Toon posts:

keyboard dummy zelf maken

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij zitten met het volgende probleem, wij willen enkele servers van een keyboard dummy voorzien. Zonder dat het ons $40/$50,- kost. :

-Geen bios optie om de server door te booten, dus "Halt-on : no errors" optie staat er NIET tussen.

-Wij willen graag ruimte besparen door niet talloze kb's er aan te hangen (ook al zijn het oude kb's).

-Ik ben ook andere handige oplossing tegengekomen zoals:
~2 pinnen van de ps/2 connector te verbinden met een resistor tussen GND en +5V pin. De resistor betrof een 10k Ohm, dit gaf geen resultaat. Mocht er iemand zijn die wel succes had met deze methode, wat voor resistor heb je gebruikt en heb je eventueel ook nog andere pinnentjes verbonden zoals Data en CLK?
~De printplaat uit een keyboard slopen. Op zich een optie, maar dan kom ik terug op mijn vorige punt m.b.t. talloze kb's aan de servers hangen. Dat wil ik graag vermijden. Als het kan zo min mogelijk kb's slopen. Nu heb ik zitten denken om 1 printplaatje te gebruiken en daar meerdere connectors/draden op aan te sluiten. Ik ben alleen bang dat als ik er meerder ps/2 op aan sluit dat dan enkele resistor opgeblazen kunnen worden.

Ik loop al een tijdje te zoeken naar een schema hoe je met behulp van resistors e.d. een kb dummy kan maken. Of zou het onmogelijk zijn en je toch een printplaat moet hebben?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn ervaring met een oude compaq bak die ik als servertje heb gebruikt is dat je een ps/2 naar USB converter erin kunt prikken en dat hij dan zijn kop houdt. Die dingen liggen voor het oprapen gezien je ze bij iedere USB muis krijgt.
Het is het proberen waard :P.

Verwijderd

Topicstarter
Net geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Zo'n klein dingetje zou een mooie oplosssing zijn geweest.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij moet het met een el-cheapo KVM-switch ook wel lukken. Dan starten de meesten ook gewoon door...lijkt me dat de electronica die in de KVM's zitten (die paar weerstanden) voldoende is om je probleem op te lossen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

jij bedoeld dit maar dan zelf maken?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
yup idd, scheelt je toch weer een hoop centen.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:39

SA007

Moderator Tweaking
Bij een aantal pc's werkt het ook prima als je een draadje tussen de +5 en de data pin gooit, gewoon kortsluiten dus, kna niks slopen, hoogstens piepjes uit je pc speaker :).

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 22:48

Klippy

Still Game

SA007 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:54:
Bij een aantal pc's werkt het ook prima als je een draadje tussen de +5 en de data pin gooit, gewoon kortsluiten dus, kna niks slopen, hoogstens piepjes uit je pc speaker :).
Volgens mij doet een PS/2 -> USB converter dat ook al, maar daar twijfel ik ik nu opeens weer aan, dus weet het niet zeker.
Denk dat als die converter niet werkt dit ook niet zal werken. Maar het is altijd te proberen natuurlijk.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

hoe doen anderen dit met hun server dan? want zoals ik hier bijv zie:

klik
klik2
en zo zijn er natuurlijk nóg duizenden die dat zo hebben....

zit er in je BIOS niet een optie dat ie dit moet negeren? zat er dus niet in.. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door webfreakz.nl op 11-10-2005 16:19 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier is een vrij simpele, goedkope oplossing voor die alleen niet zo elegant is:

Neem een oud keyboard, mag volledig aan gort zijn, zolang de electronica (dat kleine printje) nog functioneert. Sloop de electronica eruit, doe daar een laag isoleertape overheen (evt nog een extra laag duct tape voor bescherming) en hang dat aan de PS/2 (danwel DIN) poort :7

Oslik blyat! Oslik!

• Xander
  • Laatst online: 15:32
webfreakz.nl schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:13:
hoe doen anderen dit met hun server dan? want zoals ik hier bijv zie:
zit er in je BIOS niet een optie dat ie dit moet negeren? zat er dus niet in.. 8)7
Niet alle pc's hebben persé een tobo nodig om door te booten hoor. Mijn beide servertjes bijvoorbeeld niet... :) Met een "Halt On: No Errors" dan wel...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:45
Of heel sinmpel.

Opstarten met keyboard, wanneer server is opgestart keyboard verwijderen.

Verwijderd

ramonp schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:38:
Of heel sinmpel.

Opstarten met keyboard, wanneer server is opgestart keyboard verwijderen.
denk dat ik wel weet waar het over gaat.

Denk dus dat dit geen oplossing is... wat nu als je reboot...? power failure?

mooiste is een cheap ass oplossing KB dummy zoals boven beschreven.

• SeatRider
  • Laatst online: 15:58

SeatRider

Hips don't lie

Wat zijn dat voor servers, dat ze niet willen booten zonder kb? Vast geen echt server mobo gebruikt dan?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Yups, dat probleem ken ik , wij hebben ook 1 machine die dit flikt, is een collega van me al es mee nat gegaan, vanaf thuis bezig, ding gereboot na wat werkzaamheden, komt ie niet meer op omdat ie zeurt om een keyboard :P Naja, omdat het de enigste is die dat flikt, heeft ie dus gewoon standaard een keyboard eraan nu.

Heb helaas geen oplossing verder, nooit op doorgezocht.

Verwijderd

VisaRider schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:50:
Wat zijn dat voor servers, dat ze niet willen booten zonder kb? Vast geen echt server mobo gebruikt dan?
Ken het probleem hier. SGI O2 heeft er moeite mee bijvoorbeeld, meen me te herinneren dat er ook Compaq's waren met ditzelfde probleem in't verleden (dan wel de oudere types waar je nog een KB/mouse slede bij moest kopen ;))

Is er niet een soldeer techneut aanwezig op het GoT forum die hier wellicht een oplossing voor heeft?

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 22:08

E-Rick

I love it :7

het is al genoemd, maar voor minder dan 3 euro heb je al een el-cheapo tobo. Printje eruit slopen, intapen, klaar. Als pinnetjes kortsluiten niet werkt is dit denk ik echt wel de goedkoopste oplossing.

Choose life

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

E-Rick schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:29:
het is al genoemd, maar voor minder dan 3 euro heb je al een el-cheapo tobo. Printje eruit slopen, intapen, klaar. Als pinnetjes kortsluiten niet werkt is dit denk ik echt wel de goedkoopste oplossing.
lol anders krijg je er ook nog 11,95 verzendkosten bij (als je niet in de buurt woont....) 8)7

• Xander
  • Laatst online: 15:32
webfreakz.nl schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:25:
[...]

lol anders krijg je er ook nog 11,95 verzendkosten bij (als je niet in de buurt woont....) 8)7
Toch helemaal niet gek bij webwinkels :? En dat zou je ook bij de officiele "Dummy keyboards" krijgen.

Daarnaast ging het om meerdere servers en vallen de extra kosten per product wel weer mee bij meer afname. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-02 17:14

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Off-topic
E-Rick schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:29:
Koop je hem gewoon de Hardware Discount, kost ie €23,00 en is opeens het bezorgen maar €9,00. Relatief gezien dus veel voordeliger 8)7 8)7

Waarom? Omdat het kan!!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Lolhozer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:37:
Off-topic

[...]

Koop je hem gewoon de Hardware Discount, kost ie €23,00 en is opeens het bezorgen maar €9,00. Relatief gezien dus veel voordeliger 8)7 8)7
wel goedkoper dan een KVM oplossing of dit maar of het nou slimmer is.... 8)7 B)

• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
Waarom zet je niet gewoon synergy/VNC op de computers?

it's as simple as something the nobody knows....

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

werkt dat Synergy dan ook tijdens het opstarten? :/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Wat voor servers gaat t?

Als je server de ruimte heeft, of 1U is en je geen riser nodig hebt, dan kun je gewoon een oud toetsenbord slopen. Dat printplaatje schroef je op de backplate van een ouwe 3com ISA kaart (die heeft 2 mooie schroefdraadjes zitten ervoor), en door het LAN gaatje doe je een goede 10cm kabel met PS2 plug.

http://www.hardzone.ru/g/...irm2/images/image4039.jpg

daar zie je de schroefjes die ik bedoel, kun je prima een keyboard-printje opschroeven.

Geen loshangende shit, wel probleem opgelost. Wil je echt bij de server dan kun je gewoon de ('loopback')plug lostrekken en een complete ramplank aansluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 11-10-2005 22:39 ]

• SA007
  • Laatst online: 17-02 22:39

SA007

Moderator Tweaking
Ik heb nog voor je gezocht, en getest op een heel erg zeikerige pc (een dell optiplex) maar kreeg 'm niet bootend zonder keyboard...

Maar ff andere invashoek:
Als je nou een cheap-ass tobo uit elkaar rost, zodat je alleen het controllerprintje (5x4cm ofzo) overhoud met de 3 leds erop, en dat in je frontje bouwd zodat je de leds goed kan zien zitten, en dan de kabel naar achter leggen.

Je hebt progjes voor linux/windows waarmee je die leds kan laten knipperen/branden op systeemstatus etc.

Misschien dat een idee?
Pagina: 1