[sat] Kijken met meerdere tv's

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Wij hebben een sateliet met digitale enkele lnb en een enkele ontvanger (Strong) ivm afwezigheid van kabeltelevisie. Nu willen we met meerdere tv's hierop kunnen kijken. Ik weet dat hiervoor meerdere ontvangers nodig zijn en die zullen ook aangeschaft worden. Het gaat nu puur om de hardware tussen schotel en ontvanger.

In principe is aansluitmogelijkheid voor 2 tv's voldoende, maar 4 (of meer) zou beter zijn ivm met mogelijke aanschaf van een opneemapparaat in de toekomst. Dit mag dan echter niet echt significant meer gaan kosten.

Nu is er een inkoopactie waar ze een quad lnb aanbieden voor weinig (voor 4 tuners?). Hierbij staat echter vermeld dat er een switch nodig is. Wat voor type heb ik dan nodig en hoe werkt dit precies.

Ik las ook ergens dat een quad lnb voldoende is voor oneindig veel tv's ivm met het afstemmen op vier verschillende frequenties. Klopt dit?

Oftewel, kan iemand mij helpen in het satelliet bos?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Als je een quad LNB koopt kun je daar rechstreeks vier receivers op aansluiten.

Er zijn ook QUATRO lnb's te koop daar kun je een multiswitch op aansluiten en vervolgens daarop een evt. groter aantal receivers.

Een quad LNB's is niet idioot duur trouwens, bij duitse webwinkels al voor ca 50 euro

Quattro lnb's zijn goedkoper maar daarbij moet je dus nog een switch kopen.

De truuc van een quattro lnb's is dat het alle 4 de standen van een LNB tegelijk doet, hoge band/ lage band versus horizontaal/ verticaal gepolariseerd.

Quad LNB's stemmen gewoon per aangesloten tuner af op de gewenste stand.

[ Voor 56% gewijzigd door Bigfoot op 11-10-2005 19:28 ]

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
http://www.inkoopacties.net/ia/nvsc21bl/1/t6w9g8l1

Deze kop is het. En wat kost zo'n switch en quattro lnb dan ongeveer? Werkt dat met elke decoder?

• Bigfoot
Tsja,

quad en quattro wordt nogal eens door elkaar gehaald.

Normaal is de quattro de versie die voor gebruik met een multiswitch is, maar voor max. 4 receivers is een echte quad lb geschikter, zeker als je maar 1 satelliet wilt ontvangen zoals jij zegt.

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:42
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de splitty om met 1 kaart op meerdere ontvangers te werken ?

Scheelt weer wat abonnements geld per maand natuurlijk maar ik vraag me af of het wel lekker werkt.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Bigfoot schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:50:
Tsja,

quad en quattro wordt nogal eens door elkaar gehaald.

Normaal is de quattro de versie die voor gebruik met een multiswitch is, maar voor max. 4 receivers is een echte quad lb geschikter, zeker als je maar 1 satelliet wilt ontvangen zoals jij zegt.
Maar stel ik koop die quattro en een switch. Kost samen zo'n 50 euro dan, dan kan ik een onbeperkt aantal decoders aansluiten?

• Bigfoot
zandpaddo schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:19:
[...]

Maar stel ik koop die quattro en een switch. Kost samen zo'n 50 euro dan, dan kan ik een onbeperkt aantal decoders aansluiten?
Niet onbeperkt maar afh. van het aantal aansluitingen op de switch. Hoe meer, hoe duurder....

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:04
Ik heb hier een LNB met twee aansluitingen en twee ontvangers in huis staan. Werkt prima!
Er loopt dus vanaf de ene aansluiting op de LNB een kabel naar een ontvanger en één vanaf de andere.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Bigfoot schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:15:
[...]

Niet onbeperkt maar afh. van het aantal aansluitingen op de switch. Hoe meer, hoe duurder....
ok dan weet ik voldoende, dan wordt het gewoon een dual of een quad

• Bigfoot
de correcte naam is een twin lnb, let op dat je geen "monoblock" bestelt, dat is wat anders.
Pagina: 1