Toon posts:

Problemen met domainnamen?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb thuis een server draaien die mijn website host in IIS. Met de URL naam: www.mijnwebsite.nl.
Nu heb ik intern een hele andere domain naam. Namelijk domain.local.

Het volgende probleem doet zich voor. Als ik intern (dus binnen mijn eigenste netwerk) mijn eigenste website benader www.mijnwebsite.nl dan geeft hij aan dat de website niet gevonden kan worden.

Iemand enig idee hoe ik dit op moet lossen?

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45

Kabouterplop01

chown -R me base:all

CNAME record aanmaken in DNS

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet die CNAME dan naar verwijzen?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Dat is een antwoord van niets.

Maak een entry aan in je hosts bestand van je client zet daarin de domeinnaam en je interne ip adres van je server. Werkt dat?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
-Rob- schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:39:
[...]

Dat is een antwoord van niets.

Maak een entry aan in je hosts bestand van je client zet daarin de domeinnaam en je interne ip adres van je server. Werkt dat?
Nee, dat werkt helaas niet!

Om nog even terug te komen op die CNAME optie. Dat heb ik geprobeerd met als Alias Name: www en deze verwijst dan naar mijn interne server. Maar dit werkt niet omdat wanneer ik www intyp hij dit automatisch aanvult met mijn interne domain naam. Dus www.domain.local Terwijl dit www.mijnwebsite.nl moet zijn. Toch?

• Rob
  • Niet online

Rob

Routeert je server ook of bevindt hij zich in het netwerk en heb je portforwarding op je router?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
-Rob- schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:45:
Routeert je server ook of bevindt hij zich in het netwerk en heb je portforwarding op je router?
Ik heb alleen op mijn router (Firewall instellingen) ingesteld dat poort 80 verwijst naar mijn server. Verder heb ik geen wijzigingen of veranderingen aangebracht op mijn server of router!
Moet ik dan nog iets instellen dan?

Misschien ook wel ff relevant om te vermelden. Als ik ping vanuit mijn werkstation naar www.mijnwebsite.nl dan krijg ik netjes te zien dat hij wil gaan pingen naar www.mijnwebsite.nl met IP adres 83.114.x.x (Extern IP adres dus) maar vervolgens krijg ik alleen maar Request Time-Outs.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 17:51 ]

Verwijderd

Jij dacht zeker; een simpele vraag over een thuisserver hoort vast in Professional Networking & Servers?

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:53

GVR

Dat is wel vreemd, want zo heb ik het inderdaad ook opgelost.

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:48:
[...]

Ik heb alleen op mijn router (Firewall instellingen) ingesteld dat poort 80 verwijst naar mijn server. Verder heb ik geen wijzigingen of veranderingen aangebracht op mijn server of router!
Moet ik dan nog iets instellen dan?

Misschien ook wel ff relevant om te vermelden. Als ik ping vanuit mijn werkstation naar www.mijnwebsite.nl dan krijg ik netjes te zien dat hij wil gaan pingen naar www.mijnwebsite.nl met IP adres 83.114.x.x (Extern IP adres dus) maar vervolgens krijg ik alleen maar Request Time-Outs.
Ik vroeg het omdat ik niet wist hoe je netwerk in elkaar steekt.
Als je pingt naar de domeinnaam, dan gaat hij je router pingen en niet je server.

Maar wat gebeurt er als je mijn eerder genoemde hosts bestand aanpassen-idee uitvoert?
Ping dan eens naar je domeinnaam en was krijg je voor error als je naar de domeinnaam surft?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor, maar dit heft niets met PNS te maken. Dit is al mer dan genoeg in NT voorbij gekomen.
Als je ADSL hebt gat het uberhaupt niet werken, vanwege NAT loopback.
Meest simpele is, om gewoon ff een proxy van je ISP in je browser in te stellen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.