hier stond iets interessants, maar het is even weg...
http://home.tiscalinet.ch...%20Socket%20370%20old.htm
Zoals je ziet zit de CPU altijd min of meer in de rechter bovenhoek. Dus niet echt in het midden.
* Atlas zoekt verder
Edit: Ehm owkeej. Ik dacht dat we het alleen hadden over so370 borden
NVM
[ Voor 11% gewijzigd door Atlas op 11-10-2005 15:18 ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
ABIT KV-80
Toen waren beige computers heel gewoon.
kazz1980 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:08:
Ben nu al een hele tijd aan het zoeken - maar omdat je er enkel achter komt door naar plaatjes te kijken wil het niet erg lukken...
Voor een casemod zoek ik een micro ATX moederbord met ten minste audio, LAN en VGA onboard waarop de processor redelijk middenop het bord zit (i.v.m. plaatsing koeler). Iemand dit toevallig wel eens gezien?
Zou je eens willen reageren op je e-mail?
volgens mij zijn dat geen matx bordjes maar ATX bordjes.. 5 pci sloten red je daar niet op .Atlas schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:11:
http://home.tiscalinet.ch...%20Socket%20370%20new.htm
http://home.tiscalinet.ch...%20Socket%20370%20old.htm
Zoals je ziet zit de CPU altijd min of meer in de rechter bovenhoek. Dus niet echt in het midden.
* Atlas zoekt verder
Edit: Ehm owkeej. Ik dacht dat we het alleen hadden over so370 borden
NVM
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dat lijkt al ergens op... heeft alleen geen VGA onboard..Prutz0r schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:16:
Deze komt _redelijk_ in de buurt:
ABIT KV-80
[afbeelding]
Overigens heb ik wel een sterke voorkeur voor AMD-bordjes.... niet vereist - maar als de keus er is...
[ Voor 19% gewijzigd door kazz1980 op 11-10-2005 16:03 ]
chris schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:36:
[...]
offtopic:
Zou je eens willen reageren op je e-mail?
heb geen mail... maar neem aan dat het over de IA gaat, Ben bezig met de mensen die op dit moment mailtje hebben gestuurd met voorkeur voor optie 2
[ Voor 47% gewijzigd door kazz1980 op 11-10-2005 15:58 ]
Helaas ook geen VGA onboard...Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:51:
Deze heeft de cpu ongeveer in het midden
http://www.epox.nl/products/view.php?product_id=282
Het probleem is dat ik enkel middenop het mobo de hoogte in kan, vandaar een proc ongeveer in het midden (i.v.m. gebruik heatpipes hoeft het niet exact in het midden). Buiten het midden kan ik weniig de hoogte in, dus is er ook geen ruimte voor een PCI- of videokaart! Dus moet alles onboard.
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=667
dichterbij dan dat kom je niet met msi
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
en wat ga je doen als het mobo kapot gaat en niet meer leverbaar is???
lijkt me zonde om veel tijd/geld in een mod te steken waar je straks niks meer aan hebt
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Mmmh, ik zie nu dat hij bij lange na niet in het midden is. Ik heb alleen gekeken naar het feit of hij een flink stuk uit de rand ligt en dat is op zich wel het geval.
[ Voor 24% gewijzigd door MrScratch op 12-10-2005 13:05 ]
Look behind you! A three headed monkey!
Dan is het mogelijk wel wat! Zal dit moederbord meenemen in het ontwerp.MrScratch schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:03:
Ik heb een ASUS A7S8X-MX gekocht om ongeveer dezelfde reden als jij. Er moest een Zalman waaier koeler op komen en die zijn redelijk groot. Het heeft sound/lan/vga on-board en is M-atx. Ik weet alleen niet of je wel SocketA wilt of eigenlijk een nieuwere CPU van AMD wilt gebruiken.
Mmmh, ik zie nu dat hij bij lange na niet in het midden is. Ik heb alleen gekeken naar het feit of hij een flink stuk uit de rand ligt en dat is op zich wel het geval.
Ja klopt... Ik wil zo min mogelijk beperkingen bij het ontwerpen van een mod en ga dus niet op voorhand rekening houden met de techniek. Ik maak eerst een (grof) ontwerp dat tot zekere mate wel realistisch lijkt en kijk dan of dit qua techniek haalbaar is. Anders krijg je al snel weer de standaard mods en daar wil ik so wie so geen tijd en moeite insteken....Dezjay schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:03:
kast maken voor een mobo wat je nog niet hebt hmm..
en wat ga je doen als het mobo kapot gaat en niet meer leverbaar is???
lijkt me zonde om veel tijd/geld in een mod te steken waar je straks niks meer aan hebt
Dan heb ik liever een hele gave, originele mod die na enkele jaren mogelijk niet meer te updaten is...
Is een persoonlijke keuze. Het gaat mij meer om de mod dan om de hardware.

Asrock heeft trouwens ook een K8 Combo bordje waarbij één van de twee sockets aardig in het midden zit :
Die eerste komt zeer zeker wel in de buurt.Nielson schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:27:
Zoiets ?
[afbeelding]
Asrock heeft trouwens ook een K8 Combo bordje waarbij één van de twee sockets aardig in het midden zit :
[afbeelding]
De tweede heeft er inderdaad 1tje echt in het midden - maar ook zo zonde om 1 proc op een dualproc mobo te zetten he... (en 2 procs past ook niet in mn budget vrees ik... dus dan valt die af)
[ Voor 7% gewijzigd door kazz1980 op 12-10-2005 13:30 ]
Ja, maar dat is geen dual proc. In ieder geval niet tegelijkertijdkazz1980 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:29:
De tweede heeft er inderdaad 1tje echt in het midden - maar ook zo zonde om 1 proc op een dualproc mobo te zetten he... (en 2 procs past ook niet in mn budget vrees ik... dus dan valt die af)
Je kunt 'r twee verschillende cpu's in proppen. Dus gewoon welke je al hebt liggen (of degene die het goeikoopst is
Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
ah! misverstandje...BK1 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:35:
[...]
Ja, maar dat is geen dual proc. In ieder geval niet tegelijkertijd![]()
Je kunt 'r twee verschillende cpu's in proppen. Dus gewoon welke je al hebt liggen (of degene die het goeikoopst is)
Die middelste is voor een AMD 64 en die ander voor 'normale' AMD...
Geinig idee om daar een combo van te maken
In dat geval is dit bordje zeer zeker interessant! alleen geen VGA onboard...
[ Voor 27% gewijzigd door kazz1980 op 12-10-2005 13:40 ]
Cool, ik heet ook Tycho
Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
Ja...vinnet wel mooi bedacht. voor de mensen die geleidelijk aan upgraden...BK1 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:42:
was volgens mij bedoeld om langzaam eens rustig (dus niet te geforceerd) van 754 naar 939 te kunnen migreren.
offtopic:
Cool, ik heet ook Tycho
Is niet naar je vernoemd hoor
maar een plaatje ervan op internet kan ik niet echt vinden.
http://www.tbreak.com/rev...stems&id=260&pagenumber=3

K8S760MG-6LRS
Alles aan boord: Graphics, Audio, LAN etc.
Hier staan er nog meer.
Verwijderd
zoiezo is de ATX standaard een beetje de boosdoener hier omdat het voor de airflow het beste is als de cpu aan de rand zit ivm koeling.
Dat lijkt me midden genoeg!! mijn dank is groot! (maar meer tips zijn altijd welkom.)EaS schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:05:
Misschien een Foxconn bordje?
[afbeelding]
K8S760MG-6LRS
Alles aan boord: Graphics, Audio, LAN etc.
Hier staan er nog meer.
Is AMD64 volgens de site.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:10:
dat is een athlon bord denk ik
zoiezo is de ATX standaard een beetje de boosdoener hier omdat het voor de airflow het beste is als de cpu aan de rand zit ivm koeling.
En inderdaad is het probleem dat in de meeste gevallen de proc beter aan de zijkant kan zitten ivm koeling... Maar ik had al wel eens gezien dat er mobo's met proc in het midden bestonden - enkel tot dusver nooit 1 gevonden in mATX met alle onboard.
Anders klik je even op het linkje onder de picVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:10:
dat is een athlon bord denk ik