Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
En als je traced naar het IP adres van google? wat gebeurt er dan?
dat pingen is ook naar url en niet naar IP?
scan eens op spy/adaware misschien dat daar de oorzaak ligt. Misschien is je host-file niet goed --> controleer deze even.nIghtorius schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:29:
Heb hier een computer staan met Windows XP. En heb me daarop een vaag probleem:
Het systeem krijgt een IP adres via DHCP (ok!). kan internet adressen pingen (ok!).. Kan geen verbinding maken met hosts.. (dus geen google.com, tweakers.net, etc). Maar DNS en gebeuren werkt dan wel weer. (kan ook geen verbinding maken met computers op het netwerk).
wat ik al gedaan heb is:
• Alle firewalls uitgezet. Lost niks op.
• Winsockfix gedraait. Lost niks op.
• Winsock parameters gereset m.b.v. NETSH. Lost niks op.
• Andere netwerkadapter (je moet toch wat). Lost niks op. (doet hetzelfde)
opmerkelijk is:
tracert, pathping opdrachten komen ook niet ver.
code:
1 2 3 4 5 tracert www.google.nl 1 * * * 2 * * * 3 * * * etc
Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Misschien dat één van jullie denkt.. "Oh!.. dat had ik ook en toen heb ik dit & dat gedaan" iig. Het niks met de search kunnen vinden. (welke zoekqueries dat hierbij moet gebruiken weet ik ook niet precies.. iig de zoektermen die in m'n topictitle staan heb ik al wel gebruikt)
toevallig netwerken gebridged? dit probleem had ik toen ik een wired en wireless netwerk 'bridgde'. Als je bridge hebt, probeer 't eens zonder, anders.. dunno
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
installeer TCP/IP es opnieuw
SvennieG
• idem dito..freggell schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:34:
En als je traced naar het IP adres van google? wat gebeurt er dan?
maar wel opgevallen is dat na 5 a 10 minuten wachten dat ik opeens wel kan tracerouten, pathpingen en het ook weer zomaar ophoudt
heb geen bridges.. er zit namelijk maar één netwerkkaart in.DaFeliX schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:41:
toevallig netwerken gebridged? dit probleem had ik toen ik een wired en wireless netwerk 'bridgde'. Als je bridge hebt, probeer 't eens zonder, anders.. dunno
en hoe installeer je die opnieuw in Windows XP? Omdat ik het niet kan verwijderen.Tybo schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:42:
installeer TCP/IP es opnieuw
gedaan, en al om al.. één tracking cookie gevonden..andreict schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:37:
[...]
scan eens op spy/adaware misschien dat daar de oorzaak ligt. Misschien is je host-file niet goed --> controleer deze even.
mysterie opgelost
Ik kwam opeens een Symantic Shared Folder in de program files tegen en dacht.. Hmmm.. misschien slecht gedeïnstalleerde symantic firewall spul? alle registerentries van Symantec verwijderd en de map Symantic Shared Folder. Het apparaat gaat nu eindelijk het internet op.
[ Voor 28% gewijzigd door nIghtorius op 11-10-2005 14:20 ]
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Pagina: 1