Toon posts:

port forwarding naar verschillende gateways

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
We krijgen binnenkort op de zaak een tweede (a)dsl-lijn (2up/2down) naast de bestaande lijn (740up/8 down). De tweede lijn is speciaal bedoeld voor streaming content en zal niet gebruikt worden door andere clients in het netwerk. Maar ik zou graag wel poort 21 (ftp upload) willen openstellen voor de cients om zo met dubbele snelheid bestanden te kunnen plaatsen op het internet.
Is dit mogelijk?
Het netwerk bestaat uit 2 win200 servers, exchange 2000 server en 20 clients (2000, XP)
Alle clients krijgen van dhcp server ip-adres met daarin ook de default gateway

ik hoor graag..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het verdelen heet load balancing. Wellicht dat je dan wat topics kunt vinden. hotbrick heeft hier b.v. een apparaatje voor. Met standaard windows kun je uiteraard wel routes aanmaken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
de loadbalancing is toch alleen outboud op basis van sessies? het apparaat bij hotbrick heeft inderdaad wel de mogelijkheid van 2 wanpoorten, als is op basis van poortniveau (port binding?) al het verkeer op poort 21 naar de tweede lijn kan sturen zou het ook opgelost zijn. weet alleen niet of de 2 wanpoorten intern een apart adres krijgen in het apparaat van hotbrick. zal eens support mailen..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:29:
de loadbalancing is toch alleen outboud op basis van sessies? .
Je kunt niet het verkeer van de ene helft van een transfer (wat bedoel je met sessie?) over poort 1 gooen en der andere helft oppoort 2, tenzij je met je provider(s) hele dure routing regelt. Ik schat even in dat dat niet de bedoeling is. ([search =bgp] )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:55:
[...]

Je kunt niet het verkeer van de ene helft van een transfer (wat bedoel je met sessie?) over poort 1 gooen en der andere helft oppoort 2, tenzij je met je provider(s) hele dure routing regelt. Ik schat even in dat dat niet de bedoeling is. ([search =bgp] )
Met sessies bedoel ik gebruikers (clients) die een request doen naar gateway. Ik snap dat de loadbalancing niet een optelling is van de snelheid van beide lijnen, maar ik zou wel op poortniveau willen kiezen welke poort welke wan gebruikt naar buiten toe. Zo kan ik al het ftp verkeer via de lijn laten lopen waarop ik de hoogste upload snelheid heb, een specifieke poort die de verbinding naar de streaming server maakt ook via deze lijn laten routen en al het standaard verkeer (poort 80) via de lijn met de hoge download snelheid.