Toon posts:

[Access] Variabele plattegrond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben bezig om een opslag database met huurders op te zetten in access. Nu vroeg ik me af of er een mogelijkheid is om bijv een plattegrond te maken waar de waarde 1 voor verhuurd is en o voor onverhuurd.

Het idee is dan dat access na het invoeren van een form deze plattegrond aanpast zodat je een snel overzicht krijgen van wat wel en niet verhuurd is. Tevens zou het dan handig zijn als je op die plattegrond kan klikken en vervolgens de gegevens kan aanpassen.

Is dit haalbaar in access :?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35

TeeDee

CQB 241

Volgens mij niet alleen in Access.
Hoe wel, tja: Web, SVG, Flash.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:01
in access zelf niet maar je kan de dbase wel gebruiken voor de opslag en dwat jij wil met een of andere progtaal ofzo fixen?

Strava | AP | IP | AW

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-03 10:29

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Het kan wel in Access, maar dan zul je wel met VBA aan de slag moeten

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35

TeeDee

CQB 241

NetForce1 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:36:
Het kan wel in Access, maar dan zul je wel met VBA aan de slag moeten
Met VBA een plattegrond tekenen? Please, elaborate.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:39
Achtergrondplaatje, voor ieder perceel een plaatje met perceel in rood en verder transparant, als een perceel verhuurd is zichtbaar maken met .visible
Verwacht geen ultiem proggemak, ik denk dat VBA er niet echt voor gemaakt is, het zal werken, maar niet heel practisch zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oftewel zet het uit je hoofd :/ Nee dan gaan we wel wat anders verzinnen, thx anyway!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:14:
Oftewel zet het uit je hoofd :/ Nee dan gaan we wel wat anders verzinnen, thx anyway!
Hoezo? Verwacht niet dat je het ergens makkelijker gaat krijgen hoor....

Is er sprake van een vast aantal huisjes op vaste lokaties? Dan heb ik dat in een uur geprogd (mits het back end al bestaat). Mbv ADO per huisje opvragen of deze al bezet is, en zo ja, .visible op true zetten. Verder aan dblClick een docmd.openform hangen die je reserveringsformulier opent van het specifieke huisje.

Verwijderd

Als het echt moet, dan is het altijd nog mogelijk om met de GDI API functies allerlei grafisch geweld in Access los te laten. Het is niet eenvoudig, en je moet goed opletten ( zorg ervoor dat je je DC's vrijgeeft !!!!! ), maar mogelijk is het !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 10:54 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:39
Je kan ook even kijken naar custom VB controls, die je in een userform gebruikt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat niet bestaat (lees: te koop is)
Edit: Alhier een active-X geval wat makkelijk kan doen wat je wilt. http://www.esri.com/softw...ctslt/about/overview.html

[ Voor 32% gewijzigd door onkl op 11-10-2005 11:43 ]

Pagina: 1