PC valt constant uit

Pagina: 1
Acties:

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:45
Specs:
AMD XP 1800+
GF2 GTI
512DDRAM

Geval : PC valt laatste tijd zomaar uit, wanneer hij uitvalt knippert alleen het groene lichtje nog, en moet ik de stroom eraf halen. Wanneer ik hem meteen weer reboot zal die weer afslaan.
Het begon wanneer ik de kaart van mn broer had gekocht de radeon 9800PRO, hij viel af en toe op bepaalde dagen vaak uit, en deed het dan de rest van de week wel prima. Na een tijdje werd ik het zat en zette mijn oude kaart weer terug, de GF2 dus. Liep een tijdje goed, daarna kreeg ik dezelfde problemen, en sinds zondag klapt nu zelf gewoon elke dag om de 3kwartier er ongeveer uit (als ik de pc even uit laat staan, anders wil die niet eens zo lang)

Kan iemand me helpen met dit probleem? Ik stoor me mateloos.. bvd

• Bz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 12:37

Bz

Tijd voor een nieuwe voeding. Althans, dat was het bij mij.

Gr E

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
welke voeding heb je nu erin zitten?

Learn to forget...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

SCIxX schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:15:
Het begon wanneer ik de kaart van mn broer had gekocht de radeon 9800PRO, hij viel af en toe op bepaalde dagen vaak uit, en deed het dan de rest van de week wel prima. daarna kreeg ik dezelfde problemen, en sinds zondag klapt nu zelf gewoon elke dag om de 3kwartier er ongeveer uit
Ik lees op bepaalde dagen. Op welke dagen? Gebeurt er iets bijzonders op zo'n dag behlave dat de PC uitvalt?

Heb je trouwens wel de oude drivers telkens helemaal en goed verwijderd? Dat wil nog wel eens een probleempje geven (hoewel ik in dit geval het madiwodo-virus verdenk).

Voeding kan ook een oorzaak zijn. De 9800 pro is echter zwaarder dan een GF2 dus dan zou het na het weer omzetten over moeten zijn.

:)

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 11-10-2005 21:26 ]

ARME AOW’er

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik zou even je comp cannen met hitman pro en evt. wat andere scanners. Helpt dat niet, check dan met speedfan of MBM 5 wat je temps en voltages zijn en post ze hier. Als je slechte voltages hebt word het dus tijd voor nieuwe voeding, als je temps te hoog zijn zou ik even checken of de heatsink wel goed contact maakt en of er niet teveel/genoeg Koel prut onder zit.

Succes ;)

|| Specs || SuperPI 1m

• SCIxX
Random dagen, meestal bijv 5 dagen doet die het, dan valt die 1x uit en deed die dat constant.

Goed hitman pro etc zal ik ff doen.... voltages zal ik checken, hoever mogen deze ervan afliggen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SCIxX schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:13:
Random dagen, meestal bijv 5 dagen doet die het, dan valt die 1x uit en deed die dat constant.

Goed hitman pro etc zal ik ff doen.... voltages zal ik checken, hoever mogen deze ervan afliggen?
procent of 10 is max ;)

gooi anders maar hier neer

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
BoudewijnLinux schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:16:
[...]

procent of 10 is max ;)

gooi anders maar hier neer
ja, 5% d'r boven en 5% d'r onder.. ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

consolefreak schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:19:
[...]
ja, 5% d'r boven en 5% d'r onder.. ;)
Doe maar óf en niet én.

ARME AOW’er

• SCIxX
Goed, voltages zijn

Vcore volt 1.82

3.3V - 3.28V
5V - 4.83V
12v - 12.58V

Sommige liggen dus meer als 10% er vanaf, zou het hierdoor komen dat mijn pc constant uitvalt?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat heb je voor moederbord?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SCIxX
ASUS A7V266-E

Verwijderd

Defecte condensatoren? Dit kan je makkelijk zien doordat deze cilindertjes op je mobo bol staan of dat er zelfs prut uit komt. 9 van 10 keer hebben deze een kruisje: x
Deze bevatten een ontwerp/productiefout.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 14:59 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

SCIxX schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:52:
Goed, voltages zijn

Vcore volt 1.82

3.3V - 3.28V
5V - 4.83V
12v - 12.58V

Sommige liggen dus meer als 10% er vanaf, zou het hierdoor komen dat mijn pc constant uitvalt?
? >10% ?

Die waarden zijn goed en binnen de marge van 5%.

ARME AOW’er

• SCIxX
Hmmm, matige rekenfout van mij. :D

Anyway, condensatoren gecheckt, geen zichtbare bollingen oid, ziet er allemaal nog prima uit.

En hij blijft maar uitvallen.... ;(

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 20:34

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

draait het kleine chipset ventilatortje nog wel? Die is bij mijn ASUS A7V266 namelijk ook al eens kopot gegaan waardoor je een overhitte en onstabile chiptset krijgt.

• SCIxX
Verdulleme ! Nu je het zegt..... Onder mijn grote processor cooler zit op het moederbord (aangesloten en wel ) een coolertje waaropstaat "ARX C.P.U COOLER" en hij draait.... NIET.. :o

Zou dit de boosdoener zijn? En zou het ook een instelling kunnen zijn waardoor die niet draait?

[ Voor 3% gewijzigd door SCIxX op 12-10-2005 16:34 ]

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Wel vreemd dat je comp steeds om de paar dagen instabiel is :?. Het is erg logisch dat als je koeler niet staat aangesloten hij na het opstarten op een bepaalde tijd uitvalt (wanneer hoge temp behaald is) maar waarom ie dan op bepaalde dagen wel en op andere daar geen last van heeft.....vreemd :?

|| Specs || SuperPI 1m

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:19

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

;) Wat denk jezelf??? ;)
Misschien ff checken met een multimeter of anders ff aan een molex hangen. Als hij het nog doet, af en toe is er nog wel zo'n aansluitpunt op je mobo, en anders standaard aan een molex.

[ Voor 10% gewijzigd door Lolhozer op 12-10-2005 16:49 ]

Waarom? Omdat het kan!!

• SCIxX
Goed mannen, jullie helpen me al op de goeie weg!

Ik heb een molex gevonden in de kast en deze aan beide kanten ingeplugt (dus in de het cooler plugje), resultaat was noppes, hij draait niet. Nu dus een paar vraagjes..

Kan ik deze cooler los ergens nieuw kopen, en zelf erop installeren? Of moet ik de boel ergens laten repareren

En kan ik in de tussentijd iets doen om mijn moederbord wat minder op te laten warmen? Niet direct nodige kaarten eruitpluggen bijvoorbeeld..?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 08:52

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

SCIxX schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:36:
Kan ik deze cooler los ergens nieuw kopen, en zelf erop installeren? Of moet ik de boel ergens laten repareren

En kan ik in de tussentijd iets doen om mijn moederbord wat minder op te laten warmen? Niet direct nodige kaarten eruitpluggen bijvoorbeeld..?
Ik zou de cooler even controleren op de hoeveelheid stof die ertussen zit. Ik heb hetzelfde moederbord gehad, en had ook problemen met mijn chipset cooler. Bij mij was het stof waardoor de cooler niet wou draaien. Probeer de cooler anders aan te slingeren :*)

Je kunt in ieder geval je kast tijdelijk openzetten (afhankelijk van wat voor case natuurlijk). Meestal helpt dat de temperaturen wel een graadje of wat omlaag. De zomer is nu voorbij, dus het zou als het goed is ook wat koeler moeten worden op je kamer :P En anders de verwarming maar een tandje lager ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• SCIxX
Kast staat al een tijdje open, ik zal even het stof gaan checken, want hij draait idd nogal stroef. Als ik bijvoorbeeld blaas zal die echt niet gaan draaien, kan ik hem gewoon loshalen, want hij lijkt raar vast te zitten...

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:19

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Hoezo raar vastzitten, schroefjes, klemmetjes???? Pics??

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde. Het begon eerst 1 keer in de paar weken. Daarna eens in de paar dagen tot het dus eens in de paar uur gebeurde. Nieuwe voeding gekocht, probleem opgelost. Ik had eerst een Q-TEC Dual Fan Gold. Ik had het vervangen door een Thermaltake W0050 en heb sindsdien nooit meer problemen gehad. Die Q-TEC had ik aan een maat gegeven voor zijn Pentium III en bij hem werkt het uitstekend. Het kan zijn dat mijn systeem teveel stroom eiste terwijl zijn PC niet veel nodig heeft.

• SCIxX
Lolhozer schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:58:
Hoezo raar vastzitten, schroefjes, klemmetjes???? Pics??
Uhm links onder en rechtsboven zit 1 soort plastic schroef, alleen is de bovenkant gewoon bol en zit er geen groef in (om te schroeven), ik kan ze in allebei indrukken, ik kan de cooler ook optillen maar dan zit die toch nog ergens vast....

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 00:47

McGryphon

Veul vrouwkes!

dremel :*)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• SCIxX
Bleh zijn dus van die drukpinnen, moet ik verdomme het hele moederbord loshalen, klein kutcoolertje.....

Verwijderd

ja kan toch ook gewoon een 80 of 92mm fan kopen en die doen blazen op je koelblok boven je cpu? probleem opgelost ! :)
Pagina: 1