Draadloos en niet draadloos gecombineerd

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-03 21:36
Hallo allemaal

Mijn broertje heeft een laptop aangeschaft met de mogelijkheid voor een draadlose verbinding.

Nou hebben wij thuis al en netwerk (niet draadloos). Wij hebben een 4 poorts router waarvan er 3 in gebruik zijn.

De vraag is of we een het oude netwerk kunnen combineren met een draadloos netwerk, zodat we niet alle pc's aan moeten passen voor een draadloze router. Is dit mogelijk en hoe moet dit dan? En welk acces point kunnen we het beste kopen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Je geeft het antwoord zelf al. Gewoon een access point kopen en op je router aansluiten.
Voor welke je het beste kunt kopen kun je zelf op onderzoek uit gaan.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als je er een access point aan hangt breid je je huidige netwerk gewoon uit met draadlose technologie. Je oude pc's kunnen gewoon op het bedrade netwerk blijven terwijl de nieuwe pc's via wifi kunnen werken. Niks bijzonders. Ik heb zelf altijd al goede ervaringen met Linksys apparatuur!

[ Voor 15% gewijzigd door Mishmash op 11-10-2005 15:19 ]

• Jesp_J
Zijn er ook acces points te koop die het beide kunnen (bv. een 4 poorten RJ-45 aansluiting en draadloos (hoeveel aansluiting erop kunnen weet ik niet) en een printerserver).

En is het mogelijke om een oude printer (met zo'n brede kabel) aan te sluiten op een printerserver via een verloopstuk ofzo. Want onze router komt in de meterkast te staan en om dan een printerkabel te leggen van de meterkast naar de printer wordt erg duur.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 16:47
Of je koopt een draadloze router met ingebouwd accespoint.
Waarschijnlijk is deze goedkoper dan een los accespoint.
Je stelt hem zo in dat je pc's met de huidige instellingen kunnen internetten, en de laptop draadloos.
Anders heb je straks 2apparaten hangen, terwijl 1 misschien nogwel goedkoper is, ook kwa stroomgebruik, hoewel dat wel mee zal vallen.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Jesp_J schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:39:
Zijn er ook acces points te koop die het beide kunnen (bv. een 4 poorten RJ-45 aansluiting en draadloos (hoeveel aansluiting erop kunnen weet ik niet) en een printerserver).

En is het mogelijke om een oude printer (met zo'n brede kabel) aan te sluiten op een printerserver via een verloopstuk ofzo. Want onze router komt in de meterkast te staan en om dan een printerkabel te leggen van de meterkast naar de printer wordt erg duur.
Ja.. b.v. de Asus 500g (al een oudje hoor!). Maar er is zeer veel mogelijk, kijk maar eens rond op de diverse websites die netwerkrommel verkopen.

maar wat bedoel je met het aansluiten via een verloopstuk? Als je dat over netwerkkabel wilt doen moet je toch echt een losse printerserver aanschaffen. O

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Jesp_J
Cyberpope schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:44:

maar wat bedoel je met het aansluiten via een verloopstuk? Als je dat over netwerkkabel wilt doen moet je toch echt een losse printerserver aanschaffen. O
Ja tegenwoordig hebben de printers toch niet meer zo'n brede aansluiting. (ik dacht usb of RJ-45).

Maar dan weet ik genoeg ik wou eigenlijk de printer ook via een netwerkkabel aansluiten (op een printerserver die al op het accespoint zit). Maar als ik er een aparte server voor moet kopen wordt het te duur. Dan print ik wel nog gewoon via een andere pc. Het nadeel is dan dat die pc altijd moet aanstaan als je wil printen.

Is dit bijvoorbeeld een goeie http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

[ Voor 13% gewijzigd door Jesp_J op 11-10-2005 15:54 ]

Pagina: 1