Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dremel

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee. Ik ben aan het casemodden geslagen en heb nu dus ook een dremel nodig. Tot mijn verbazing zag ik op mijn werkbank dit ding liggen.. Is dit een dremel?

Afbeeldingslocatie: http://img449.imageshack.us/img449/7195/dscf00124nq.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img449.imageshack.us/img449/3512/dscf00131kh.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img449.imageshack.us/img449/8424/dscf00113rm.th.jpg

Ik dacht dat het een polijst-machientje was, daarmee kom je toch niet door een computerkast heen? Ik denk dat ik trouwens nieuwe bitjes nodig heb, want zo'n goud staafje is afgebroken. Kan ik deze los kopen? Past dat op elke dremel?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11 22:05
het is geen dremel, maar wel een soortgelijk iets (wordt meestal een dremel-kloon henoemd)
deze kun je perfect gebruiken, je moet er alleen ff slijpschijfjes voor halen

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar wat voor slijpschijfjes moet ik halen dan? Kan ik daarmee een window uitzagen? En trouwens, heb ik dat goude ding, op de bovenste screenshot ( onderaan > links ) niet nodig?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 23:32

HeepH

Dope Rapper

ja maar het duurt waarschijnlijk wel een eeuw voor je je die window uitgezaagd hebt. je kan gewoon kleine schijfjes halen die bij de dremel afdeling van elk zichzelf respecterende supermarkt te halen zijn. neem wel de heavy duty schijfjes, die doen het een stuk beter. polijsten kan je ook met een dremel(kloon) daarom is een dremel voor veel mensen zo handig, je koopt zo'n ding voor 50 euro, en haalt de tools die je nodig hebt , ipv elke keer 50 60 tot 600 euro uit te geven voor individueele aparaten met dezelfde functie...

post zonder interpunctie en spellingscheck, snel geschreven want ik moet zo weg

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde; en het is een Dremelkloon. Zelf heb ik ook een window gemaakt in m'n case; maar dit kan je beter niet met de slijpschijfjes van je Dremel doen; die gaan te snel op. Je kan beter er een beginnetje meemaken; en dan met je decoupeer zaag de rest doen. Is beter; want die schijfjes kosten je handen vol geld (vooral de gepatenteerde Dremel accesoires zelf). Zie de FAQ btw voor zulke vragen.

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:24:
ja maar het duurt waarschijnlijk wel een eeuw voor je je die window uitgezaagd hebt. je kan gewoon kleine schijfjes halen die bij de dremel afdeling van elk zichzelf respecterende supermarkt te halen zijn. neem wel de heavy duty schijfjes, die doen het een stuk beter. polijsten kan je ook met een dremel(kloon) daarom is een dremel voor veel mensen zo handig, je koopt zo'n ding voor 50 euro, en haalt de tools die je nodig hebt , ipv elke keer 50 60 tot 600 euro uit te geven voor individueele aparaten met dezelfde functie...

post zonder interpunctie en spellingscheck, snel geschreven want ik moet zo weg
Oke bedankt, maar mijn vraag is nu nog: passen elke schijfjes op elke dremel? Want ik weet dus niet welke dremel ik heb.. Het duurt dus erg lang om een window uit te zagen met een dremel? Waarom pakt niet iedereen dan gewoon de decoupeerzaag?

-------------------------------------

Oke bedankt, ik ga wat proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 19:26 ]

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 11:37

McGryphon

Veul vrouwkes!

een dremel is veel preciezer en multi-inzetbaar dan een decoupeerzaag.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Topicstarter
geforce guy schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:29:
een dremel is veel preciezer en multi-inzetbaar dan een decoupeerzaag.
Maar, het duurt een eeuw en erg veel zaagkopjes..

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:19
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:31:
[...]

Maar, het duurt een eeuw en erg veel zaagkopjes..
De slijpschijfjes koop je per meerdere, mijn window heb ik er ook uitgehaal met een dremelkloon en originele slijpschijfjes.
Ik heb geen ervaring met een decoupeerzaag voor een window, dat doe ik de volgende keer misschien wel.

I see red pixels.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

nee, het is een buttplug hoor, das geen dremel.

natuurlijk wel een dremel :) misschien via google plaatjes kunnen zoeken...

enfin, dremel is een merk.

dat gouden dingetje heb je wel nodig ja, want dat is een knelkoppeling. het werkt zo: dat gouden ding zet je in je dremel, daaromheen de huls die je aan kan draaien (ook met een sleuteltje) daartussen zit zon opzetstukje. dat opzetstukje word dan gekneld in het gouden ding zodra je die huls aandraait. er zit een knopje op dat ding (bij een echte wel) die je kan indrukken zodat hij de as blokkeert.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Het lijkt als twee druppels water op de "Ferm" die ik voor 15 euro bij de Gamma heb gekocht :D Heb al voor 3x zoveel geld aan dremel accessoires bij gekocht... zo'n bijgeleverd slijpschijfje is al kapot als je er naar kijkt...

edit: ok, dit is precies wat Lord McRinkel heeft gezegd :/

edit2: vergeet geen beschermbril te gebruiken! Als een boortje etc. breekt dan schiet hij echt met zo'n snelheid weg dat je permanent blind kan worden...

[ Voor 40% gewijzigd door MeMoRy op 11-10-2005 23:15 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

jup, en rondvliegende slijpschijfjes zijn ook levensgevaarlijk.

de schijfjes koop je per 20 (heavy duty) of per 35 (normal) voor 8 euro. (doe je dit vaker :? neeeeuuj nooit :+)

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 09:04

Meneer iCy

swarma

Ik heb die extra versterkte schijfjes genomen, heb 2 Windows in 1 big tower gemaakt en 1 schijfje was pas op :) Moest door 3 mm staal :P.

Werken wel goed, alleen met deze schijfjes moet je echter goed afwerken later want deze snijden niet scherp. meer lomper

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

leuk om te zien dat ik nog van pas kan kopen ;) ik moest door 3 mm alu, das nog veel moeilijker ;) afwerken met een vijltje en het ziet er goed uit toch;)? hoe lang was je bezig?

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

mwa uur a 1,5 uur per window. Is ook me eerste dremelcut en vind het zelf niet slecht gedaan :-)

moet alleen nog afwerken maar hier is een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-vandoorn.nl/windowcut.jpg

Verwijderd

Ja ziet er op het eerste oogopslag niet slecht uit, maar het is niet overal even recht he..
Kijk eens naar de bovenste rand van het tweede ruitje..die is nogal scheef.

Ik moet wel zeggen dat ik het ontwerp wel erg vet vind! Wat voor kast is het?

Verwijderd

Toch heb ik alsnog liever een figuurzaag. :P

Wss net zo lang mee bezig als met een dremel, maar een heel stuk netter.

maar dit topic gaat nogal offtopic. Vooral door mensen met nutteloze reply's. (zoals ik :P )

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 09:45 ]

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 10:02
is idd zo'n dremelcloon

let wel op, dremel is goed voor rechte stukken & grote bochten, voor fijn werk prefereer ik nog altijd gewoon de figuurzaag ...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:36:
Ja ziet er op het eerste oogopslag niet slecht uit, maar het is niet overal even recht he..
Kijk eens naar de bovenste rand van het tweede ruitje..die is nogal scheef.

Ik moet wel zeggen dat ik het ontwerp wel erg vet vind! Wat voor kast is het?
offtopic:
weekveel, 3 euro behuizing van marktplaats, maar wel een lekkere behuizing, was alleen meer benzine kwijt dan dat die behuizing kost. Ja dat het niet allemaal even recht is weet ik :) moet ook nog vijlen :P en wordt heel erg veel werk volgens mij

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

De vraag die hier gesteld is is beantwoord, ik denk dat de resultaten die ermee bereikt worden toch beter in [rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 12[/rml] kunnen :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.