Toon posts:

[MySQL/(VB).NET geen data naar DataGrid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een werkende verbinding naar MySQL in een Visual Basic.NET 2003 project, met daarin een odbcDataAdapter, automatisch gegenereerde DataSet die wel alle tabelvelden van mijn db vindt, maar krijg de volgende error:

Serverfout in toepassing /MySQLtestConn.
--------------------------------------------------------------------------------

ERROR [IM002] [Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] De naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaardstuurprogramma opgegeven
Beschrijving: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Raadpleeg de stacktracering voor meer informatie over deze fout en de oorsprong ervan in de code.

Details van uitzondering: System.Data.Odbc.OdbcException: ERROR [IM002] [Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] De naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaardstuurprogramma opgegeven

Fout in bron:

Regel 107: Dim adapter As New OdbcDataAdapter
Regel 108: adapter.SelectCommand = New OdbcCommand(query, conn)
Regel 109: adapter.Fill(dataSet)
Regel 110: End Sub
Regel 111:

Bronbestand: C:\Inetpub\wwwroot\MySQLtestConn\WebForm1.aspx.vb Regel: 109

Stacktracering:

[OdbcException: ERROR [IM002] [Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] De naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaardstuurprogramma opgegeven]
System.Data.Odbc.OdbcConnection.Open()
System.Data.Common.DbDataAdapter.QuietOpen(IDbConnection connection, ConnectionState& originalState)
System.Data.Common.DbDataAdapter.FillFromCommand(Object data, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet)
MySQLtestConn.WebForm1.SelectOdbcSrvRows(DataSet dataSet, String connection, String query) in C:\Inetpub\wwwroot\MySQLtestConn\WebForm1.aspx.vb:109
MySQLtestConn.WebForm1.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in C:\Inetpub\wwwroot\MySQLtestConn\WebForm1.aspx.vb:97
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e)
System.Web.UI.Control.LoadRecursive()
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain()

mijn connectiestring is: "DSN=defaultTestConn;PORT=0;UID=tester;DATABASE=test_dbo;PWD=TESTIT;DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};OPTION=3"

ik heb een user-DSN en een system-DSN aangemaakt

Heeft er iemand wat werkende (test)code voor een connectie met MySQL vanuit .NET?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 13:16
De foutmelding is toch al duidelijk ?
Er is blijkbaar iets mis met je connection-string
# ODBC

* ODBC 2.50 Local database:
"Driver={mySQL};Server=localhost;Option=16834;Database=mydatabase;"

* ODBC 2.50 Remote database:
"Driver={mySQL};Server=data.domain.com;Port=3306;Option=131072;Stmt=;Database=my-database;Uid=username;Pwd=password;"

* ODBC 3.51 Local database:
"DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};SERVER=localhost;DATABASE=myDatabase;USER=myUsername;PASSWORD=myPassword;OPTION=3;"

* ODBC 3.51 Remote database:
"DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};SERVER=data.domain.com;PORT=3306;DATABASE=myDatabase; USER=myUsername;PASSWORD=myPassword;OPTION=3;"

# OLE DB, OleDbConnection (.NET)

* Standard:
"Provider=MySQLProv;Data Source=mydb;User Id=UserName;Password=asdasd;"
De exceptie geeft de nodige informatie, mbhv de stacktrace kan je zien dat het misgaat bij het openen van de connectie (hoe kan jij het hebben over een werkende connectie ??, Blijkbaar vermoed je zelf al dat de fout 'm in de connectie-string zit).

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:12:
De foutmelding is toch al duidelijk ?
Er is blijkbaar iets mis met je connection-string

De exceptie geeft de nodige informatie, mbhv de stacktrace kan je zien dat het misgaat bij het openen van de connectie (hoe kan jij het hebben over een werkende connectie ??, Blijkbaar vermoed je zelf al dat de fout 'm in de connectie-string zit).
Dat is dus juist het probleem; als ik de DSN connectie test in ODBC beheer meldt deze dat hij werkt, en in VB.NET tonen de ODBCobjects ook de database plus bijbehorende tabellen..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 13:16
Maak eens de connectie mbhv OleDb, en de connectie-string die ik hierboven gepost heb.

https://fgheysels.github.io/