Hi guys, ik heb een sterke pc, Pentium 3,2 Ghz, 1GB geheugen, Radeon 9800 Pro 128MB. Als ik grafisch heftige spellen speel zoals DOOM3, Far Cry en FEAR/demo, verschijnen er binnen een minuut of tien troepjes op het scherm (zijn dat "artefacts"?) die in zeer snel tempo het beeld vullen, binnen een seconden of tien is het beeld een grote smurrie en is soms de PC ook vastgelopen. Ik ben er achter gekomen dat het onderdeel van de PC dat 3,3 V moet hebben (de processor zelf?) op het moment dat de eerste troepjes verschijnen dan slechts nog maar 2,7 V krijgt! Zodra ik even via ALT-TAB naar windows ga is het beeld in Windows weer normaal, het voltage loopt binnen een paar seconden weer naar 3,3V, en kan ik via ALT-TAB weer terug naar mijn spel. Maar dan krijg ik al snel hetzelfde gedoe weer van voren af aan. Vraag: zou dit aan een te laag vermogen van mijn voeding kunnen liggen (ik meen dat ie 450 watt is)? Als dat het NIET is, wat kan het dan wel zijn? Als dat het WEL is, ga ik gewoon een flinke voeding kopen. Hoe veel watt raden jullie aan, en zou er meer koeling in moeten? Thanx en greetz, Mick
Koop een nieuwe voeding, dan is je probleem opgelost 
edit: /HK modus
Je zou even een programma als speedfan of everest home edition moeten installeren, waar je dan de spanningen van je voeding min of meer nauwkeurig kunt uitlezen. Als hier geen afwijking in zit (ook niet na alt-tabben uit het spel), dan is misschien warmte een oorzaak.
Op GoT loopt een topic "welke voeding heb ik nodig", maar ik kan dat topic even niet vinden...
edit2: gevonden! Welke voeding heb ik nodig? deel 13
edit: /HK modus
Je zou even een programma als speedfan of everest home edition moeten installeren, waar je dan de spanningen van je voeding min of meer nauwkeurig kunt uitlezen. Als hier geen afwijking in zit (ook niet na alt-tabben uit het spel), dan is misschien warmte een oorzaak.
Op GoT loopt een topic "welke voeding heb ik nodig", maar ik kan dat topic even niet vinden...
edit2: gevonden! Welke voeding heb ik nodig? deel 13
[ Voor 93% gewijzigd door Technicality op 11-10-2005 13:16 ]
Het is inderdaad zeer waarschijnlijk een voedings probleem. 450 watt is meer dan genoeg, het probleem is dat b-merken als q-tec vaak meer vermelden als dat deze echt continue kunnen leveren, waardoor er vaak ook veel rimpel op de voedingslijnen ontstaat. Dus koop liever een 350Watt voeding van een goed merkt dan een 500Watt van een b-merk...raag: zou dit aan een te laag vermogen van mijn voeding kunnen liggen (ik meen dat ie 450 watt is)? Als dat het NIET is, wat kan het dan wel zijn?
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Denk aan kwaliteits voedingen van Tagan, Aopen(redelijk), Enermax, Coolermaster realpower(series) etc etc.
Had precies hetzelfde met een Ti4200, is opgelost door betere cooling op de kaart te zetten. Maar als jij zegt dat de voltagelijnen niet stabiel meer blijven, dan zal het daar wel aan liggen.
Thanx voor snelle reacties! Ik woon inderdaad tijdelijk in een warm land (Cyprus), dus temperatuur kán bijdragen aan het probleem, maar heb net ook de kast opengemaakt en kom tot de conclusie dat de voeding inderdaad 350 watt is, en niet 450 zoals aan de buitenkant vermeld. Ik denk dat ik gewoon s ff ga investeren in een goede nieuwe voeding met 500 watt of zo, heb de PC namelijk vooral gekocht om probleemloos mee te gamen - voor werken en internetten kan ik wel toe met een oud bakkie - en is toch zonde als dat om voedingsredenen alleen niet wil.
Pagina: 1