Linux en ADSL lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
In windows werkt m'n adsl prima, maar in Linux lukt het maar niet. Ik heb de instructies van de xs4all-adsl-howto strict opgevolgd maar toch werkt 't niet. Als ik probeer te pingen naar de dnsserver krijg ik: 10.128.1.7 destination unreacheble. ik heb al eindeloos zitten kloten met route, maar zonder resultaat. Ik kan wel inloggen bij mxstream, maar dan kom ik niet verder.
ping -c 1 start.mxstream.nl geeft: unknown host. Heeft iemand een oplossing?

• Victor78
ik zie net dat het subnetmasker van de ppp verbinding in windows98 255.0.0.0 is terwijl dit in linux geloof ik 255.255.255.255 was, iemand een idee hoe ik het subnetmasker van een ppp verbinding kan instellen?

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat doet pppd automatisch. Heb je pptp geinstalleerd en precies zo geconfigureerd zoals beschreven, inclusief chap secrets etc? dan zou het aanslingeren van pptp voldoende moeten zijn om bij de dash te komen.

• Victor78
is het misschien zo dat ik die dash alleen via een ip en dus geen hostname kan bereiken in linux? zo ja, wat is dat ip?

• Victor78
Okee, het is vannacht toch nog gelukt. Het probleem was dat pppd als remote ip-adres een ander adres aannam dan mijn door xs4all toegewezen vast ip. pppd heb ik overtuigd van mijn ip adres door in options.adsl de volgende regel toe te voegen:
:1.2.3.4
waar 1.2.3.4 natuurlijk een echt ip nummer moet zijn. De dubbele punt is nodig omdat je je local-ip ook handmatig kunt instellen en die moet dan voor de :.

Maar goed, het werkt nu dus, nu kan ik verder gaan met m'n servertje!

Bedankt voor je hulp!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

Op woensdag 17 januari 2001 10:28 schreef Victor78 het volgende:
Okee, het is vannacht toch nog gelukt. Het probleem was dat pppd als remote ip-adres een ander adres aannam dan mijn door xs4all toegewezen vast ip. pppd heb ik overtuigd van mijn ip adres door in options.adsl de volgende regel toe te voegen:
:1.2.3.4
waar 1.2.3.4 natuurlijk een echt ip nummer moet zijn. De dubbele punt is nodig omdat je je local-ip ook handmatig kunt instellen en die moet dan voor de :.
zou je me misschien kunnen uitleggen hoe je dat dan fixte?
Ik heb RH7.2 geinstalled, samen met de tooltjes van www.adsl4linux.nl maar bij mij werkt het nog steeds niet.
Connectie wel, en daarna nix meer.
Pagina: 1