Wanadoo ADSL opzeggen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Ik heb sinds 1 maart 2004 een ADSL basic abo bij Wanadoo, nou wil ik dit abonement opzeggen, maar volgens Wanadoo kan dat pas in maart 2006 op z'n vroegst. Ik heb al een aantal keer gebeld maar ze blijven bij hun standpunt, en dit terwijl er nu een nieuwe ADSL aanbieding loopt die ik niet wil missen..

Dit staat op de wanadoo site
Voor het opzeggen van uw abonnement verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met de Wanadoo Klantenservice. Bij opzegging vervallen ook services zoals uw e-mailadres(sen) en homepage. Het abonnement wordt aangegaan voor een termijn van minimaal twaalf maanden, eindigend op de laatste dag van de maand waarin twaalf maanden verstreken zijn. Na afloop van deze termijn wordt het abonnement telkens met een jaar verlengd, tenzij het abonnement door u met inachtneming van een opzegtermijn van één maand tegen het einde van het eerste jaar telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging kunt u het abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, telefonisch of schriftelijk opzeggen tegen het einde van de verlengde termijn.
http://www.wanadoo.nl/mij...ens/gegevensopzeggen.html

Ik begrijp hieruit dat je na een jaar lid te zijn geweest mag opzeggen met een termijn van 1 maand

weet iemand hier meer van?

[ Voor 18% gewijzigd door plakbandrol op 11-10-2005 17:27 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:55
Je antwoord staat al in je quote
na afloop van deze termijn wordt het abonnement telkens met een jaar verlengd, tenzij het abonnement door u met inachtneming van een opzegtermijn van één maand tegen het einde van het eerste jaar telefonisch of schriftelijk is opgezegd.
En dat heb je dus blijkbaar niet gedaan, dus zit je nog tot maart aan dat abonnement vast.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 12:37
Machtiging intrekken en nog een keer bellen en dan ook zeggen dat je deze hebt ingetrokken.

Wel even aangetekent een brief sturen waarin jij per direct met inachtname van 1 maand je contract opzegt.

edit: Hmmm lees net iets beter. Dan nog maar even kijken of dit zonder meer mag. Want volgens mij hadden zwe het juist makkelijker gemaakt om over te stappen.

[ Voor 31% gewijzigd door basset op 11-10-2005 17:29 ]

Hop,hop,hop!

• plakbandrol
KaMiKaZe schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:26:
Je antwoord staat al in je quote

En dat heb je dus blijkbaar niet gedaan, dus zit je nog tot maart aan dat abonnement vast.
er staat vervolgens "Na verlenging kunt u het abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, telefonisch of schriftelijk opzeggen "

Dus ze verlengen het abonement automatisch, maar je kunt er na een jaar wel vanaf met een opzegtermijn van 1 maand

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 11:47
Er staat ook:

Na verlenging kunt u het abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, telefonisch of schriftelijk opzeggen tegen het einde van de verlengde termijn.

zou dus gewoon mogen opzeggen met 1 maand opzeg termijn.

• plakbandrol
Misschien is het inderdaad het beste om gewoon een aangetekende brief te sturen waarin ik mij beroep op het contract, en vervolgens de machtiging intrek

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Het is gewoon als het ware per maand opzeggen, kon ik ook, ik zat 1,5 jaar bij Wanadoo (lite) en kon makkelijk opzeggen :Y)

(edit) Onee, was een upgrade naar family van Wanadoo :X Niks gezegt

[ Voor 24% gewijzigd door MensionXL op 11-10-2005 17:34 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• KaMiKaZe
plakbandrol schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:28:
[...]

er staat vervolgens "Na verlenging kunt u het abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, telefonisch of schriftelijk opzeggen "

Dus ze verlengen het abonement automatisch, maar je kunt er na een jaar wel vanaf met een opzegtermijn van 1 maand
Dat betekent dat je een maand voor het aflopen van het eerste jaar te kennen had moeten geven dat je het abonnement wenste op te zeggen. Nu is het dus met 1 jaar verlengd. Er staat toch niet voor niets "tegen het einde van het eerste jaar" Bel anders even met Wanadoo zou ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door KaMiKaZe op 11-10-2005 17:36 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

xAndyx schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:28:
Er staat ook:

Na verlenging kunt u het abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, telefonisch of schriftelijk opzeggen tegen het einde van de verlengde termijn.

zou dus gewoon mogen opzeggen met 1 maand opzeg termijn.
De verlenging (verleng-termijn) is een jaar. Dus je moet uiterlijk 1 februari hun te kennen geven geen 1 jaar verlenging meer te willen hebben na 1 maart 2006. (nieuw jaar tot 1 maart 2007).

Staat er specifiek iets anders vermeld in je contract (en je hebt geen nieuwe AV getekend), kan je altijd aangetekend je daarop richting.

Machtiging intrekken is best link, mocht jij verliezen en hun hebben inmiddels incasso-buro ingeschakeld ben je niet alleen bergen geld kwijt maar ook (logisch) een afgesloten adsl-lijntje.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• plakbandrol
KaMiKaZe schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:34:

Nu is het dus met 1 jaar verlengd.
Klopt, maar er staat "Na verlenging kunt u het abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, telefonisch of schriftelijk opzeggen "
Bel anders even met Wanadoo zou ik zeggen.
Al 2x gedaan

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
Volgens dat gequote stukje heb je gewoon een contract van een jaar, wat verlengt wordt met een jaar. Die maand opzegtermijn betekent dat je het minimaal 1 maand voor het einde van het jaar op moet zeggen, anders wordt het weer verlengd met een jaar.

Als dit in hun voorwaarden staat, heb jij gewoon tot maart Wanadoo. Incasso intrekken lijkt me dan ook absoluut niet de slimste stap, aangezien je volgens de voorwaarden gewoon tot maart aan die lui vast zit.

Lees vooral het laatste stukje: "Opzeggen tegen het einde van de verlengde termijn.". Die termijn is de einddatum van het, met een jaar verlengde, contract...

[edit]Hmm..sneller typen...
plakbandrol schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:36:
[...]

Klopt, maar er staat "Na verlenging kunt u het abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, telefonisch of schriftelijk opzeggen "

...tegen het einde van de verlengde termijn.
staat erachter. Einde jaarcontract dus bij jou.

[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 11-10-2005 17:40 . Reden: mensen waren mij weer voor ]

• KaMiKaZe
plakbandrol schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:36:
[...]

[...]
Al 2x gedaan
Negeer je nu gewoon de rest van de tekst ?

tenzij het abonnement door u met inachtneming van een opzegtermijn van één maand tegen het einde van het eerste jaar telefonisch of schriftelijk is opgezegd.

Hier kun je niets anders dan de conclusie uit trekken dat je 1 maand voor het aflopen van het eerste jaar, je het contract op had moeten zeggen en dat je anders gewoon weer 1 jaar abonnee bent.

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-02 03:15
offtopic:
Wanadoo heeft ook Family. Snelheid: 20 Mbit/s / 1024 Kbit/s
Vaste prijs: € 23,95 per maand. specs zijn zeker niet mis!

[ Voor 5% gewijzigd door OfferedPoet op 11-10-2005 17:42 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Chuckiej schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:42:
offtopic:
Nope ckers niet mis, ik heb hem, al 5 weken online zonder downtime! Zo kan het dus ook!
Ping rond de 18 ms, net abbo'tje, ik raad hem je ook aan maar nu weer ff ontopic voor jouw abbo.

Goedkoop bellen via VoIP

• plakbandrol
KaMiKaZe schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:41:
Negeer je nu gewoon de rest van de tekst ?

tenzij het abonnement door u met inachtneming van een opzegtermijn van één maand tegen het einde van het eerste jaar telefonisch of schriftelijk is opgezegd.

Hier kun je niets anders dan de conclusie uit trekken dat je 1 maand voor het aflopen van het eerste jaar, je het contract op had moeten zeggen en dat je anders gewoon weer 1 jaar abonnee bent.
Er staat dat volgens mij duidelijk dat:
- je een abonement aangaat voor minimaal 1 jaar
- als je niet opzegt wordt het abonement met 1 jaar verlengd
- na deze verlenging kun je opzeggen met een termijn van 1 maand

ik kan er niets anders van maken

• plakbandrol
Chuckiej schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:42:
offtopic:
zal best, maar ik vertrouw die lui niet meer. Mijn basic abo heeft een half jaar goed gelopen en daarna werd het steeds slechter, verbinding valt steeds weg, gamen en internetten is bijna niet meer mogelijk, en dan nu ook nog dit gelazer nu ik van het abonement af wil komen.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
plakbandrol schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:01:
[...]

Er staat dat volgens mij duidelijk dat:
- je een abonement aangaat voor minimaal 1 jaar
- als je niet opzegt wordt het abonement met 1 jaar verlengd
- na deze verlenging kun je opzeggen met een termijn van 1 maand

De opzegtermijn is idd een maand. Een maand voor de einddatum van het contract moet er dus opgezegd zijn.

Het staat echt letterlijk in de quote in je eerste post.

• dusty
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

plakbandrol schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:01:
[...]
Ik wel:
Na afloop van deze termijn wordt het abonnement telkens met een jaar verlengd,
Afloop van termijn, nieuw termijn van 12 maanden. De opzeg termijn daarvoor is een maand, dus een maand voordat de termijn verstrekt moet je hebben opgezegd, anders wordt het weer verlengd met 1 jaar.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• KaMiKaZe
Je kunt 1 maand het tegen het einde van de verlengde termijn opzeggen. En wat is die verlengde termijn ? Juist ja, 1 jaar...

• plakbandrol
nouja dat wordt dan een half jaar dubbel abonementsgeld betalen..

Verwijderd

Ik weet niet of Wanadoo een dezer dagen hun snelheid van ADSL omhoog gaat schroeven maar als ze dat voor jouw abo ook doen dan kun je 'm opzeggen omdat ze dan eigenlijk het huidige contract veranderd hebben door een andere snelheid aan te bieden. Dit geeft jou volgens mij het recht het contract te ontbinden. Weet het niet zeker maar ik zou het eens checken.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:18:
Ik weet niet of Wanadoo een dezer dagen hun snelheid van ADSL omhoog gaat schroeven maar als ze dat voor jouw abo ook doen dan kun je 'm opzeggen omdat ze dan eigenlijk het huidige contract veranderd hebben door een andere snelheid aan te bieden. Dit geeft jou volgens mij het recht het contract te ontbinden. Weet het niet zeker maar ik zou het eens checken.
Tuurlijk niet. Als jij niet meer hoeft te betalen, maar je krijgt gewoon extra snelheid, dan kun je echt niet om die reden opzeggen. Hooguit bieden ze je een gratis downgrade aan, zodat je voor lagere kosten op dezelfde snelheid zit (met nieuw jaarcontract natuurlijk).

Ik denk btw dat in je contract niet eens snelheden staan.

Verwijderd

@ plakbandrol
tenzij je bij je provider hard kan maken dat je verbinding nu desdanig slecht is dat je om die reden het abo wil stopzetten. (moet je natuurlijk wel uitsluiten dat dit niet komt omdat je upload de hele verbinding dicht trekt)
en anders hetzelfde als voorgaande posters al meldden, voor febr. 2006 opzeggen.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Oké, nou komt het! Ik werk bij de Freelerhelpdesk. Freeler is zoals velen wel weten overgenomen door KPN. Nu gaan klanten van Freeler automatisch naar HetNet. Veel mensen willen opzeggen wanneer ze dat zelf schikt, en mensen vertellen dat hun opzegtermijn net is verstreken (met een week of zo) is nooit grappig :X

In jou onderstaande stuk is duidelijk te lezen dat elk jaar jou abonnement stilzwijgend met een jaar verlengd wordt, zoals gewoonlijk bij een internetprovider. Indien je wilt opzeggen dan kan dat, maar dan dien je dat een maand voor einde jaarcontract te doen. Bij het afsluiten van een abonnement bij hun is dit minimaal voor 1 jaar, na dit jaar kunt je opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. En omdat het abonnement elk jaar met een jaar verlend (Tenzij je hebt opgezegd (Uiterlijk een maand voor de stilzwijgende verlenging)) wordt zit er dus sowieso een jaar aan vast! Je opzegtermijn blijft 1 maand voor einde jaarcontract.

Er is dus geen mogelijkheid dat jij eerder van je contract af komt! Tenzij je contract uitkoopt. Dat wil zeggen, een slotnota aanvraagd. Dan betaal je je abonnementsgeld t/m Maart 2006 excl. KPN kosten (Want die komen dan te vervallen) in 1x aan Wanadoo en dan kun je direct naar een andere provider.
Voor het opzeggen van uw abonnement verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met de Wanadoo Klantenservice. Bij opzegging vervallen ook services zoals uw e-mailadres(sen) en homepage. Het abonnement wordt aangegaan voor een termijn van minimaal twaalf maanden, eindigend op de laatste dag van de maand waarin twaalf maanden verstreken zijn. Na afloop van deze termijn wordt het abonnement telkens met een jaar verlengd, tenzij het abonnement door u met inachtneming van een opzegtermijn van één maand tegen het einde van het eerste jaar telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging kunt u het abonnement, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, telefonisch of schriftelijk opzeggen tegen het einde van de verlengde termijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:25:
@ plakbandrol
tenzij je bij je provider hard kan maken dat je verbinding nu desdanig slecht is dat je om die reden het abo wil stopzetten. (moet je natuurlijk wel uitsluiten dat dit niet komt omdat je upload de hele verbinding dicht trekt)
en anders hetzelfde als voorgaande posters al meldden, voor febr. 2006 opzeggen.
Dan moet er in het contract wel een kwaliteitsgarantie staan, of het aanvechten met de consumentenbond. Maar dan komt er een onderzoek of het ook echt wel zo is, leuk bedacht maar ben bang dat dat niet op gaat! :)
ZieMaar! schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:25:
[...]

Tuurlijk niet. Als jij niet meer hoeft te betalen, maar je krijgt gewoon extra snelheid, dan kun je echt niet om die reden opzeggen. Hooguit bieden ze je een gratis downgrade aan, zodat je voor lagere kosten op dezelfde snelheid zit (met nieuw jaarcontract natuurlijk).

Ik denk btw dat in je contract niet eens snelheden staan.
Klopt, in je contract staat alleen het verlenen van een service met een minimumsnelheid van....
Providers doen niet zo snel aan contractbreuk, die contracten zijn bijna waterdicht! En al klaag je ze aan o.i.d. hebben ze wel een leuk legertje advocaten. Sorry, maar dat win je niet zo snel! (Tenzij je 100% zeker bent van je zaak)

[ Voor 32% gewijzigd door vegterb op 11-10-2005 18:45 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• plakbandrol
Ik begrijp dat het niet mogelijk is om gewoon op te zeggen.
De reden dat ik wil opzeggen is omdat ik al maanden problemen heb met m'n verbinding, op drukke tijden (vooral eind van de middag, tot 's avonds) ligt m'n verbinding er elke paar minuten uit, de modem knippert dan een tijdje oranje en na een halve minuut ben ik meestal weer online. Dit kan nonstop doorgaan voor uren. Online gamen is praktisch onmogelijk, bij het posten op forums moet ik altijd eerst m'n post copy pasten voordat ik submit omdat ie anders weg is, bij IM worden gesprekken zomaar onderbroken en denkt de gesprekspartner dat ik weggegaan ben, etc, etc.

Ik denk er dus aan om het contract te beeindigen vanwege wanprestatie van hun kant, het lijkt me duidelijk dat het hun probleem is dat de verbinding zo brak is (de kabel van de telefoon naar de modem is gewoon goed, meerdere malen getest). Zou het op deze manier wel mogelijk zijn van m'n abonnement af te komen?

[ Voor 4% gewijzigd door plakbandrol op 16-10-2005 16:38 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 17:32

n00bs

Het is weer Zomer!

plakbandrol schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:22:
Ik heb sinds 1 maart 2004 een ADSL basic abo bij Wanadoo, nou wil ik dit abonement opzeggen, maar volgens Wanadoo kan dat pas in maart 2006 op z'n vroegst. Ik heb al een aantal keer gebeld maar ze blijven bij hun standpunt, en dit terwijl er nu een nieuwe ADSL aanbieding loopt die ik niet wil missen..

Dit staat op de wanadoo site

[...]

http://www.wanadoo.nl/mij...ens/gegevensopzeggen.html

Ik begrijp hieruit dat je na een jaar lid te zijn geweest mag opzeggen met een termijn van 1 maand

weet iemand hier meer van?
Als je nou niet die aanbieding pakt maar deze http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_family.html
Dan krijg je er een IPOD bij en aangezien je binnen Wanadoo blijft zullen ze vast hier wel mee akkoord gaan en deze aanbieding is goedkoper en levert meer op

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

plakbandrol schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:38:
De reden dat ik wil opzeggen is omdat ik al maanden problemen heb met m'n verbinding, op drukke tijden (vooral eind van de middag, tot 's avonds) ligt m'n verbinding er elke paar minuten uit, de modem knippert dan een tijdje oranje en na een halve minuut ben ik meestal weer online. Dit kan nonstop doorgaan voor uren. Online gamen is praktisch onmogelijk, bij het posten op forums moet ik altijd eerst m'n post copy pasten voordat ik submit omdat ie anders weg is, bij IM worden gesprekken zomaar onderbroken en denkt de gesprekspartner dat ik weggegaan ben, etc, etc.

Ik denk er dus aan om het contract te beeindigen vanwege wanprestatie van hun kant, het lijkt me duidelijk dat het hun probleem is dat de verbinding zo brak is (de kabel van de telefoon naar de modem is gewoon goed, meerdere malen getest). Zou het op deze manier wel mogelijk zijn van m'n abonnement af te komen?
Ben je dan ook extra verkeer aan het genereren, 's avonds? Want het kan voorkomen dat je modem teveel CRC errors krijgt en probeert op een lagere snelheid te trainen, vandaar dat oranje knipperende lampje en enkele seconden later weer een verbinding.

Kijk dus eens 's middags op welke snelheid je modem traint en wat ie 's avonds zoal doet.

Dich bis echt unne foëzen haas

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Of er wordt in huis een telefoon gebruikt ('s avonds en weekend) op die momenten door een huisgenoot/familielid die voor je splitter is aangesloten. Dan klapt je DSL verbinding er inderdaad constant uit omdat je het niet juist hebt aangesloten.

Als je 'phone' (of telefoon)-stekkertje los haalt van je splitter, hebben alle toestellen (dus ook nummer melder(s), alarmsysteem, antwoordapparaten etc) dan geen lijn meer (dus geen kiestoon)? Of bel jezelf even met een mobieltje om te zien of er nog een toestel rinkelt. Als dat zo is is het zeker niet Wanadoo's schuld/probleem maar door jezelf veroorzaakt.

Vermoed een toestel ergens die achter je splitter hoort, niet ervoor op je lijn.

Onjuist aansluiten, defect modem etc is allemaal niet de schuld van de ISP. Zelfs als een monteur het heeft aangesloten en jij tekent voor 'okee' als hij weggaat is het jou probleem. Het kan soms lang goed gaan tot opeens iemand besluit om de telefoonaansluiting op de slaapkamer te gaan gebruiken weer en daar een toestel op aansluit bijvoorbeeld.....

Andere test is: Zoek de hoofdaansluiting, haal alle telefonie apparatuur los zodat er niets is aangesloten. Sluit nu alleen je modem aan op de hoofdaansluiting met een kort kabeltje (dus geen 20meter haspels etc).

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 16-10-2005 16:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• plakbandrol
n00bs schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:45:
Als je nou niet die aanbieding pakt maar deze http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_family.html
Dan krijg je er een IPOD bij en aangezien je binnen Wanadoo blijft zullen ze vast hier wel mee akkoord gaan en deze aanbieding is goedkoper en levert meer op
Zal best maar ik wil niets meer met wanadoo te maken hebben, hun dienstverlening is slecht, hun voorwaarden zijn asociaal, hun helpdesk is niet hulpvaardig, etc (en die livebox schijnt ook flink te zuigen, je leest er alleen maar ellende over)
bjck schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:53:
Of er wordt in huis een telefoon gebruikt ('s avonds en weekend) op die momenten door een huisgenoot/familielid die voor je splitter is aangesloten. Dan klapt je DSL verbinding er inderdaad constant uit omdat je het niet juist hebt aangesloten.

Als je 'phone' (of telefoon)-stekkertje los haalt van je splitter, hebben alle toestellen (dus ook nummer melder(s), alarmsysteem, antwoordapparaten etc) dan geen lijn meer (dus geen kiestoon)? Of bel jezelf even met een mobieltje om te zien of er nog een toestel rinkelt. Als dat zo is is het zeker niet Wanadoo's schuld/probleem maar door jezelf veroorzaakt.

Vermoed een toestel ergens die achter je splitter hoort, niet ervoor op je lijn.

Onjuist aansluiten, defect modem etc is allemaal niet de schuld van de ISP. Zelfs als een monteur het heeft aangesloten en jij tekent voor 'okee' als hij weggaat is het jou probleem. Het kan soms lang goed gaan tot opeens iemand besluit om de telefoonaansluiting op de slaapkamer te gaan gebruiken weer en daar een toestel op aansluit bijvoorbeeld.....

Andere test is: Zoek de hoofdaansluiting, haal alle telefonie apparatuur los zodat er niets is aangesloten. Sluit nu alleen je modem aan op de hoofdaansluiting met een kort kabeltje (dus geen 20meter haspels etc).
Die test heb ik al gedaan, dus alles loshalen en modem direct naast de hoofdaansluiting neerzetten, dan nog ligt ie eruit
slaay schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:49:
Ben je dan ook extra verkeer aan het genereren, 's avonds? Want het kan voorkomen dat je modem teveel CRC errors krijgt en probeert op een lagere snelheid te trainen, vandaar dat oranje knipperende lampje en enkele seconden later weer een verbinding.

Kijk dus eens 's middags op welke snelheid je modem traint en wat ie 's avonds zoal doet.
's nachts loopt er meestal wel een p2p programma, maar dat moet toch kunnen? hoe kan ik zien op welke snelheid m'n modem 'traint'?

[ Voor 72% gewijzigd door plakbandrol op 16-10-2005 17:07 ]

• plakbandrol
bij deze een screenie van het modemlog

http://4aal.nl/temp/reconnect.gif

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Heb je dit probleem ook al voorgelegd aan je provider? Want ze kunnen je storing niet ruiken natuurlijk, waarschijnlijk is er een probleem met je KPN lijntje en is het niet wanadoo die een wanprestatie leverd. Wanadoo zal vervolgens een KPN storingsformulier invullen waarna KPN contact met je op zal nemen om het probleem op te lossen.

De kwalitiet van je verbinding is geen reden om op te zeggen, omdat wanadoo nooit gestopt is met het leveren van een service, waar je voor betaald. Het is misschien wel mogelijk om een maand abonnementsgeld terug te krijgen vanwege een te slechte verbinding. Je kunt het natuurlijk proberen om per direct op te zeggen, maar dan zou je even de algemene voorwaarden e.d. moeten doorlezen en zeggen dat je wil opzeggen op basis van....

Laat ff weten of je wat vind, waarvan je denkt dat het wat is!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 17:32

n00bs

Het is weer Zomer!

Zal best maar ik wil niets meer met wanadoo te maken hebben, hun dienstverlening is slecht, hun voorwaarden zijn asociaal, hun helpdesk is niet hulpvaardig, etc (en die livebox schijnt ook flink te zuigen, je leest er alleen maar ellende over)
nounou... niet een beetje overdreven reactie puur uit frustratie?
Dienstverlening is niet slecht... voorwaarden zijn ook niet asociaal en daarnaast ben je niet verplicht om akkoord te gaan met de AV. Dat de helpdesk niet hulpvaardig is, wil ik best geloven. Dat de livebox zuigt is natuurlijk onzin, paar firmware updates en alles werkt goed. natuurlijk kan je ook zelf je eigen router erbij nemen ipv de Livebox... je bent niets verplicht. Ik vind dat je het allemaal veel negatiever laat ogen dan het werkelijk is.

Het feit dat je reconnects heb kan goed aan de lijn van KPN liggen, je splitter, brakke telefoonkabels en gebruik van die goedkope platte kabel etc.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Je kunt niet zomaar het contract beeindigen. Je zult eerst je provider officeel "in gebreke" moeten stellen.

In de in gebreke stelling hoor je je een redelijke termijn tegeven waarin ze tegemoed kunnen komen aan jouw klachten. Voldoen ze daar niet aan dan kan je pas het contract ontbinden.

Let wel dat je ingebreke stelling per aangetekende brief verstuurd moet worden en niet per e-mail ofzo.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Pagina: 1