Toon posts:

Gebruik HD-camcorder bij temperaturen onder 0 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik sta op het punt om een JVC HDD camera aan te schaffen, echter ik hoorde in mijn omgeving dat de hard-disk mogelijk niet werkt onder de 0 graden Celcius.

Als dit inderdaad het geval is kan ik 'm niet meenemen op vakantie en zal ik deze camera ook niet aanschaffen. Weet iemand of dit inderdaad het geval is en indien ja, welke camera zou dan het beste alternatief zijn?

DANK!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 11:48
Geef is wat meer info welk type het is?

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:16
AV FAQ; Veelgestelde vragen

Lees volgende keer even de FAQ door voordat je een topic opent :)
staan een hoop nuttige dingen in en tips.

[ Voor 89% gewijzigd door sarcast op 11-10-2005 14:21 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
ok,

ik ben nieuw als het gaat om dit soort dingen, help mij... topic fix?

Ehm het gaat om zo'n nieuwe Everio van 20GB en betreffende de temperatuur het gaat vanzelfsprekend om de wintersport... ik hoorde dat dat niet zo'n goede combinatie is

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

titel gefixt, verder ontopic svp.

Dit lijkt me iets dat gewoon in de productspecificaties staat. Je kan deze vraag dan ook beter aan de fabrikant of aan een winkel voorleggen dan hier overigens.

[ Voor 73% gewijzigd door JvS op 11-10-2005 14:30 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 08:29
Seagate geeft bij de specificaties van z'n harddisken op dat ze inderdaad enkel werken tussen 0 en 60 graden celcius.
Welke harddisk er in die camcorder zit weet ik niet, en of het inderdaad onder nul wordt bij de harddisk zelf is ook niet zeker, maar het geeft toch een indicatie dat het wel eens nipt zou kunnen worden tenzij de camcorder er specifiek voor gemaakt is.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Cyphax

Moderator LNX
Ik kan me voorstellen dat die dingen vast kunnen vriezen. Maar op Wintersport is het toch niet zo koud dat die dingen snel bevriezen lijkt me? Je bent ook veel in beweging en 't ding zit doorgaans ergens in...

Saved by the buoyancy of citrus

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn digitale camera wilde op wintersport nog weleens vastvriezen als ik hem wat te lang uit het hoesje hield.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

Waarschijnlijk zit er een laptop HDD in en die kunnen wel meer hebben dan gewone HDD's. Tot -15 lijkt mij iedergeval geen probleem.

Dat je dgitale camera vast vriest kan komen doordat dat ding toch vaak in de buurt zit van de lucht die je uitademt en daar zit vocht in. Als je camera dan onder de 0ºC is bevriest dit vocht op je camera. Een andere mogelijkheid is dat het vet dat gebruikt wordt om het een en ander te smeren te dik/hard wordt en de elektramotor het niet meer trekt.

Het grootste probleem met kou is trouwens het afwijken van klokgeneratoren. oe kouder een kristal wordt hoe lager z'n frequentie. Bij een te grote afwijking kan de communicatie tussen 2 onderdelen in de soep lopen of de verversings frequentie van je CCD te laag worden waardoor het beeldmateriaal later niet meer te gebruiken is.
Een soortgelijk effect had je vroeger met opnemen op een oude (minder soepel lopende) video recorder. Als je het dan afspeelt op de oude loopt het vaak beter dan op een nieuwe en dus nog wel op de goede (officiele) snelheid lopende videorecorder.

De spec's van normale camcorders van JVC geven trouwens ook allemaal van 0ºC tot 40ºC. Op de site van JVC staat iedergeval geen info.

[ Voor 64% gewijzigd door NBK op 11-10-2005 14:55 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:16
Kan je hier niet het beste even contact opnemen met de leverancier/fabrikant over? mailtje ofzo..

Staat met iets bij dat mensen vaak een hdd in de vriezer gooide na een crash om zo nog snel de laatste data er af te krijgen. Dit soort temperaturen heeft dus wel degelijk een effekt op je hdd.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Heel toevallig was ik ook van plan om deze camcorder aan te schaffen.
Eerste wat ik deed was op het Internet kijken e/o handleiding downloaden van de camera:

http://jvc.nl/files/instruction_manual/lyt1472-004d.pdf
Toegestane temperaturen staan staan op pagina 60.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

Topicstarter
OK, THNX

Echter, daarmee is het nog niet helemaal duidelijk...

Temperatuur bij gebruik en Opslagtemperatuur... welke moet ik aanhouden? Ik wil niet de kans lopen dat ik tijdens de wintersport niets aan de camera heb... Ik zou 'm mede voor vakantiegebruik aanschaffen...

Heeft iemand een idee welke camera ik anders het beste zou kunnen kopen?

Ik wil:

Op de wintersport kunnen filmen
Eenvoudige knip en plak dingen doen
Mijn filmpjes makkelijk kunnen versturen / ergens anders afspelen...

Sony? Canon? JVC? Ik kom er niet meer uit?! In iedere winkel zeggen ze ook weer wat anders! Ik dacht eruit te zijn met de hard-disk maar daar twijfel ik nu ook weer aan...

THNX

Verwijderd

Disclaimer. Onderstaande link alleen klikken als je een serieuze review wilt van het product.

Review :X

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Na de review gelezen te hebben zou ik 'm zeker niet aanraden :) Een goede MiniDV camcorder hoeft niet duur te zijn, en doet het bij het wintersporten ook prima. Als je de camera in je jaszak bij je draagt blijft hij goed op temperatuur, en zolang je 'm in je handen hebt hou je 'm ook enigzins warm. Zo koud is het met wintersporten vaak helemaal niet.

Verwijderd

Voor de mensen die te lui zijn om op het linkje te klikken even de eerste twee alinea's quoten:
Let me start off by saying something positive. The GZ-MG30 did not do quite as bad as the Sony DCR-PC55, our worst performing consumer camcorder this year. Do we have the positive out of the way now? Good.

This is one of the worst performers we’ve seen all year. The picture was entirely devoid of definition. Even the Canon ZR100 produced a sharper image than this, and that model goes for about $600 less than this travesty. Colors were generally washed and blurred together, particularly in the yellows and greens. Noise was prevalent, even at this bright light. The camcorder was never able to achieve a tight focus, either – a problem only exacerbated in the low light testing.
**gniffel**

Verwijderd

Topicstarter
OK.

Nummer 2 valt af...

Nu nog advies waar ik op kan vertrouwen, ik hou niet zo van die provisie geile winkelverkopers...

THNX

Verwijderd

Wat is je budget? In deze prijsklasse kun je de Panasonic NV-GS75 eens bekijken. De goedkoopste 3 chipper op de markt. Canon MVX300 serie schijnt ook goed te zijn. Alle behalve de duurste modellen van Sony in ieder geval links laten liggen. Je hebt in ieder geval een site waar je redelijk veel reviews kunt bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Tot max. max. max. max. max. € 750,-

Liefst natuurlijk minder....blijft er meer over voor de apres-ski

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

De JVC GZ-MG20 / 30 was 1 van de eerste modellen van JVC met HD.
Je moet kijken naar de: JVC GZ-MG40 of JVC GZ-MG50 en daar reviews over zoeken.
Ze zijn wel iets duurder, maar kwalitatief veel beter, de 20 / 30 zal ik ook niet kopen, het wordt eerder de 40 of 50.
VC GZ-MG40
The hard drive is smaller, 20GB down from 30GB, as is the zoom, 15x down from 25x. For what it has lost the GZ-MG40 makes up for the image quality and still performance. It features a 1/4.5” CCD over the MG30’s 1/6”, which boosts it to the megapixel range of 1.33K. The lens also opens to a remarkable f/1.2, which would give you better low light. Still features are better, and JVC also includes their “Megabrid Engine” for optimal video and stills. After looking at a comparison, you might feel pretty foolish to opt for the GZ-MG30. It really depends on what your reason for buying a camcorder is. Quality versus quantity. You may find it a necessity to squeeze out those extra hours with the larger hard drive, but my vote would have to go with the GZ-MG40.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

Topicstarter
OK.

Maar nog steeds niet de keuze voor mij gezien de temp....

GR&THNX
Pagina: 1