Toon posts:

[Apache] Andere mappen voor documenten, naast htdocs.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben sinds kort begonnen met PHP te leren, maar teneinde een grote chaos in mijn htdocs map van Apache te voorkomen vraag ik het volgende:

Is het mogelijk naast de DocumentRoot "C:/Program Files/Apache Group/Apache2/htdocs"andere mappen aan te geven op de lokale PC waar hij naar mijn bestandjes kan zoeken? Ik wil puur en alleen thuis met PHP aan de slag gaan, en verder geen open server neerzetten.

Heb al gezocht overigens, maar kan hier geen antwoord op vinden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je Apache niet in een sandbox laat draaien, dan kun je via PHP aan elk bestand komen dat op je pc staat. Maar wat is het probleem met het structureren van je htdocs folder? Je kan toch netjes submappen maken? Dat is een stuk netter en vergt geen tussenkomst van PHP.

Verder is dit geen programmeerprobleem maar een configuratieprobleem, en die horen in Software Algemeen. :)

PW>>SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, bedankt voor het verplaatsen. :)

Maar ik begrijp dat er in feite maar een map met de functionaliteit van htdocs kan zijn, tenzij ik de boel via PHP aanspreek? Apache staat op mijn C: geinstalleerd, en ik wou mijn oefenbestanden op D: zetten, aangezien ik daar al mijn documenten/etc bewaar.
Goed, maar ik kan dan dus net zo goed mijn htdocs verplaatsen naar D: en een ander naampje geven.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-08 14:08

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Je kunt de functie Alias gebruiken in je httpd.conf file.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Alias /test/ "D:/test/"

<Directory "D:/test/">
    Options Indexes MultiViews