Hi,
Situatie: Er is een klein bedrijf (0-5 personen) waar over het weinig tot geen (internet)controle bestaat.
Nu blijkt dat er een personeelslid continue op msn zit. En dan niet even, maar gerust een aantal uur achter elkaar.
Dat bedrijf vroeg aan mij of daar iets aan te doen is.
Wat ik kan doen is (zover ik weet):
- msn de-installeren.
- gebruiker aanmaken welke niet de rechten heeft om software te installeren.
(het bedrijfje maakt gebruik van 3 XP-pc's, zitten rechtstreeks op een adsllijntje, verder geen netwerk oid.)
Stel dit gebeurt, dan heb je altijd nog webmessenger. Op elke browser is dit te gebruiken.
Na het gebruik van webmessener is de geschiedenis eenvoudig wissen lijkt me.
Mijn vraag is nu natuurlijk, is dat wel zo? Kun je een pc welke verbonden is met internet niet beveiligen tegen het misbruik maken van msn? (zowel webbased als de msntool?)
bij voorbaat dank.
gj
Situatie: Er is een klein bedrijf (0-5 personen) waar over het weinig tot geen (internet)controle bestaat.
Nu blijkt dat er een personeelslid continue op msn zit. En dan niet even, maar gerust een aantal uur achter elkaar.
Dat bedrijf vroeg aan mij of daar iets aan te doen is.
Wat ik kan doen is (zover ik weet):
- msn de-installeren.
- gebruiker aanmaken welke niet de rechten heeft om software te installeren.
(het bedrijfje maakt gebruik van 3 XP-pc's, zitten rechtstreeks op een adsllijntje, verder geen netwerk oid.)
Stel dit gebeurt, dan heb je altijd nog webmessenger. Op elke browser is dit te gebruiken.
Na het gebruik van webmessener is de geschiedenis eenvoudig wissen lijkt me.
Mijn vraag is nu natuurlijk, is dat wel zo? Kun je een pc welke verbonden is met internet niet beveiligen tegen het misbruik maken van msn? (zowel webbased als de msntool?)
bij voorbaat dank.
gj
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 10:27 ]