Hoi
Ben bezig met een CVS doos op te zetten voor een schoolproject (software ontwikkeling) en zowel de server als mijn client draaien Gentoo (amd64, stable).
Heb het aanvankelijk met de wiki gedaan, en ik heb even alles keurig uit mijn bash_history gevist.
Wiki : http://gentoo-wiki.com/HOWTO_CVS_Server
in readers staat:
mijn /etc/cvsd/cvsd.conf: (even zonder al dat commentaar
)
Na dit gedaan te hebben besloot ik een .java file in te checken (een haalbaarheids-testje). Het is zo dat het de bedoeling is dat het repository 'gpk' heet (zo heet het vak) en de users 'boudewijn' en 'marco' (straks komen er wel meer, maar dit is even voor het principe) read-write hebben (als in: we ontwikkelen allebei aan de code).
Wat gaat er nu mis?
Ik heb als volgt dit proberen te verhelpen:
Wat meer readers en writers aangemaakt (het bestandje dus); weet niet meer waar eaxct, maar na tijdje had ik er 5 van elk...
Op forums.gentoo.org en hier gezocht, en natuurlijk met google (lastig om in dit geval goede query te formuleren, je krijgt veel sourceforge (en dergelijke) projectjes die beschrijven hoe je bij hun een checkout etc doet)..
De manual gelezen, maar daar word ik niet veel wijzer van.
Zou iemand mij een bump de goede richting in kunnen geven (oplossen mag ook
)?
Ben bezig met een CVS doos op te zetten voor een schoolproject (software ontwikkeling) en zowel de server als mijn client draaien Gentoo (amd64, stable).
Heb het aanvankelijk met de wiki gedaan, en ik heb even alles keurig uit mijn bash_history gevist.
Wiki : http://gentoo-wiki.com/HOWTO_CVS_Server
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| emerge cvsd mkdir /var/lib/cvs cvs -d /var/lib/cvs/gpk init cvsd-buildroot /var/lib/cvs cd /var/lib/cvs mkdir -p var/lock cvsd-passwd /var/lib/cvs/gpk boudewijn cvsd-passwd /var/lib/cvs/gpk marco touch /var/lib/cvs/gpk/CVSROOT/readers chown cvsd:cvsd /var/lib/cvs/gpk/CVSROOT/readers vim /var/lib/cvs/gpk/CVSROOT/readers #zie hieronder cp /var/lib/cvs/gpk/CVSROOT/readers /var/lib/cvs/gpk/CVSROOT/writers cd /var/lib chown -R cvsd:cvsd cvs chmod -R 775 /var/lib/cvs/var /etc/init.d/cvsd restart |
in readers staat:
code:
1
2
3
| boudewijn marco <newline> |
mijn /etc/cvsd/cvsd.conf: (even zonder al dat commentaar
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| RootJail /var/lib/cvs Uid cvsd Gid cvsd Nice 1 Umask 027 Limit coredumpsize 0 PidFile /var/run/cvsd.pid Listen * 2401 MaxConnections 10 Log syslog info Repos /gpk |
Na dit gedaan te hebben besloot ik een .java file in te checken (een haalbaarheids-testje). Het is zo dat het de bedoeling is dat het repository 'gpk' heet (zo heet het vak) en de users 'boudewijn' en 'marco' (straks komen er wel meer, maar dit is even voor het principe) read-write hebben (als in: we ontwikkelen allebei aan de code).
Wat gaat er nu mis?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| boudewijn@zeus ~ $ CVSROOT=:pserver:boudewijn@dionysos:/gpk
boudewijn@zeus ~ $ echo ${CVSROOT}
:pserver:boudewijn@dionysos:/gpk
#seems ok :)
boudewijn@zeus ~/workspace/huffBrowser $ ls
BrowserControl.class BrowserControl.java
#I'd like to import the .java file
boudewijn@zeus ~/workspace/huffBrowser $ cvs add BrowserControl.java
cvs add: cannot open CVS/Entries for reading: No such file or directory
cvs [add aborted]: no repository
#huh?
boudewijn@zeus ~/workspace/huffBrowser $ cd ..
boudewijn@zeus ~/workspace $ cvs import huffBrowser huffBrowser start
I huffBrowser/prc_week2/Debug/prc_week2.o
cvs [server aborted]: "import" requires write access to the repository |
Ik heb als volgt dit proberen te verhelpen:
Wat meer readers en writers aangemaakt (het bestandje dus); weet niet meer waar eaxct, maar na tijdje had ik er 5 van elk...
Op forums.gentoo.org en hier gezocht, en natuurlijk met google (lastig om in dit geval goede query te formuleren, je krijgt veel sourceforge (en dergelijke) projectjes die beschrijven hoe je bij hun een checkout etc doet)..
De manual gelezen, maar daar word ik niet veel wijzer van.
Zou iemand mij een bump de goede richting in kunnen geven (oplossen mag ook