus. Daarna heb ik geprobeert opnieuw de installatie te doen.. maar bij het formateren geeft ie een error dat de hardeschijf brak is. (Ik moet nu naar school. Maar zal vanmiddag even scandisk eroverheen halen)

Verwijderd

Download een hdd test tooltje van de desbetreffende fabrikant. En lees daarmee je hdd uit, en check je s.m.a.r.t dan :)

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
saviour schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:23:
Als de MBR niet meer goed is, zou je volgens mij gewoon een melding moeten krijgen dat er geen geldig boot device aanwezig is.
Dat is idd meestal zo, echter niet altijd.. Ik heb wel eens meegemaakt dat ie na het posten gewoon blijft hangen, en niet boot, en ook geen melding gaf. Toen had ik vanaf de Win-XP geboot, naar de recovery console gegaan en "fixmbr" ingetyped. Rebooten en klaas was kees..
Pagina: 1