Gisteren werkte het nog perfect , maar als ik nu wil inloggen met men gebruikersnaam en wachtwoord zeg hij dat men account expired is , hoe kan ik een nieuwe aanmaken ? Ik kan dus niet meer tot op de desktop komen
Je geeft wel heel erg weinig info.
Waar draaid het op?
Desktop of server?
Log je in op een netwerk of locaal?
Kan je nog inloggen met het root account?
Waar draaid het op?
Desktop of server?
Log je in op een netwerk of locaal?
Kan je nog inloggen met het root account?
Redhat 9.0 op een P4 1,8 Ghz , 256 mb ram
ik weet hoe het komt , een soort programma heeft men account expired on a certain date ingesteld
maar als ik aan het inlogscherm kom en dan CTRL+ALT+F1 indruk kom ik normaal gezien toch in de terminal ? Dan moet ik localhost login , en dan wil ik als root inloggen maar hoe doe ik dat ?
Sorry dit is nog maar men eerste kennismaking met linux
ik weet hoe het komt , een soort programma heeft men account expired on a certain date ingesteld
maar als ik aan het inlogscherm kom en dan CTRL+ALT+F1 indruk kom ik normaal gezien toch in de terminal ? Dan moet ik localhost login , en dan wil ik als root inloggen maar hoe doe ik dat ?
Sorry dit is nog maar men eerste kennismaking met linux
Heb je dat dan zelf zo ingesteld? Want standaard is dit dacht ik toch niet 
Als root inloggen doe je door achter de prompt 'login: ' het woord 'root' in te typen, op enter te drukken, en daarna ditzelfde te herhalen voor de 'password:' prompt, maar dan met het root wachtwoord...je zou het zelf kunnen bedenken haast.
Een root wachtwoord heb je bij installatie moeten opgeven...dus is de vraag dan misschien: die ben ik ter plekke weer vergeten, en wat nu? Of wat is nou exact het probleem...
Als root inloggen doe je door achter de prompt 'login: ' het woord 'root' in te typen, op enter te drukken, en daarna ditzelfde te herhalen voor de 'password:' prompt, maar dan met het root wachtwoord...je zou het zelf kunnen bedenken haast.
Een root wachtwoord heb je bij installatie moeten opgeven...dus is de vraag dan misschien: die ben ik ter plekke weer vergeten, en wat nu? Of wat is nou exact het probleem...
[ Voor 8% gewijzigd door Wilke op 11-10-2005 17:25 ]
ok bedankt het was gewoon men paswoord expiring op deze dag stond aan , denk standaard
maar het is gelukt topic mag gesloten worden
maar het is gelukt topic mag gesloten worden