"Stilte, een gat in het geluid...."
Als je het zo wilt doen, moet je dubbele quotes gebruiken "$iets/$iets2"
Ik zou trouwens ook een check inbouwen, of mensen wel pagina's meegeven waarvan jij wilt dat ze geinclude worden, anders kunnen ze zo allerlei bestanden van je webserver inlezen.
Ik zou trouwens ook een check inbouwen, of mensen wel pagina's meegeven waarvan jij wilt dat ze geinclude worden, anders kunnen ze zo allerlei bestanden van je webserver inlezen.
[ Voor 11% gewijzigd door mocean op 11-10-2005 18:16 ]
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
daar had ik al aan zitten denken , maar wat ik doe is hem ook nog eens laten kijken of de mapnaam en pagina naam ook in de Db zitten aangezien hier iets van 50 categorieen komen en een hele hoop paginas...,
Ik ga dus ook een script schrijven dat als er een nieuwe pagina word toegevoegd hij gerenamed word en toegevoegd aan de Db
Ik ga dus ook een script schrijven dat als er een nieuwe pagina word toegevoegd hij gerenamed word en toegevoegd aan de Db
"Stilte, een gat in het geluid...."
Verwijderd
bedoel je zoiets?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| if($_GET['page']) { if(file_exists($_GET['page'].".php")) { include($_GET['page'].".php"); } else { include("404.php"); } } else { include("main.php"); } |
String concatenation is iets dat toch wel zo erg aan de basis van de taal ligt, dat je hier prima zelf uit moet kunnen komen. Bovendien vind ik nou niet echt veel zelfwerkzaamheid uitgaan van dit topic, en daarom doe ik het ook op slot.
Bovendien is jouw manier van includen behoorlijk onveilig, zoek maar eens op wat cross site scripting (XSS) is.
Bovendien is jouw manier van includen behoorlijk onveilig, zoek maar eens op wat cross site scripting (XSS) is.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dit topic is gesloten.
![]()