Toon posts:

RDP werkt niet met UMTS / VPN verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een notebook.

Als wij hiermee een verbinding maken via ADSL . Vervolgens onze VPN Client op starten en een goede verbinding maken met het VPN netwerk.Dan kunnen we daarna een RDP sessie opstarten. Echter als we dit willen doen via een UMTS verbinding dan krijgen we een fout als
we een RDP sessie willen maken. Fout melding is dan: De Client kan geen verbinding met de externe computer maken.
Als ik geen VPN verbinding maak kan ik wel gewoon internetten via UMTS. En als ik geen VPN verbinding maak kan ik wel naar een andere server een RDP sessie maken.

Is het misschien dat als je een UMTS verbinding hebt ipv ADSl dat er andere poorten worden gebruikt?

Overige Info
Firewall staat uit
UMTS kaart van KPN
VPN Client van Cisco Systems 4.0.1
Windows XP Pro NL incl. SP2
Notebook Dell Pentium 4 2,6Ghz 512MB

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
als ik jou was zou ik die vpn client maar eens snel updaten

deze is namelijk antiek!

ik gebruik zelf 4.6 icm umts, no problemo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwe versie erop gezet. Maar ook met deze versie heb ik precies het zelfde probleem.

Heb jij ook Sp2 en maak jij ook via RDp een connectie met een server ?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ook een soortgelijk probleem. Het leggen van een VPN met de Cisco software lukt goed, echter het leggen van een RDP verbinding lukt 9 van de 10 keer niet. Zelfs de ping naar de server is dan de weg kwijt (time-out). Laatste versie van Cisco VPN client bied geen oplossing.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• getupaaaah
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 23:28
Waneer je je KPN software opstart kan je kiezen welk profiel je neemt (wordt tevens gevraagd bij de installatie) Wanneer je kiest voor Fast internet krijg je inderdaad dit soort problemen. Wanneer je echter kiest voor "internet" zou het probleem verholpen moeten zijn. De accelerator van KPN werkt dan echter niet meer.