Toon posts:

[2000] Alleen admin moet server kunnen afsluiten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, ik heb hier een x aantal server draaien en ik wil dat alleen de administrator het systeem kan afsluiten/rebooten. Ik weet dat dat kan dmv de local security policy maar als ik daar kijk dan staan de effective security settings op grijs................ik kan deze dus ook niet afvinken

Weet iemand een oplossing voor mij probleem of hoe ik dit op een andere manier kan realiseren?

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:23

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Heb je wel genoeg rechten om je local sec. pol aan te passen? Of is er een GPO die al eea instelt?

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:31:
Ik zit met het volgende probleem, ik heb hier een x aantal server draaien en ik wil dat alleen de administrator het systeem kan afsluiten/rebooten. Ik weet dat dat kan dmv de local security policy maar als ik daar kijk dan staan de effective security settings op grijs................ik kan deze dus ook niet afvinken

Weet iemand een oplossing voor mij probleem of hoe ik dit op een andere manier kan realiseren?
Wil je dit op een Domain Controller doen? Die heeft geen local security policy namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op een standaard configuratie kan ook enkel een administrator een server uitzetten - dus vermoedelijkl wordt deze policy ergens anders al ge-override?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
elevator schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:44:
Op een standaard configuratie kan ook enkel een administrator een server uitzetten - dus vermoedelijkl wordt deze policy ergens anders al ge-override?
Tenzij hij in een domain hangt, dan kan een enterprise of domain admin het ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie een een gpo staan op de domain controller, is dat standaard dat er en staat?

Waar ergens zou die dan ge-override kunnen worden?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er is standaard een "Default Domain Policy" GPO inderdaad.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ShellGhost schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:47:
Tenzij hij in een domain hangt, dan kan een enterprise of domain admin het ook.
Dat zijn dan ook administrators? Er wordt niet gevraagd om een lokale administrator ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar even concreet: waar zou ik het dan kunnen instellen dat alleen administrators kunnen afsluiten enzo. Users moeten iig alleen kunnen afmelden verder niets

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:09:
Maar even concreet: waar zou ik het dan kunnen instellen dat alleen administrators kunnen afsluiten enzo. Users moeten iig alleen kunnen afmelden verder niets
Het antwoord is al eerder gegeven. Ga eens met rsop oid aan de slag om te kijken welke policy er voor zorgt dat users de server af mogen sluiten. Zijn ze niet stiekem lid van een admingroep ergens, of is de policy ergens aangepast zodat een user een server mag afsluiten? Default mag een user namelijk helemaal niet inloggen @ een server afaik :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1