Wil iemand dit systeem nachecken?

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarint
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 18:25
Hallo ik ben niet zo'n kenner op het gebied van hardware enzo. Daarom ben ik van plan om mijn nieuwe pc zelf in elkaar te zetten, zo kom ik er meer van te weten en zo kan ik de kosten in bedwang houden.

Ik heb al een paar dingen opgesteld maar kan nog bepaalde dingen niet kiezen, en ik weet niet of het verstandig is.

Systeem:

AMD athlon 64 3500+ (S939) (zal wel kaal worden, tray)...............................≈ 195 euro
2x 512mb DDR geheugen (corsair of iets anders).........................................≈ 100 euro
ASUS A8N-Sli, nForce4, of A8V Deluxe met wifi (welke van de twee :?)......≈ A8N 120, AV8 100 euro
Zalman koeler...........................................................................................≈ 30 euro
DVD speler ASUS of Lite On......................................................................≈ 20 eruo
DVD brander van NEC of ASUS..................................................................≈ 40 eruo
Harde Schijf rond de 200 gig Serial ATA( WD of Hitachi)...............................≈ 110 eruo

Deze dingen heb al een beetje bij elkaar gedaan, maar dan blijven nog de videokaart over de behuizing en voeding. Ik wil graag jullie expertise hierover horen.

Welke voeding/behuizing het best past bij zo'n systeem en een goed videokaart(hangt af welke moederbord ik kies). Over die moederbord, die A8V deluxe spreekt me aan omdat ie zo'n wi fi in zich heeft maar heeft als nadeel dat het een AGP model is(maakt mij niet uit ofso, maar ik wil wel upgraden in de toekomst).

Bij elkaar heb ik zo'n 800 euro beschikbaar voor de nieuwe pc, met 100 euro buffer erbij. Er is al 620 euro aan de basisonderdelen (hierboven) verloren gegaan. Maar als jullie daar niet mee eens zijn en een andere opstelling beter vinden, vertel het maar.

Monitor muis en dingen heb ik al en ik vroeg me af of ik die harde schijf kon droppen. Ik heb namelijk een 80 gig WD IDE-ATA in mijn systeem staan(net niet een jaartje oud), is die goed/snel genoeg.

Hopelijk begrijpen jullie wel waar ik heen wil met dit systeem, gewoon snel betrouwbaar internetten, dingen bewerken(grafisch enz) en af en toe een spel spelen(F.E.A.R. als het kan :P ).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Wat heb je nu wel en wat heb je niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je kan ook voor de normale Nforce4 gaan, zonder de SLI.
Tray cpu's verkopen ze in principe niet meer, is alleen maar boxed, dus met koeler. :)
Qua brander zou ik voor Nec gaan, maar dat ben ik. :)

Voor een voeding zou ik zowiezo voor een a-merk gaan.
Meer info kan hier vinden: Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

Tjsa, de kast.
Ik denk dat dat toch een persoonlijke keuze is.
Wij kunnen niet bepalen wat je mooi vind of niet.
Zelf vind ik een Lian-Li heel mooi, maar die zal wel buiten je budget vallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

CPU: Ga voor de 3200+ (beter overclockbaar dan 3500+ als je dat wilt / toekomstgericht als je pc slomer word wat opkrikken ;) )

Ik HAD mezelf ook voorgenomen om een 3500+ te halen. Maar door een aantal mensen hier op het forum laten vertellen dat de 3200+ (veel) beter overclockbaar is :)

edit:

cpu wel boxed. koeler schijnt aardig te zijn en koelt goed ook als je overclockt (schijnt)
ShellGhost schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:18:
Je kan ook voor de normale Nforce4 gaan, zonder de SLI.
Tray cpu's verkopen ze in principe niet meer, is alleen maar boxed, dus met koeler. :)
Qua brander zou ik voor Nec gaan, maar dat ben ik. :)

Voor een voeding zou ik zowiezo voor een a-merk gaan.
Meer info kan hier vinden: Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

Tjsa, de kast.
Ik denk dat dat toch een persoonlijke keuze is.
Wij kunnen niet bepalen wat je mooi vind of niet.
Zelf vind ik een Lian-Li heel mooi, maar die zal wel buiten je budget vallen. :)
tray cpu's verkopen ze nog wel hoor :) Misschien dat ze moeilijker verkijgbaar zijn

[ Voor 66% gewijzigd door DeluxZ op 11-10-2005 13:22 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luukieeee schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:15:
Wat heb je nu wel en wat heb je niet? :?
Lijkt me duidelijk toch. Hij heeft een monitor, toetsenbord en muis en evt kan-ie zijn oude harddisk gebruiken. Ik heb eigenlijk weinig aan te merken op het systeem. Wat moederbord betreft zou ik voor een PCI-Express variant gaan, omdat je daarmee iets beter voorbereid bent op de toekomst.

Ik ken niet de systeemeisen van FEAR. Lijkt me een goed uitgangspunt bij het uitzoeken van een videokaart. Wat kasten betreft: als je niet teveel geld wil uitgeven koop je er het liefst een met een ingebouwde voeding. Met een systeem als dit zou ik 380 watt als minimum nemen. Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van het merk Antec (oa. verkrijgbaar bij Azerty hardware). Vergeet niet dat je nog een CPU koeler nodig hebt.

Die oude harddisk kan je gebruiken. Die moederborden zijn uitgerust met IDE aansluitingen. Je kunt er later altijd nog een snellere bij zetten als je budget het dan beter toelaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 10:02
dvd speler zou ik de lite on nemen, de brander zou ik voor de nec gaan.

kastje is natuurlijk persoonlijk, maar ik ben nogal fan van antec kastjes, dus ik zou daar mijn licht eens gaan opsteken...
Antec Kastjes
Als je dan een beetje uitkijkt heb je een kastje met voeding in, anders kun je ook daar een deftige voeding kopen... persoonlijk zou ik gaan voor de phantom 350, maar ik vrees dat die een beetje buiten je budget gaat vallen :).

over die hdd... ik zou sowieso een sataschijf erbij steken. Deze zijn toch iets sneller en stiller, en dan heb je ineens nog een 2e hdd die je desnoods als backupschijf kunt gebruiken (al weet ik niet of je dit nodig hebt...)

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er nog een fraaie videokaart bij zoeken.

De harddisk kun je nog gebruiken. Verder weinig toe te voegen. Wil je een onboard geluidskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

zeikmode aan//

het is nakijken of checken...
nachecken is een vorm van pleonasme

zeikmode off//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

jefjef schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:10:
zeikmode aan//

het is nakijken of checken...
nachecken is een vorm van pleonasme contaminatie

zeikmode off//
[ontopic]
Je zegt Zalman koeler, maar welk koeler neem je?
Ik zou juist wel een sli moederbord kopen.

Je koopt nu je syteem, kom je er over twee jaar achter dat je niet alle games meer kan spelen.
Koop je er een tweede videokaart bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
Neem een 3200+ ipv 3500+ De 3200+ is bij azerty.nl te koop voor 132 euro (oem) en zet daar dan een freezer 64 op van arctic cooling. Kost 18 euro en is beter van de zalman ( gebruik de zoekfunctie maar voor deze cooler staat al erg veel op got en op google.)

Ben je van plan om een videokaart van Ati te kopen of om geen twee videokaarten van nvidea erin te zetten koop dan de Asus A8N-E mobo ( wifi is overbodig want zo'n kaartje kan je zo kopen ) NEEm wel een mobo met PCI-E interface voor de graka ( dus geen A8V)

Neem een Nec 3540 als brander. Goedkoop en goed
De hd's van samsung (spinpoint) zijn erg stil en snel kosten 95 euro voor 200 gb en heeft een sata II interface.

Kwa videokaart is de 6600gt of de x800gt een goede keuze niet zo duur meer en toch goed genoeg om de nieuwste spellen goed te spelen. KOsten tussen de 150 en 180 euro. Zet er wel een zalman VF-700 alcu op. Coolt veel beter dan de standaard cooling en is erg stil

Een 350 watt of 400 watt voeding moet goed zijn met het oog op de toekomst. De kasten van antec zijn niet duur en er zit al een goede voeding in. Sonata 2 bijv.

Die 80 gb hd kan je er gewoon bijstoppen voor extra opslag.

veel suc6 met uitzoeken ( kijk eens rond op azerty.nl) en voor 800 euro kan je een leuke compu samenstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarint
Bedankt mensen. Zo te zien zijn vele het met elkaar eens.

Bedankt en laat niet niet de einde zijn. Kom maar met nog meer voorstellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tarint op 11-10-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:46

SkyStreaker

Move on up!

Neem er zowiezo een goede voeding bij: LC-Power LC6550 550 Watt (650 max). Deze is ong. 40 - 50 Euro en geniet hele positieve reviews :) (Hij is wel goudkleur en heeft een 80mm of 90mm fan, maar je hoort hem vrijwel niet, bovendien is de moederbordaansluiting rounded en heeft hij converters voor de nieuwere voedingsaansluitingen zoals je bij SATA/PATA HDD's vindt)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarint
chrisborst schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:34:
Kwa videokaart is de 6600gt of de x800gt een goede keuze niet zo duur meer en toch goed genoeg om de nieuwste spellen goed te spelen. KOsten tussen de 150 en 180 euro. Zet er wel een zalman VF-700 alcu op. Coolt veel beter dan de standaard cooling en is erg stil
Eff hierop terug komen, van de 6600gt heb ik al gehoord dat ie best goed is. Maar de x800gt is wat onbekend bij me. Kun je daar wat meer over vertellen. En moet ik opletten bij een videokaart wat voor geheugen het gebruikt.

Is de 6800LE van nividia ook een optie, kheb namelijk gehoord dat ie simpel over te klokken is naar een bijna GT.

Alvast bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Tarint op 11-10-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Tarint schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:09:
[...]

Eff hierop terug komen, van de 6600gt heb ik al gehoord dat ie best goed is. Maar de x800gt is wat onbekend bij me. Kun je daar wat meer over vertellen. En moet ik opletten bij een videokaart wat voor geheugen het gebruikt.
Zoek zelf ook even wat uit, er zijn meer dan genoeg reviews/roundups/etc te vinden over die twee videokaarten. Let op dat de ene videokaart sneller geheugen heeft dan een ander, want dat maakt wel degelijk uit voor de performance :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Tarint schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:09:
[...]

Is de 6800LE van nividia ook een optie, kheb namelijk gehoord dat ie simpel over te klokken is naar een bijna GT.

Alvast bedankt.
Die 6800Le is een agp versie. De pci zijn zover is ik weet niet unlockable. De x800gt heeft 256 mb ddr3 geheugen en 256 bits geheugenbandbreedte. Ik heb hem zelf ook ( die van sapphire) en die van mij draait makelijk op 560/575 (geheugen/core) en ik haal 9950 3d markt 03. Er staan veel reviews op internet en got dus zoek maar wat rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarint
Bedankt Chris.

Ik zit momenteel op azerty wat te sleutelen aan combinaties, dus bedankt voor die tip(best goede prijsjes hebben ze daar). En ik weet wat voor een videokaart ik ga halen, enn 6600 va XFX zal het wel worden. En voor de behuizing zo'n centurion 5 van cooler master met een aparte voeding of die ene sonata 2(is wel mooi).

Thanks allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee ik ben ook maar eens op Azerty gaan kijken voor een nieuwe PC, omdat mijn harde schijf al geruime tijd een fout geluid maakt en dus binnenkort komt te overlijden.

Wat ik samen heb gesteld:

AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM..............................................€ 133,01
Antec TruePower 480 480 Watt....................................................................... € 81,-
Maxtor DiamondMax Plus 10 300 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/150.................. € 122,-
Kingston KVR400X64C25/512 DDR SDRAM, 512 MB, PC3200, 400 MHz.......... € 52,-
Kingston KVR400X64C25/512 DDR SDRAM, 512 MB, PC3200, 400 MHz........... € 52,-
Asus A8N-E.................................................................................................. € 99,-

Ik had eerst de Asus A8v-deluxe gekozen, maar naar een aantal reviews gelezen te hebben, heb ik besloten om toch met de tijd mee te gaan en dus voor PCI-express te gaan. Op het moment heb ik alleen een AVG videokaart (9600pro) en daar moet dus een PCI-Express kaart voor in de plaats komen. Heeft iemand daar een leuke suggestie voor?

Games spelen doe ik eigenlijk nooit, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden als er een videokaart gekocht wordt. Het moet dus een leuk kaartje zijn en vooral niet duur. Wat ik wel doe op mijn PC is DVD's kijken, muziek collectie onderhouden, internetten, photoshop en af en toe nog wat multimedia/office toepassingen. Het is belangerijk dat de videokaart een DVI uitgang heeft, want als monitor heb ik hier een Samsung 710T staan en ik wil graag profijt hebben van zijn DVI uitgang.

Daarnaast moeten er nog een aantal coolers komen. Voor de videokaart is denk ik de standaard cooler voldoende, maar ik wil voor mijn processors en harde schijf wel een aardige kwaliteits cooler. Na het lezen van een review op Tweakers.net denk ik dat de Nexus DiskTwin mijn toekomstige HD cooler wordt. Voor de processor heb ik niet echt een idee.

Zoals u/je ziet heb ik 2x 512mb geheugen. Dit omdat ik graag 1GB PC3200 CL2,5 geheugen wil. Het is officieel niet een mached pair, maar ik verwacht dat ik deze twee losse modules gewoon in dual channel kan laten draaien?

Overklokken heb ik de eerste tijd nog geen behoefte aan.

Heeft iemand opmerkingen/opbouwende kritiek/verbeteringen voor mijn configuratie dan hoor ik dat heel graag.

Gr, Menno

PS: alle onderdelen die niet in deze post genoend worden, neem ik over uit mijn oude pc en hoeven dus niet aangeschaft te worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik zie dat je de Antec TruePower 480 in je lijst hebt staan. Voor niet iets meer dan de helft heb je de PSU die ik gebruik (zoals al eerder aangegeven) - tenzij de reviews je niet bevallen:

http://babelfish.altavist...rtikel%2fartikel_325.html

De PSU die ik hier bespreek is heel erg stabiel, daar waar het moet en de prijs/prestatie verhouding is zeker geweldig, wat dat betreft. Je kan jezelf nog eens 40 Euro besparen of deze extra 40 Euro spenderen aan iets anders ten goede van jouw systeempje, de beslissing ligt natuurlijk compleet in jouw handen, echter maak ik een sterke suggestie.

[ Voor 43% gewijzigd door SkyStreaker op 11-10-2005 22:00 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:47:
Ik zie dat je de Antec TruePower 480 in je lijst hebt staan. Voor niet iets meer dan de helft heb je de PSU die ik gebruik (zoals al eerder aangegeven) - tenzij de reviews je niet bevallen:

http://babelfish.altavist...rtikel%2fartikel_325.html

De PSU die ik hier bespreek is heel erg stabiel, daar waar het moet en de prijs/prestatie verhouding is zeker geweldig, wat dat betreft. Je kan jezelf nog eens 40 Euro besparen of deze extra 40 Euro spenderen aan iets anders ten goede van jouw systeempje, de beslissing ligt natuurlijk compleet in jouw handen, echter maak ik een sterke suggestie.
Ziet er inderdaad zeer netjes uit. :) Probleem is alleen dat ze de voeding niet hebben bij Azerty, én niet bij cool-prises. Ik zou hem ergens anders kunnen bestellen en dan komen er dus verzendkosten bovenop. Dan bespaar ik natuurlijk alsnog geld. Ik ga even uitzoeken hoe duur het waar is en of ik dan bijvoorbeeld voor een AMD Athlon 64 3500+ kan gaan!

Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:31:
Hee ik ben ook maar eens op Azerty gaan kijken voor een nieuwe PC, omdat mijn harde schijf al geruime tijd een fout geluid maakt en dus binnenkort komt te overlijden.
Bewonderenswaardig, maar topic hijacking is niet echt de bedoeling op GoT ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:29:
[...]

Bewonderenswaardig, maar topic hijacking is niet echt de bedoeling op GoT ;).
Ik heb het volgende stukje tekst:
Bedankt mensen. Zo te zien zijn vele het met elkaar eens.

Bedankt en laat niet niet de einde zijn. Kom maar met nog meer voorstellen.
geinterpeteerd als: maak er maar een algemeen "wie kan dit systeem nachecken?" topic van. Nou ik het nog een keer lees zie ik dat er echter inderdaad niet meer in terug. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:01
Ik heb niet het idee dat een Arctic Freezer 64 beter is dan een Zalman, maar hij is wel erg stil.

En over dat wifi op dat bord, volgens mij zit er eerder een wifi-slot op zodat je nog een wifi kaart erin kan stoppen.
Zo zit het bij de s754 bordjes van Asus met wifi in elkaar. Misschien moet je daar nog ff verder in searchen.

En als videokaart zou ik een 6800LE kopen. Goedkope kaart, vele unlock mogenlijk heden met 10-talen procenten preformance winst (Let op: NIET gegarandeerd maar wel een groote kans). Kost ongeveer 125,-
Kan alle moderne games goed spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook geen normale dvd speler kopen en gewoon dvd's in je brander gooien om ze te lezen... scheelt toch 20 euro.
Maar als je graag snel dvd naar dvd wil copieren kan et altijd natuurlijk...
En btw ik zou die 80 gig houden voor windows enzo (SATA heb je speciale drivers voor nodig als je windows wil installeren) en als je nie al teveel download etc gewoon geen nieuwe kopen, maar ik kan je zeggen dat et wel heel relaxt werkt z'n extra 200 gig opeens :p

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier Hulp bij configuratie verder over dit systeem ivm met overnemen van topic

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:50:
Je kan ook geen normale dvd speler kopen en gewoon dvd's in je brander gooien om ze te lezen... scheelt toch 20 euro.
Maar als je graag snel dvd naar dvd wil copieren kan et altijd natuurlijk...
En btw ik zou die 80 gig houden voor windows enzo (SATA heb je speciale drivers voor nodig als je windows wil installeren) en als je nie al teveel download etc gewoon geen nieuwe kopen, maar ik kan je zeggen dat et wel heel relaxt werkt z'n extra 200 gig opeens :p
Wat een onzin, je hebt geen speciale drivers nodig voor sata. Ik heb zelf een asus A8N-E met een samsung spinpoint 200 GB SATA II interface en heb geen enkele driver hoeven installeren. Voor Raid heb je wel drivers nodig, voor sata niet. Je moet de 200 gb gewoon opdelen in 4 partities. 20 gb voor windows en verder en niks op installen. 40 Gb voor programma's en nog 40 gb voor muziek en films en de overige 100 gb voor andere meuk. ( getallen zijn willekeurig gekozen, kan altijd anders natuurlijk)
Die 80 gb gebruik je voor andere opslag en backup;s

@Tarint
Zoek anders nog een roundup op tussen de 6600gt en x800gt. De x800gt is net iets beter en ook beter overclockbaar ( is erg makkelijk met bijvoorbeeld trixx, krijg je standaard bij sapphire kaarten, of met de atitool)
verder zou ik er een Zalman vf-700 alcu ofzetten ( 18 euro). Erg stil en coolt erg goed én je kan hem later overzetten op een andere graka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

@tarint: als je al voor ATi gaat, neem een type ViVo (altijd leuk spul, qua modden), een andere belangrijke tip: probeer 1.8ns DDR3 geheugen op je kaart te hebben ipv. 2.1ns DDR geheugen, het is net dat stukje (merkbaar) sneller, ook met softwarematig overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

dit topic is inmiddels een beetje verzand in een zinloze discussie aangezien de topicstarter ook niet echt verder bijdraagt en het topic inmiddels al een keer gekaapt is gaat hij dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.