Toon posts:

Cooling nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem hangt wel eens, daar mijn moederbord mijn G-Force niet trekt. Nu ben ik er achter gekomen dat hij prima loopt als het koud is (De verwarming is een paar dagen stuk geweest :))

Hoe kan ik mijn systeem het beste coolen?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:33
Omschrijf je fan-configuratie eens :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon een standaard intel fan op mijn celeron 400.

Verwijderd

Kast open laten staan ??

Verwijderd

Topicstarter
Neuh, het probleem is dat hij de kamer-temperatuur niet zo lekker vindt.

Met linux loopt hij btw niet vast! Maar gamen gaat (nog) niet echt lekker met Linux en ik heb een software-modem

Help me ff jongens, dan kan ik zo nog naar de winkel rennen om die shit te halen!

Verwijderd

Euhm , maybe Alpha op Proc en Blue Orb op GeForce ?

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te melden dat de G-Force ook een standaard fan heeft (Guillemot 256).

Ik zat te denken aan kast cooling, ook met het oog op een nieuw systeem in de nabije toekomst (bouw ik de G-Force in) die ik dan kan overclock-en.

Zou dit het probleem op kunnen lossen, wat voor soort coolers en waar moet ik die dan plaatsen?

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Als je je complete systeem nou eens voor het gemak vermeld...

Waarschijnlijk werkt het als je je Geforce downclockt...het is namelijk een behoorlijke stroomvreter en misschien trekt je mobo het niet (heb ik ook wel eens last van gehad... ;( )

Als je je GF downclockt, verbruikt het namelijk minder stroom...probeer het maar, het werkt echt denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:

Celeron 400
Gigabyte 6BA v2.9
64 MB
Guillemot G-Force 256
Maxtor 20,4 MB 7200t
Aztech 2320 geluidskaart
Aopen 36x

Het stroomverbruik is het punt; het AGP-slot krijgt te weinig geleverd van het bord (dit is bij latere versies opgelost, maar daar kan ik dus niets meer mee; ik kwam hier pas achter toen ik mijn G-Force al een maandje had).

Het is een paar dagen koelkast temperatuur in mijn huisje geweest en toen was het systeempje stabiel. Hoe simuleer ik dit in mijn kast zonder al te hoge kosten?

Verwijderd

Een grotere beter heatsink op de Gforce plaatsen (ook op het geheugen) en daarbij wat koelpasta gebruiken. Zet er ipv de standaard fan een 60mm op. Of plaats een even grote cooler boven op de andere.

Nog een idee is misschien gaten in de zijkant van je kast maken (1 op proc hoogte en 1 op video hoogte. Zet daar 2*80mm fans in van coolermaster ofzo 25,- bij bijv computerland. Of bij de lokale radioboer hebben ze ook wel wat liggen.
Zet achterin ook nog 2 80mm's of als je een 5.25" slot over hebt een tt900 van justcooler of een 2*85mm van iceberg erin.

De laatste mogelijkheid gaf bij mijn kast temp 14 graden verschil (lager dus) en bij de proc rond de 10 graden verschil

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik weet niet of je al case fans hebt? Maar anders zou ik dat inderdaad doen. Iedere kast heeft wel plaats voor 2 casefans. (zitten van die roostertjes) Koop 2 stevige fans en schroef die erin. Dat kan sowieso geen kwaad en kost ook niet heel veel geld.
Als het nog niet goed is dan. Probeer dan een orb-je op je Geforce en eventueel een alpha of orb op je CPU. that'll do the trick 4 sure

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 19:25 schreef funksngrooves het volgende:

Nog een idee is misschien gaten in de zijkant van je kast maken (1 op proc hoogte en 1 op video hoogte. Zet daar 2*80mm fans in van coolermaster ofzo 25,- bij bijv computerland. Of bij de lokale radioboer hebben ze ook wel wat liggen.
Zet achterin ook nog 2 80mm's of als je een 5.25" slot over hebt een tt900 van justcooler of een 2*85mm van iceberg erin.
Gaten maken met mijn twee linker handen :)....

Maar een 5.25" heb ik nog wel over. Zo'n cooler wil ik er wel inzetten (Dit is om lucht aan te zuigen neem ik aan)

Is er nog een andere manier om lucht uit te blazen?

Verwijderd

Als je G-spot te weinig voeding krijgt moet je niet ets anders op lossen, dan moet je zorgen dat of er meer prik heen gaat, of dat de kaart minder trekt.
De prik er naar toe opkrikken: weet je wel zeker dat je voeding genoeg power levert? misschien is die wel te mager.

Dat je mobo te weinig ana je agp levert kun je niet zo veel aan doen: ja, een nieuw mobo, maar dat is niet de bedoeling lijkt
me..

Wat ook nog kan helpen is de fan op je g-force niet laten voeden door de kaart maar direkt door de voeding. Dan moet je dus ff het stekkertje van het fannetje lostrekken en verbinden met de 12V van je voeding. Zo'n fannetje trekt ook al gauw 0.1 amp...

En als je er dan nog niet bent je kaart terug klokken...

Of een extra koeling helpt merk je snel genoeg door je kast eens open te laten. En niet naast een radiator...

Succes, da-Lynx

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:14
hoi, hier (http://www.hardocp.com/ar...es/cards_cooler_part1.htm) zag ik een aardige koeler, die maak je vast waar je normaal je pci kaart vastschroefd, leek me wel een leuk idee voor m'n videokaart, maar heeft iemand een idee waar ik dit ding (in nederland) kan krijgen,

avd Onne

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ik denk dat je met 2 aluminium latjes en een paar schroeven zelf wel zo/n ding kunt maken.

ziet er niet moeilijk uit iig.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op donderdag 18 januari 2001 13:41 schreef Steel-Frog het volgende:
ik denk dat je met 2 aluminium latjes en een paar schroeven zelf wel zo/n ding kunt maken.

ziet er niet moeilijk uit iig.
is idd niet moeilijk... ook wel eens gedaan, oud plaatje van seriele+parralelle poorten gesloopt, beetje buigen, fan eraan (met plakband :P) klaar!

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 00:58 schreef Negator het volgende:

[..]
Gaten maken met mijn twee linker handen :)....

Maar een 5.25" heb ik nog wel over. Zo'n cooler wil ik er wel inzetten (Dit is om lucht aan te zuigen neem ik aan)

Is er nog een andere manier om lucht uit te blazen?
Nee dat 5.25" ding zuigt lucht uit de kast., dan moet het ook nog aangevoerd worden en dan dus het liefst door twee van die units in de zijkant. Ik heb zelf ook twee linkerhanden maar ik heb het een vriend laten doen. Misschien heb jij wel vrienden, vader, oom etc die ook handig zijn.

En anders breng je de zijkant naar de gamma ofzoiets en die zagen maar al te graag.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, hartelijk bedankt voor de info. Ik denk dat ik hier wel wat mee kan :)
Pagina: 1