Toon posts:

Welke subwoofer?

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen de Mivoc Sw 1500 en de SW 1100

SW-1100
Massa en kracht in een behuizing met een topklasse-afwerking. De kwalitatief hoogwaardige massieve MDF-behuizing is perfect op de 250 mm woofer afgestemd en zorgt voor een indrukwekkende bas.
Uitvoering: 250 mm woofer • Actieve module • Correctie diepe bas • Instelbare filterfrequentie • Faseschakelaar • Cinch-ingangen • Vergulde schroef-ingangsbussen (voor aansluiting op normale luidsprekerkabels) • Satellietaansluitbussen.
Technische spec.: Muziekvermogen 100 W RMS • Frequentieber. 20 - 180 Hz • Filterfrequentie instelbaar 40 - 180 Hz • Afm. 350 x 405 x 350 mm. 100 watt rms

SW-1500
Dit deel is ongeschikt voor zwakke zenuwen. Een 15" woofer in basreflextechniek doet de lucht trillen. Deze subwoofer kan zelfs met een kleine satelliet een geluid produceren, waarvan je kippenvel krijgt. De geïntegreerde versterker en reuzenbas zijn optimaal op elkaar afgestemd.
Uitvoering: 380 mm (15") (SW1500), bas • MDF-kast • Spikes • Gefreesde frontplaat met verlicht plexiglas logo • Diepe bas compensatie • Regelbare scheidingsfrequentie • Faseschakelaar • Cinch-ingangen. 120 watt rms

De SW1500 is echt een zware jongen voor grote ruimte's. mijn kamer is 18 m2 (slaapkamer) wat zou voor mij een betere keuze wezen? Ik heb vloerbedekking en ik heb niet echt positieve ervaringen met downfire subwoofers wat die SW-1100 dus is. Die SW-1500 kost eigenlijks niets meer en ik heb geode reviews gelezen over Mivoc dat je niet naar het merk moet kijken.

Heeft iemand ook ervaringen met een van deze subwoofers?. zo jah dan hoor ik het graag

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 12:06 ]

Verwijderd

Ik heb ff gegoogled in welke prijsklasse we praten (wel handig): ca. €200 dus!
Downward firing subs kunnen erg goed klinken, maar vereist domweg extra voorbereiding (in jouw geval: stoeptegel eronder doen doet wonderen. In mijn geval een granieten blok van >80 kg, maar jah, dan is die blok 2x zo duur dan jouw gewenste sub ;) )
Bedenk dat je voor een dubbeltje nooit op de eerste rij kan zitten. Ik vraag me serieus af of je van een subwoofer in deze klasse gelukkig zult worden. De meeste zullen een vreselijke ~80 Hz bult hebben ('blazen maar') om de gebrekkige afvalfrequentie beneden te maskeren.
Ik zou als ik jou was naar een goede tweedehands sub kijken (http://markt.hifi.nl/cgi-...&session=434b9304769891e3 is een erg leuk ding om te beginnen) of langer doorsparen voor een betere merk 'budget'sub (Elac ofzo). OF je moet 2 rechterhanden hebben en een zelfbouwsub maken.
Ikzelf hou niet van 'blazen'. De sub moet voor mij integreren met de rest van je speakers. Dat het niet eenvoudig is, dat snapt iedereen wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hiervoor een subje van philips te leen (ik weet het bende, troep, en nog eens bende) maar alles trilde al maar iets harder en ik overstuurde hem makkelijk, ik wil wel kracht hebben zodat je hem in films ECHT wat voelt, Ik had die rell quake 1 ook al geod bekeken maar elke keer als ik op zoiets biedt dan was ie weer weg etc. en over het merk mivoc zijn wel geode reviews te vinden (dat zullen wel allemaal van die lui wezen die er geen verstand van hebben). En jah die andere frequentie karakteristiek is wel belangrijk maar ik ben 17 en heb niet echt veel geld voor een sub over.

Deze is misschien ook wel iets

www.hifihuis.nl en dan onder subwoofers en dan Polk Audio 150 € aanbieding

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 13:27 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lees dit even door als je wil:

Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Je moet degene kopen die je het best vindt klinken en er eerst zelf naar luisteren. Als je niet kan luisteren, moet je het niet kopen... Geluid is dermate persoonlijk dat het geen zin heeft om aan ons te vragen wat de beste is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.