Toon posts:

Toetsenbord nat. Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen
Gister zat ik even achter de PC met een blik bier, en stootte deze om met als gevolg een lading bier over t toetsenbord, ja lekker slim. Maar goed, als ik nu dus m'n toetsenbord gebruik verschijnen er wel 4 of 5 letters tegelijk als ik 1 toets indruk. Beetje onhandig als je iets wil typen. Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is? Alvast bedankt.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Persoonlijk.....? In de prullebak d'r mee. Voor 15 euro heb je een nieuwe en voor 25 euro heb je een Logitech UltraX!! Je kunt m natuurlijk schoon maken, maar dat kost meer moeite dan 15 euro waard is, als je het mij vraagt.
Als je m schoon gaat maken moet je gewoon alle toetsen er uit gaan halen en met zorg alle troep verwijderen. Lijkt me vanzelfsprekend.

[ Voor 52% gewijzigd door Bram77 op 11-10-2005 15:25 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:52

ThunderNet

Flits!

Alle toetsen loshalen, deze in een kussensloop doen , knoop erin, in de wasmachine :P
en met doekje / wattestaafje de rest van het toetsenbord schoonmaken? :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Ik denk of alle toetsen eruit halen en het bord droogmaken of een tijdje wachten. Dan verdwijnt het water wel uit de electronische delen. Of die het daarna weer doet is natuurlijk de vraag. Misschien is een nieuwe kopen wel het beste.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bord buiten leggen, goed met de tuinslang overheen en daarna geruime tijden (dagen, niet uren) laten drogen..

heb ik mensen zien doen met mengpanelen van duizenden euro's en schijnt het beste te zijn als je er iets overheen mikt...

of je koopt een nieuwe, dat kan ook...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

gewoon onder de douche met dat ding!!

daarna eventueel naspoelen met een liter gedestileerd water, dat geleid namelijk geen stroom (kost een euro ofzo). dan een dag of 2 op de verwarming...desnoods met een vetilator erop blazen dan is ie zo droog..

(****deze info ivm veiligheid maar even weggehaald***)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 18:20 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
drank maakt meer kapot dan je lief is.... ;)

water en dan drogen is de oplossing idd, eventueel eerst demonteren.

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:30
Ik heb het een keer geprobeerd schoon te maken bij een klant maar het uit elkaar halen kost in tijd al meer dan een nieuwe toetsenbord, dus gewoon een nieuwe kopen.

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2025

antipode

-=Got is in the details=-

Maar goed, als ik nu dus m'n toetsenbord gebruik verschijnen er wel 4 of 5 letters tegelijk als ik 1 toets indruk
het gaat je anders aardig goed af :lol:

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:27:

daarna eventueel naspoelen met een liter gedestileerd water, dat geleid namelijk geen stroom (kost een euro ofzo). dan een dag of 2 op de verwarming...desnoods met een vetilator erop blazen dan is ie zo droog..

(dit werkt echt, zelf een 17 inch crt op deze manier weer aan de gang gekregen :))
Mja, ik neem aan dat je weet dat CRT monitoren nog maanden nadat de stekker eruit is nog condensatoren aan boord heeft met een slordige 20kV?

wil je alsjeblieft niet meer dit soort wijsheden rondstrooien.....zo'n schok flambeert je...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

dat ben ik inderdaad vergeten te vertellen, we hadden zon heavy duty ontlaad ding ( naam ff kwijt).

(maar voor een toetsenbord is het zeker niet verkeerd)

(ray mischien kun je je post ook even editen (voor de veiligheid)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 18:21 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had laatst sevenup over mijn notebook keyboard heen gegooid. GEwoon keyboardje eruit gehaald, onder de kraan, 3 dagen laten drogen en het ding werkt weer prima :)
Als je er maar voor zorgt dat je het ding niet gebruikt terwijl het vochtig is kan er namelijk niet veel weggaan.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:06

Standeman

Prutser 1e klasse

rac-on schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:25:
bord buiten leggen, goed met de tuinslang overheen en daarna geruime tijden (dagen, niet uren) laten drogen..

heb ik mensen zien doen met mengpanelen van duizenden euro's en schijnt het beste te zijn als je er iets overheen mikt...

of je koopt een nieuwe, dat kan ook...
De vaatwasser heeft bij mij ook goed gewerkt en het toetsenboordje werkt toch alweer een jaar lang zonder problemen.. :).

p.s. garantie tot de vaatwasser-deur :P

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:27:

(****deze info ivm veiligheid maar even weggehaald***)
wanneer gaat deze onzin er nou eens uit. Gedestileerd water geleid wel stroom. In het begin inderdaad niet zoveel maar op het moment dat er wat zouten in oplossen heb je gewoon nog een probleem. Overigens afwasmachine schijnt ook goed te gaan
Pagina: 1