hand·te·ke·ning (de ~ (v.))
Onderzoek de mogelijkheden van CSS eens.
[ Voor 4% gewijzigd door Borizz op 11-10-2005 11:58 ]
If I can't fix it, it ain't broken.
Ik heb meerdere formulieren op dezelfde pagina!HansMij schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:55:
1. <form style="display:inline;">
2. <a href="javascript:" onclick="form.submit();" />
Ja sorry ik heb echt rondgekeken op internet maar ikk nog niets vindenBorizz schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:55:
Met enig zoekwerk op google danwel hier op GoT moet je hier toch wel uit kunnen komen, zoals willem169 al aangeeft kan je in je zoekopdracht CSS opnemen javascript zou een goede 2e kunnen zijn.
1
| form { padding: 0; margin: 0; } |
2) volgens mij moet this.submit(); ook wel werken toch?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
[ Voor 6% gewijzigd door Willem op 11-10-2005 12:08 ]
1. <form style="display:inline;" id="iets" name="iets">Dark Wanderer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:03:
[...]
Ik heb meerdere formulieren op dezelfde pagina!
2. <a href="javascript:" onclick="document.forms['iets'].submit();" />
[ Voor 16% gewijzigd door eXcyle op 11-10-2005 12:16 ]
dit geeft een fout linksonder in de statusbalk:
<a href="javascript:" onclick="this.submit();" />
de fout ---> "fout op de pagina", je kent em wel
Ja, Een link kan je nu eenmaal niet submittenDark Wanderer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:17:
Mischien een een kleine cursus javascript erbij geen fout idee. Voor ^^ probleem. Mischien moet je een formulier submitten (document.forms["formuliernaam"].submit())
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Je kunt een linkje ook niet submitten en this verwijst in jouw geval naar dat a elementje. Vandaar.Dark Wanderer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:17:
Mjah
dit geeft een fout linksonder in de statusbalk:
Verwijs naar het form, bijvoorbeeld met de functie document.getElementById() ipv met this.
Saved by the buoyancy of citrus
Als je naar het formulier wilt verwijzen met document.getElementById, dan moet je het form een id meegeven. Ah het kan sowieso geen kwaad hoor. Geef je form een name en een id, kan je altijd uit de voeten.Dark Wanderer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:24:
Euhmm moet ik <form id="" of <form title="" gebruiken?
Saved by the buoyancy of citrus
Enig idee waar title voor dient? Title maakt een tooltip text voor dat element aan...Dark Wanderer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:24:
Euhmm moet ik <form id="" of <form title="" gebruiken?
Misschien is het geen slecht idee om je wat meer te verdiepen in html / css / javascript i.p.v. alles zomaar op het forum te gooien en maar af te wachten tot er weer iemand iets voor jou heeft gemaakt..
If I can't fix it, it ain't broken.
Verwijderd
Dan <a href="" onClick="document.getElementById('naam'").submit();return false;">submit het formulier</a>
of
<a href="" onClick="document.all['naam'"].submit();return false;">submit het formulier</a>
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 12:32 ]
1
2
3
4
5
| <form name="form1"> <a href="#" onclick="form1.submit()">submit</a> </form> |
[ Voor 87% gewijzigd door HawVer op 11-10-2005 12:32 ]
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
Nu verwar je getElementById met getElementByName.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:30:
Ik zou <form name="naam"> gebruiken.
Dan <a href="" onClick="document.getElementById('naam'").submit();return false;">submit het formulier</a>
Voor opmaak gebruik ik zelf altijd * { margin:0; padding: 0 }
Dit voorkomt ook verschillen in verschillende browsers. De elementen style je daarna per item.
Verwijderd
document.all moet je nooit meer gebruiken, dat is al zo verscrikkelijk oudVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:30:
Ik zou <form name="naam" id="naam"> gebruiken.
of
<a href="" onClick="document.all['naam'"].submit();return false;">submit het formulier</a>
HawVer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:32:
Kan eenvoudiger..
code:
1 2 3 4 5 <form name="form1"> <a href="#" onclick="form1.submit()">submit</a> </form>
1
2
3
| <form> <a href="#" onclick="this.form.submit()">submit</a> </form> |
getElementByName bestaat niet, jij verwart getElementByName met getElementsByTagNameVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:33:
[...]
Nu verwar je getElementById met getElementByName.
[ Voor 16% gewijzigd door André op 11-10-2005 12:37 ]
Dit topic is gesloten.
![]()