Toon posts:

Exchange 2000 backup probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende rare probleem met MS Exchange 2000 SP3. Dit draait op een Windows 2000 SP4 server. Werkt verder goed, alleen lukt het backuppen van deze Exchange database niet meer.

Via Veritas Backup Exec krijg je een Access Denied melding als je de Information Store probeert te selecteren bij je backupselectie, dit terwijl je ingelogd bent als Administrator en binnen Exchange ook Full Administrator bent en alle rechten (ook Receive As, Send As) hebt op de Information Store. Toch ook eens geprobeerd met een alternatief account met administratorrechten maar hetzelfde probleem, altijd Access Denied.

Als ik het met NTBackup probeer, dan hetzelfde probleem. Kan wederom Exchange niet selecteren, vakje is in dit geval grijs. De esebcli2.dll die voor de backup gebruikt wordt is wel gewoon aanwezig.

Het rare is dat ik met exmerge.exe wel gewoon alle mailboxen kan benaderen en exporteren naar een PST bestand, dat werkt dus wel!

Wat gaat hier mis? Heeft iemand een suggestie voor me? Via Google Usenet kom ik ook niet echt verder... ik wil graag weer gaan backuppen!

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 21:33

-TAZZ-

X

Kun je wat meer info geven.
- Versie Backup Exec.
- Exacte foutmelding.

Heeft de Backup Exec service account voldoende rechten op Exchange ??

Verwijderd

Topicstarter
Veritas Backup Exec 9.1, met de Exchange agent erbij.

De foutmelding is gewoon Access Denied zodra ik de Exchange information store aanklik bij m'n backupselectie. Daarna krijg je een popup met de mogelijkheid om een ander account te gebruiken voor de verbinding (zoals het system account bijv.) maar met al deze accounts blijf je hetzelfde probleem houden. De Backup Exec services worden gestart met het administrator account, hetzelfde account wat Full Administrator is binnen Exchange.

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

Is de Administrator account misschien hidden in de GAL??

Zie dit supportartikel van Veritas: http://seer.support.veritas.com/docs/273168.htm
"Logon Account " " failed to access "\\SERVER\Microsoft Exchange Mailbox". Access Denied." is returned when attempting to select Microsoft Exchange mailboxes.

[ Voor 37% gewijzigd door -TAZZ- op 11-10-2005 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
JE BENT GENIAAL

Dat was het, was inderdaad hidden op de GAL, vinkje uit en het werkt.

Thanks, dat artikel had ik nog niet gezien. Ziek trouwens... zo kun je je wel dood zoeken.

Mooie motor btw ;), heb er ook zoéén.

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

:) :) Motorrijders onder elkaar zijn altijd behulpzaam he :) :)
Pagina: 1