Voor mijn studie ben ik bezig met OCL, ik heb al wat consult gehad, maar kan mijn docenten niet lastig blijven vallen. Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk of ik het nou goed doe, dus vraag ik het hier aan de OCL-Experts 
Onderstaande code is voor de tabel 'User' waarin de volgende operaties staan:
+loginUser
+newUser
+editUser
+deleteUser
+viewUser
Zelf ben ik er al tot gekomen dat de eerste 4 regels goed zijn. Mijn boek (OOSE = Object Oriënted Software Engineering) maakt het niet goed duidelijk. Natuurlijk komt een boek nooit met de voorbeelden die je wil zien, maar sommige dingen zijn mij niet duidelijk.
Zo weet ik niet of je neer moet zetten dat je iemand verwijderd, als er namelijk een user verwijderd wordt is dat een specifiek opgegeven user, moet dat erin staan of kun je gewoon neerzetten -1?
En restriction, d.w.z. dat alleen een Admin (Restriction 2 in de database) users mag verwijderen. Dat leek me zo het best staan, naar wat ik kon vinden.
Note: Ben er al enkele dagen mee bezig (En ja, dit is alles
)
Onderstaande code is voor de tabel 'User' waarin de volgende operaties staan:
+loginUser
+newUser
+editUser
+deleteUser
+viewUser
Zelf ben ik er al tot gekomen dat de eerste 4 regels goed zijn. Mijn boek (OOSE = Object Oriënted Software Engineering) maakt het niet goed duidelijk. Natuurlijk komt een boek nooit met de voorbeelden die je wil zien, maar sommige dingen zijn mij niet duidelijk.
Zo weet ik niet of je neer moet zetten dat je iemand verwijderd, als er namelijk een user verwijderd wordt is dat een specifiek opgegeven user, moet dat erin staan of kun je gewoon neerzetten -1?
En restriction, d.w.z. dat alleen een Admin (Restriction 2 in de database) users mag verwijderen. Dat leek me zo het best staan, naar wat ik kon vinden.
Note: Ben er al enkele dagen mee bezig (En ja, dit is alles
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Context User::LoginUser (username, password) pre:
!exist(username) and !exist(passwordl)
Context User::createNewUser(username, email) pre:
!exist(username) or !exist(email)
Context User::editUser (restriction) pre:
IF !extist(Restriction(1)) THEN
Context User::SaveEditUser (username, email) pre:
!exist(username) or !exist(email)
Context User::SaveEditUser Post:
isSaveEditUser()
ELSE
Respons = EditUser.error
Context User::deleteUser (Restriction) pre:
!exist(Restriction(2))
Context User::deleteUser (Restriction) post:
getId_User() = @pre.getId_user() -1
Contect user::ListViewUser (Restriction) pre:
!exist(Restriction(0,1,2)) |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Context Diet::listViewDeletedDiet (Restriction, MarkedDeleted) pre: !exist(Restriction(2)) and !exist(MarkedDeleted) Context Diet::DeleteDeletedDiet (Restriction, MarkedDeleted, Deleted) pre: !exist(Restriction(2)) and ! exist(MarkedDeleted) post: !exist(Deleted) Context Diet::PlaceBackDeletedDiet (Restriction, MarkedDeleted, UncheckDeleted) pre: Pre: !exist(Restriction(2)) and ! exist(MarkedDeleted) post: !exist(UncheckDeleted) |
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties