Toon posts:

internet uitschakelen zonder het netwerk aan te tasten

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe stel ik in dat een computer op het netwerk geen toegang tot het internet heeft maar wel toegang tot het netwerk? Als ik 192.168.0.1 in typ kom ik bij de netgear router instellingen maar ik kan vervolgens alleen pc's toevoegen (trusted). Kan iemand mij helpen?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gewoon geen gateway in stellen op die PC. Dan kan ie ook niet bij internet komen. Lijkt me de kortste klap :)

[ Voor 3% gewijzigd door WhizzCat op 11-10-2005 10:51 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De gateway uitschakelen? :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat? Ik heb totaal geen verstand van netwerken of internet

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je firewall instellen dat die het IP blokt (en eventueel zelfs MAC) richting "internet", een gateway kan je wel leuk uitschakelen, maar een gateway is zo weer ingevuld :)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:02:
Hoe doe ik dat? Ik heb totaal geen verstand van netwerken of internet
Wat een inzet toon je hier :o
Kan me niet voorstellen dat je in die paar minuten eventjes gezocht hebt (dan wel op je eigen systeem zoeken naar een dergelijke setting, danwel hier op GoT of de rest van internet)

[ Voor 56% gewijzigd door Erkens op 11-10-2005 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
als iemand gewoon kan zeggen wat ik precies moet doen :| want hier snap ik echt de ballen niet van

Verwijderd

Topicstarter
en ja mischien ben ik wel gewoon lui :O
maar ja k ben net wakker :9
en ik heb er gewoon totaal geen vestand van

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 11:10 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:08:
als iemand gewoon kan zeggen wat ik precies moet doen :| want hier snap ik echt de ballen niet van
dan moet je het overlaten aan iemand die er wel verstand van heeft of iemand die wel inzet kan tonen en zelf even naar een setting zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
hallo zeg ik vraag het toch aan lui die er verstand van hebben en je hoeft me niet te helpen dat moet je altijd zelf nog weten. En dit is echt niet de eerste dag dat ik met dit probleem zit hoor

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 11:14 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:13:
hallo zeg ik vraag het toch aan lui die er verstand van hebben en je hoeft me niet te helpen dat moet je altijd zelf nog weten.
Sinds wanneer is GoT een helpdesk voor luie users als jij die niet eens inzet willen tonen?
Sinds wanneer heb ik er geen verstand van? Ik zeg zelfs nog dat die gateway weghalen weinig nut heeft :O

Maar ok, open je instellingen van je netwerkkaart, selecteer TCP/IP en he, kijk een Gateway adres :o
En dit is echt niet de eerste dag dat ik met dit probleem zit hoor
jouw probleem, niet van ons, en dan nog zie ik nergens terug dat je zelf hebt geprobeerd een oplossing te vinden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Toch bedankt voor de informatie maar als ik dat doe dan staat er: áutomatisch een IP-adres verkrijgen in plaats van dat er een adres staat. of doe ik nou iets verkeerd?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:57
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:42:
Toch bedankt voor de informatie maar als ik dat doe dan staat er: áutomatisch een IP-adres verkrijgen in plaats van dat er een adres staat. of doe ik nou iets verkeerd?
Je kunt het beste je pc terug brengen naar de winkel. Als ze vragen wat er mis mee is, zeg je: 'ik ben er te lui voor'.

Of beter nog: trek de stekker van je internet verbinding eruit. Dan weet je zeker dat die pc niet op Internet kan, want het lijkt erop dat je toch geen zin hebt om je aan de meest simpele regels die hier gelden te houden :(

En anders bel je toch met de helpdesk van je provider, je modem, je router of je pc ?

[ Voor 8% gewijzigd door StevenK op 11-10-2005 11:48 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
damm kan ik er wat aan doen dat ik er helemaal geen verstand van heb
chill out dude !

• StevenK
  • Laatst online: 10:57
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:49:
Ja, dat kun je. Je begint met de FAQ hier te lezen, en dan kom je vanzelf allerlei verwijzingen tegen naar allemaal sites waar het allemaal uitgelegd wordt.

Maar, zoals hierboven al meer aangegeven: GoT is geen helpdesk, waar je je vraag neergooit en dan onder het genot van een kopje koffie kunt wachten op een antwoord.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Jullie nemen die jongen wel erg hard onder handen >:) en terecht 8)7

Toch een hint in de richting..

Configuratie scherm --> Netwerk --> LAN-Verbinding --> Instellingen --> TCP-IP ---> Eigenschappen

Hier zie je dat hij op automatisch staat, schakel dit uit en stel een vast IP adres in dat overeenkomt met de andere computers op het laatste cijfer na,... dus 192.168.1.1xx

Als hij op automatisch staat haalt hij de gegevens op van de DHCP server op de router, ga naar je pc die wel naar internet mag... Start --> Uitvoeren --> cmd "enter" --> ipconfig "enter"

Hier zie je de instellingen die de pc die wel naar internet mag heeft.

Neem alles over op de andere PC (die niet naar internet mag) behalve de gateway en een ander getal na de laatste . van het IP adres.

Beetje vaag omschreven, maar met wat puzzeltijd kom je er uit!

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 12:00 . Reden: ik help de arme jongen wel ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Dit moet je uitzetten, en dan alles handmatig invullen. Het ip-adres, dns servers etc. kan je overnemen van de automatisch (oude) instellingen (die kan je vinden door dubbel te klikken op de Lan-verbinding en dan Ondersteunings tab-> details ). Bij gateway vul je alleen iets anders in b.v. 1.1.1.1 , dit is namelijk het ip-adres wat de computer normaal gebruikt om internet te gebruiken...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 22:44
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:49:
chill out dude !
Daar kun je wat aan doen ja. Begin es met 'Windows voor dummies', 'Internet voor Dummies', of zoek op internet naar een tutorial over instellingen voor internetverbindingen.

Hier op Tweakers helpen we elkaar met computerproblemen, maar het is nu eenmaal geen doen om voor elk simpel wissewasje een apart topic te openen. Ook is het de gewoonte om eerst zelf te proberen het probleem op te lossen, kom je er niet uit dan vraag je om hulp en zeg je erbij wat je zelf al geprobeerd hebt en wat het resultaat daarvan was.

Als je alleen maar kunt roepen 'ik heb er geen verstand van' en verder geen initatief toont, dan hoef je hier niet veel hulp te verwachten, we zijn geen loopjongens voor luie users. Bel dan de helpdesk van je computerwinkel maar en hoop dat zij begrijpen wat je wilt.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

djexplo schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:58:
Bij gateway vul je alleen iets anders in b.v. 1.1.1.1 , dit is namelijk het ip-adres wat de computer normaal gebruikt om internet te gebruiken...
nee je moet daar niks invullen

• Xandrios
  • Laatst online: 30-04 22:34
Geen verstand ergens van hebben betekend niet dat anderen het voor je moeten oplossen. We verwachten ook eigen onderzoek hier; zonder eigen inzet kunnen/willen we niet helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.