[Voeding probs] Tagan 380W geeft erg lage 3,3V

Pagina: 1
Acties:

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 16:17
Gegroet Tweakers.

Drie maanden geleden heb ik een Tagan 380W voeding aangeschaft. Leek me een goede voeding voor een leuke prijs van een topmerk. Mijn systeem:
  • Asus A7V8X-X
  • Athlon XP 2800+
  • Leadtek 6600GT
  • Harde schijf 80 gb
  • DVD speler
  • 2 casefan
Geen overdreven zwaar systeem me dunkt. Nou is het alleen zo dat mijn 3,3V lijn op dit moment om en nabij de 2,9V schommelt. In eerste instantie dacht ik dat het een uitleesfout zou zijn ofzo, maar vanmiddag begon mijn PC aan en uit te knipperen, en bevroor de hele tijd. Ik wilde hierna opstarten en dit lukte ook niet. Vervolgens even stekker eruit gehaald en even gewacht, toen ging hij wel weer aan. (Terwijl ik dit typ geeft Asus Probe aan dat ie onder de 2,8V zakt :{.)

Anyways, ik dus kast open doen. Ik heb alle molex stekkertjes los gehaald, front USB/audio e.d. eruit gehaald. Ik had geloof ik alleen nog maar mijn CPU koeler aangesloten. Nog steeds een te laag voltage (<3,0V).

Is mijn 3 maanden oude Tagan 380W nu al kaduuk? :(

Ohja, niks overgeclockt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lees je dit uit met Asus probe? Mijn ervaring is dat die namelijk niet echt geweldig betrouwbaar is. Heb je de mogelijkheid om het eens door te meten met een multimeter? Dan weet je zeker of je evt problemen daar moet zoeken.

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 16:17
Terw_Dan schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:03:
Lees je dit uit met Asus probe? Mijn ervaring is dat die namelijk niet echt geweldig betrouwbaar is. Heb je de mogelijkheid om het eens door te meten met een multimeter? Dan weet je zeker of je evt problemen daar moet zoeken.
Ik heb geen multimeter, maar mijn BIOS geeft ook van deze voltages. En tel daarbij op dat mijn PC ook helemaal ging flippen en dat toevalligerwijs mijn voltages toen onder de 2,8 V zaten (zelfs even 2,6x V). Ik geloof wel dat Asus Probe het goed heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door TMC op 11-10-2005 18:27 ]