Ik heb op 2 plekken een vrij grote mp3-collectie (160GB), die ik dmv synchronisatie-software via internet (mbv Himachi (VPN), dus wel gebruik van shares) identiek houd. Regelmatig wijzig ik echter ook veel bestandsnamen, verplaats ik bestanden en directories, etc. Dit herkent de synchronisatie-software niet, waardoor deze al zulke bestanden opnieuw wil versturen naar de andere pc, wat via internet uiteraard veel teveel tijd en bandbreedte kost. Zelfs na veel en lang zoeken heb ik geen software kunnen vinden die hiermee kan omgaan, dus bedacht ik me een andere optie: een programma dat alle bestandsoperaties direct of later kan doorvoeren op een andere directory (lees: share).
Via google heb ik al een programma gevonden dat dit zou moeten doen, Directory Mirror. Deze heeft echter bepaalde bijwerkingen, waardoor het hiervoor onbruikbaar is.
Op dit moment is het me gelukt om via een obscure omweg een tijdelijke oplossing werkend te krijgen: bestandsoperaties loggen met een spy-programma (Remote Desktop Spy), de resultaten vervolgens exporteren en middels een klein scriptje doorvoeren op de share. RDS werkt echter niet foutloos, en het hele proces is veel te omslachtig.
Wie kent een programma dat wel doet wat ik nodig heb? Of is er misschien een veel betere oplossing die ik over het hoofd zie?
Via google heb ik al een programma gevonden dat dit zou moeten doen, Directory Mirror. Deze heeft echter bepaalde bijwerkingen, waardoor het hiervoor onbruikbaar is.
Op dit moment is het me gelukt om via een obscure omweg een tijdelijke oplossing werkend te krijgen: bestandsoperaties loggen met een spy-programma (Remote Desktop Spy), de resultaten vervolgens exporteren en middels een klein scriptje doorvoeren op de share. RDS werkt echter niet foutloos, en het hele proces is veel te omslachtig.
Wie kent een programma dat wel doet wat ik nodig heb? Of is er misschien een veel betere oplossing die ik over het hoofd zie?
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...