[.htaccess]Rule probleem

Pagina: 1
Acties:

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
code:
1
RewriteRule ^edit_news/([0-9]+) /core.php?action=edit_news&data[id]=$1 [L]

Bij de rule hier boven maakt hij van www.domein.nl/edit_news/123 => www.domein.nl/core.php?action=edit_news&data[id]=123

Deze rule werkt niet als je alleen maar www.domein.nl/edit_news invoert hoe kan ik er voor zorgen dat ik inplaats van een 404 toch deze error wel kan opvangen :?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
je kan toch ook gewoon een extra rule neerzetten
code:
1
RewriteRule ^edit_news$ /MijnFoutmelding.htm

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• 4Real
Ok nu kan ik www.domein.nl/edit_user gebruiken en .nl/edit_user/123 maar bij .nl/edit_user/ (let op slash aan het einde) gaat hij nog wel steeds de mist in.

Kun je hier niet gewoon een soort van regEx voor gebruiken :?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tuurlijk kan je daar wel een regex voor gebruiken. De regex die ik opgeef matcht ook alleen als er edit_news opgegeven wordt zonder de slash. Dan moet je in de regex opgeven dat hij ook matcht als er een / achter staat.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• 4Real
Dus dan krijg je zoiets als dit:

code:
1
2
3
RewriteRule ^edit_news/([0-9]+) /core.php?action=edit_news&data[id]=$1 [L]
RewriteRule ^edit_news/$ /core.php?action=edit_news [L]
RewriteRule ^edit_news$ /core.php?action=edit_news [L]

Maar is dit niet een beetje ranzige oplossing :?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als je achter alle Rules [L] zet zal hij zowiezo niet werken. Maar met een regex kan je toch ook aangeven dat 0 of 1 occurences heeft dus dan zou ik zoiets doen.

code:
1
2
RewriteRule ^edit_news/([0-9]+) /core.php?action=edit_news&data[id]=$1
RewriteRule ^edit_news/?$ /core.php?action=edit_news [L]

Ik weet niet precies hoe de .htaccess werkt want daar heb ik nooit wat mee gedaan.

Pagina: 1