Toon posts:

msi ktv moederbord, fsb kloksnelheid blijft op 100mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn msi kt4v 6712 moederbord. Op een of ander manier is de snelheid van mijn fsb terug op 100 mhz gezet, dit is de default setting. Mijn processor draait nu op 1100 mhz terwijl het een amd 2400+ processor is.

Ik heb met fuzzy logic 4 van msi al geprobeerd om over te klokken door de fsb te verhogen, maar dit lukt niet.

Weet er iemand hier een oplossing voor? Kan dit aan mijn nieuwe videokaart liggen 6600gt bv dat mijn voeding niet zwaar genoeg is? Mijn processor wordt zon 55 graden, is dit ok?

Ik probeer hier nog een uitdraai van sisoft sandra te plaatsen als iemand mij kan vertellen hoe dat moet.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je de bios al gereset?

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07-2025

HENNEP

Just Someone

Bios reset.

Stroom van je pc af, dan batterij van je moederbord en cd CMOS jumper effe op 2-3 pin zetten voor 20 sec.dan weer terug zetten op 1-2 pin

dan batterij terug en stroom op je pc. vervolgens is je bios gereset. Nu even kijken of je het dan kan veranderen.
Wat voor type geheugen heb je eigenlijk? SDRAM pc133 of DDR?

Sinds wanneer heb je het probleem, en wat had je als laatst gedaan toen je het opmerkte?
Heb je eventueel nog andere aanpassingen laatst gedaan?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Uitdraai voor sisoft sandra: Print Screen? en vervolgens plakken in paint ofzo (natuurlijk in jp(e)g zetten :P)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

doed, je moet een jumper om zetten -> deze moet op de 1 - 2 pin zitten. de jumper kan je ergens onder je CPU vinden... zoek es ff

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:17:
doed, je moet een jumper om zetten -> deze moet op de 1 - 2 pin zitten. de jumper kan je ergens onder je CPU vinden... zoek es ff
eeuh, echt niet :z
Heb zelf ook die plank, gewoon in je BIOS fixen. Maar dat lukt dus blijkbaar niet.
Zoals al gezegd, probeer eens een BIOS reset. Heb overigens iets vergelijkbaars gehad een aantal keren. Dan wilde ie ineens niet meer op 133 Mhz draaien, als ik m boven 123 zette, dan klapte ie er uit, terwijl ie daarvoor 2 jaar prima had gedraaid. Uiteindelijk is het pas weer goed gekomen na een herinstall van Windows 8)7

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:42:
Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn msi kt4v 6712 moederbord. Op een of ander manier is de snelheid van mijn fsb terug op 100 mhz gezet, dit is de default setting. Mijn processor draait nu op 1100 mhz terwijl het een amd 2400+ processor is.

Ik heb met fuzzy logic 4 van msi al geprobeerd om over te klokken door de fsb te verhogen, maar dit lukt niet.
En 'm gewoon weer goed instellen in de bios werkt ook niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bedankt voor de reacties, ik heb hem nu draaiende op 133mhz, maar mijn moeding naar de videokaart is er af, ik probeer het zo nog eens met die videokaart er in.

Ik dacht dat mijn fsb op 200 ingesteld moest, maar dit lukt dus niet, op 133 lijkt ie het te doen. Ik heb ddr-sdram?2.5-3-3-6 1cmd 2*199 mhz. Maakt dit ook uit voor de fsb snelheid?

Ps bios resetten heb ik al geprobeerd :}

Kamstra, jij hebt hem op 133 mhz draaien? Zou dit voor mij ook de goede snelheid zijn?

• Nielson
Als je een XP 2400+ hebt moet 'ie inderdaad op 133M hz, de cpu zou dan op 2000 Mhz moeten draaien. Vind het alleen vreemd dat 'ie op 1100Mhz draait als je de bus op 100 Mhz hebt staan.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07-2025

HENNEP

Just Someone

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:39:
maar mijn moeding naar de videokaart is er af, ik probeer het zo nog eens met die videokaart er in.
Wat is een moeding?

Verwijderd

Topicstarter
moeding=voeding duh.

Maar hij draaide op 11*100 mhz, dus 1100 mhz of zie ik dat verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
volgens fuzzy logic draait ie nu op 11*133,2=1465 mhz en de cpu op 1,63v. Moet ik dit ook nog vermenigvuldigen om op de goede kloksnelheid te komen, dus 1,63*11*133,2?

• Nielson
Een XP 2400+ heeft standaard een Multiplier van 15 (15x133=~2000Mhz), dus of je moet je multiplier handmatig naar 15 zetten, of je hebt geen XP 2400+.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dit veilig proberen zonder dat ik de pc beschadig, de multiplier verzetten. Zo ja hoe moet ik dit doen?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kan je gewoon veranderen, als hij op 15x niet boot dan heb je geen 2400+

edit:
heb dit mobo ook icm met die 2400+, alles staat op Auto bij mij behalve CPU FSB Clock, das 133 MHZ. Even op 15 keer zetten dus (is maximaal bij mijn 2400+)

[ Voor 54% gewijzigd door daandegoeiste op 13-10-2005 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
De multiplier kan maximaal op 12,5
Dus nu heb ik 12,5*133 en dit geeft 1666 mhz

ps hoe kan ik zien welke processor ik heb zonder de koeler ed te verwijderen?
Pagina: 1