ScSi onboard of Adapter.

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hoi,

Wat beter te doen een scsi onboard mobo
(geintregeerde scsi chip)
of een scsi kaart.Of maakt het niets uit.
Ingeval van een kaart welke zijn aanraders?
En of waarop te letten!

Greetingz.

Verwijderd

als NEWBIE zo ik zowiezo (nog) niet aan scsi beginnen, maar als je het toch doet koop dan een losse kaart als je dan een nieuw mobo koopt ben je goedkoper uit.

adaptec kaarten doen het meestal weg goed zijn wel duur maar ja wat wil je

• Macaco
hoi,

Ik wil dan voor de Adaptec SCSI Card 29160 gaan.Ik hoop daar goed aan te doen .

En ja ik als NEWBIE moet toch een keer door de zure appel heen bijten.
Heb tenslotte een nieuwe kast gekocht om nieuw pc op te bouwen en daarmee te gaan,
overclocken.En ik vergaar zoveel mogelijk info op deze forum en andere site's.
het moet er toch een keer van komen :)

Verwijderd

ik denk toch dat je je (zuur verdiende??)geld beter in andere zaken kan steken grotere monitor, beter ram, degelijk toetsenbord + muis die dingen zijn echt veel belangrijker dan een paar seconden sneller klaar met copieren

vergeet niet dat als je echt van scsi wil genieten dat je dan (naar mijn idee althans) je all the way moet gaan. Dat houdt dus inderdaad een 294160 in + een 10000 of 15000 toeren schijf van minimaal 20gig een 12x recorder etc tel daarbij nog eens de belachelijke prijs van de kabels op dan zit je alleen al voor de drivers tegen de 3000 a 4000 gulden aan

wat je denk ik beter kan doen is ide raid(2 20 gig schijven) plus een 2930cd plus plextor drives even snel VEEL goedkoper

Verwijderd

Je moet zowiezo een aparte kaart nemen das een stuk handiger. Ook zou ik een adaptec nemen want die hebben over het algemeen een hogere doorvoer snelheid en minder cpu belasting, ze zijn wel iets prijziger, maar voor dat geld krijg je de stabielste kaart en geen geneuzel met drivers. De 29160 is prima keus, maar dan zou ik wel meer dan 2 schijven aan hangen zodat ie beter tot zijn recht komt. Misschien iets van een raid systeem...... :)

Verwijderd

Ik vind het persoonlijk onzin om al the way met scsi te moeten gaan. Koop een adaptec of advansys ABP940 bootable pci kaartje (zijn voor cdrw snel genoeg). Als je scsi harde schijven wilt gaan gebruiken moet je een betere adaptec nemen.
Persoonlijk zou ik scsi alleen gebruiken voor het branden (Plextor 40 speed cd-rom + 12x4x32 brander) en eventueel een scsi scanner (agfa of HP). Scsi harde schijven zijn veel te duur voor het aantal mb's dat je krijgt en niet merkbaar sneller dan een 7200 ultra/ata66 (tenzij het voor een server is). Succes

• Macaco
Hoi,

SuB dat is precies ook een van mij vereiste,
om een grotere monitor te nemen en betere
ram en degelijke muis + toetsenbord
En dat in samenhang met Plextor lezer en,
schrijver en HD's 10.000 of 15.000 tpm.
(Seagate cheeta) + DVD speler en een Adaptec ScSi Card 29160 hoogstwaarschijnlijk.
dat ingebouwd in mijn W8500 wtx case.
alleen twijfel ik nog welke cpu en mobo chipset bx of via apollo pro. Het wordt ieder geval een PentIII systeem.
en natuurlijk niet te vergeten een goede grafische kaart.

hoi,
Hobcat wat u bedoelt is dus bijv. alleen scsi
voor bepaalde componenten zoals rewriter +
cd rom speler en dat met bootable pci kaart.
en HD op ide vanwege de dure prijs.
als dat zo is dan hou ik het ingedachte .
leuke optie dus.

Mvg.......NEWbie

Verwijderd

volgens mij heb niet echt een idee wat dat allemaal gaat kosten!

als je dan toch met geld aan het strooien ben koop dan een 160meg raid controller met een stuk of wat 75gig hdds of nog beter een aantal solidstate hhd's. een i840 met 1 gig aan rimms een quadro 64mb ddr en een terratec 88ews mt

zo ik blijf editen

• Macaco
Hoi SuB dat is een beetje van de zotte.
Maar goed het hoeft ook allemaal niet in een middagje gerealiseerd te worden.

Heb je trouwens nog leuke ideeen over
degelijke toetsen bord + muis en monitoren.
Ik zelf dacht aan IIyama 19 inch.

En als dit ooit een succes wordt neem ik nog
een case daar bouw ik een AMD systeem in.
ik vindt het al met al een leuke hobby.

Mvg NEWbie

Verwijderd

Ja maar een 10k of 15k is ook een beetje overdreven hoor. ik kan het weten mijn pa heeft een quantum 10k 34gig ik zelf 4 wd 18gig ide in raid en mijn systeem is dus echt wel sneller.

iiyama monitors zijn wel goed al lijkt de mijne een beetje kuren te hebben zie post op GoT elders

toestenbord en muis kan je kijken naar een logitech desktop pro in ieder geval heeft dit setje een zeer relaxte muis (die berenklauw) en een gebroken toetsenbord is wennen maar zeer fijn

voor een videokaart zou ik de goedkoopste A- merk geforceDDR nemen in mijn ogen is al die video in/out van asus echt onzin en heb ik dus een creative labs gekocht

geluidskaart ach ja heb zelf een sblive met (stoopid) duaghterboard maar wil eigenlijk een vortex2 (sq2500) naar mijn idee zijn die een stuk beter

ik zou zowiezo voor amd gaan omdat gewoon een stuk goedkoper is

en ja het is een leuke hobby meeste van mijn geld en tijd gaat er ook in zitten
Pagina: 1