[XP] Inbelscherm analoog modem loopt vast bij 2e inbelpoging

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Recentelijk heb ik een PC ter reparatie aangeboden gekregen. Deze scheen het probleem te hebben dat als je voor de tweede keer tijdens een windows sessie deed inbellen, het schermpje 'De verbinding wordt gemaakt' bleef hangen, waarna je alleen nog op het internet kwam zodra je de PC herstartte. Soms herstartte de PC zichzelf automatisch na geprobeert te hebben voor de tweede keer in te bellen.

Het gaat zich om een P4 2.4 Ghz met een Asus P5P800S moederbord. Verder zit er 512 MB ram op.

Wat ik heb geprobeerd is om de USB Modem te vervangen met een PCI Modem, waarbij tevens dezelfde problemen waren. Weet iemand misschien de oplossing tot dit probleem? Kan het zijn dat ik Windows opnieuw zal moeten installeren?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Lijkt me meer een windows probleem dan PMG, dus ik schop je topic naar WOS (2 soorten modems en hetzelfde probleem namelijk)

Echter wat heb je geprobeerd om het zelf op te lossen, welk OS gebruik je oa ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• X-G
Het OS is Windows XP Professional

Verder heb ik o.a. IRQ's nagekeken name it. Kon niets vreemd vinden. Hij blijft gewoon het probleem geven. Eerst dacht ik dat het aan het moederbord lag, maar nu denk ik eerder aan n softwarematig probleem ...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] in de topictitel. Is Windows helemaal up-to-date? Krijg je nog meldingen in de eventlogs?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• X-G
Windows was helemaal up to date. Ik heb alles getest kwa hardware. Enige nog niet is CPU, dus die heb ik maar even opnieuw besteld, en kijken wat er dan gebeurd.

Heb het ding getest op onze test pc hier en daar deed de modem het zonder problemen, ook na diverse restarts.

Verwijderd

Ineens een nieuwe cpu bestellen terwijl je niet eens weet of het daar aan ligt ?

Je zou beter een spare harddisk nemen en daar eens een cleane windows op installeren op diezelfde hardware en dan eens kijken of het probleem er nog steeds is.

Als die install wel goed werkt is die andere software config gewoon brak.

• X-G
Dat was al allang gebeurd. Hetzelfde probleem. Zelfs met de nieuwe CPU werkt het niet. Zelfs nog een nieuwe voeding geprobeert. Heel raar allemaal.

Hij blijft gewoon 'Bezig met openen van poort...' weergeven op het moment dat we voor de tweede keer inbellen.

Verwijderd

Zelfde driver genomen ook ? Lijkt me de driver die de mist ingaat bij de tweede poging.

Ik begrijp niet goed waarom je als test een andere 'dure' cpu koop terwijl je beter een spotgoedkoop ander analoog modempje had gekocht...

Verwijderd

Check je drivers eens.. dit is zo fenomeen bij inbelmodems :D

• X-G
Schijnt dus dat de anologe modem bij de tweede keer een probleem heeft om de poort af te sluiten na de eerste. Wacht je een aantal minuten kun je WEL weer inbellen. Heel raar allemaal, ik heb in ieder geval de PC weer teruggebracht naar de klant, en gezegd dat hij maar iedere keer moet opnieuw opstarten, gezien het dus een fout is binnen Windows die MS wel erkent heeft, maar waar men nog geen oplossing voor heeft,

Wil iig iedereen bedanken voor alle hulp :)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Het ligt misschien aan de init strings van het modem :)

[ Voor 3% gewijzigd door blobber op 14-10-2005 11:42 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

X-G schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:37:
en gezegd dat hij maar iedere keer moet opnieuw opstarten, gezien het dus een fout is binnen Windows die MS wel erkent heeft, maar waar men nog geen oplossing voor heeft,
Kan je mij hier een KB artikel ofzo van geven dan?

Ik heb best nog wel wat users die modems gebruiken namelijk (allemaal op XP) en niemand heeft hier last van? :)
Pagina: 1