[PHP] Leren vanuit een boek

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:09
Medetweakers :) ,

Ik ben sindskort geobsedeerd door php en webdevven :) maar ik wil me dus verdiepen in PHP. De tutorials op internet zijn er wel, maar begrijpen lukt me niet.

Nu zit ik te overwegen om een boek te kopen, en al verschillende topics gezocht op GoT die over hetzelfde onderwerp gaan :) maar alle meningen komen aardig tegenstrijdig over.

Ik ben nog bij de vijfzinnen langsgeweest (oude bladzijde), maar deze bood alleen een boekje aan waarvan ik denk dat deze niet zal voldoen als je wat verder bent.

Nu hoop ik dat jullie wat tips kunnen geven over boeken :) (heb al gelezen over CORE en wrox, maar ik wil jullie mening horen :) )

p.s. Mimic gaf me een tip, php 4 in 24 uur, maar dit boek kon ik niet vinden via google.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

kijk anders hier eens even; http://www.onlamp.com/php/

die gasten brengen ook het php-cookbook uit. o'reilly... zeer fijn spul.

http://www.oreilly.com/catalog/phpckbk/

[ Voor 17% gewijzigd door iH8 op 11-10-2005 13:56 ]

Aunt bunny is coming to get me!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Kijk gewoon eens op Amazon. Daar zijn wel veel goede boeken te vinden. Bijvoorbeeld:

Beginning PHP 5 and MySQL: From Novice to Professional

PHP5 and MySQL Bible

Als je iets verder bent, dan schijnen dit ook wel goede boeken te zijn:

PHP 5 Objects, Patterns, and Practice

PHP 5 Power Programming

Allemaal engels wel, maar daar kom je bij progboeken gewoon bijna niet onderuit, dus wen er maar aan ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Michali op 11-10-2005 13:59 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
De eerste stapjes heb ik gezet met behulp van zo'n 'PHP for Dummies' boutboekje. Het is er toch mee gelukt (a 7 euro) :)! Daarna wist ik genoeg om met de tutorials op internet aan de slag te kunnen. Na een maandje of 3 had ik genoeg aan enkel php.net.

[ Voor 44% gewijzigd door Bram77 op 11-10-2005 14:00 ]

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bram77 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:59:
De eerste stapjes heb ik gezet met behulp van zo'n 'PHP for Dummies' boutboekje. Het is er toch mee gelukt (a 7 euro) :)! Daarna wist ik genoeg om met de tutorials op internet aan de slag te kunnen. Na een maandje of 3 had ik genoeg aan enkel php.net.
Met dit boek heb ik het ook geleerd.

Heb een stuk of 20 E-books waaronder PHP for Dummies , PHP in 24hours en nog veel meer.
PHP in 24Hours vind ik niet fijn lezen. Die PHP for Dummies is daarintegen echt zo makkelijk.
Leerde de syntax zeer snel begrijpen , waardoor nu nieuwe PHP functies niet moeilijk te begrijpen zijn.
Vind ik zelf echt een aanrader

www.degroot-it.nl

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 13:16
We hebben een speciaal topic voor boeken, kijk daar eens in, of post daar een reply met de vraag welk boek je zou kunnen gebruiken.
[rml][ Alg] Centraal boekentopic - part II[/rml]

[ Voor 21% gewijzigd door whoami op 11-10-2005 14:04 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.