Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma om bestandsoperaties te kopiëren (synchroniseren)

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:49

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Ik heb op 2 plekken een vrij grote mp3-collectie (160GB), die ik dmv synchronisatie-software via internet (mbv Himachi (VPN), dus wel gebruik van shares) identiek houd. Regelmatig wijzig ik echter ook veel bestandsnamen, verplaats ik bestanden en directories, etc. Dit herkent de synchronisatie-software niet, waardoor deze al zulke bestanden opnieuw wil versturen naar de andere pc, wat via internet uiteraard veel teveel tijd en bandbreedte kost. Zelfs na veel en lang zoeken heb ik geen software kunnen vinden die hiermee kan omgaan, dus bedacht ik me een andere optie: een programma dat alle bestandsoperaties direct of later kan doorvoeren op een andere directory (lees: share).

Via google heb ik al een programma gevonden dat dit zou moeten doen, Directory Mirror. Deze heeft echter bepaalde bijwerkingen, waardoor het hiervoor onbruikbaar is.

Op dit moment is het me gelukt om via een obscure omweg een tijdelijke oplossing werkend te krijgen: bestandsoperaties loggen met een spy-programma (Remote Desktop Spy), de resultaten vervolgens exporteren en middels een klein scriptje doorvoeren op de share. RDS werkt echter niet foutloos, en het hele proces is veel te omslachtig.

Wie kent een programma dat wel doet wat ik nodig heb? Of is er misschien een veel betere oplossing die ik over het hoofd zie? :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Wat je dus zoekt is een soort van Active-sinq? :?
Anders geef ff het FTP adres+ acces . . . :+

Heb denk ik al wat : http://www.punchnetworks.com/retail/sync.jsp

En ik kan altijd wat muziek gebruiken . . .

[ Voor 127% gewijzigd door Afterburner79 op 11-10-2005 05:44 ]

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 12:28
Welk OS gebruik je? In Windows server producten zit ook een synchroniseer tool.

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Dank voor de suggestie Afterburner79, maar ook die software doet niet wat ik zoek. Ook synchronisatiesoftware die veranderingen direct doorvoert, wil de hele tijd bestanden uploaden, ipv bestanden hernoemen/verplaatsen ed. De pakketten die ik op dat gebied heb gevonden in elk geval wel.

djluc: OS is Windows XP Pro (SP2). Vergeten te vermelden... kan gebeuren om 5 's nachts ;)

Het overgrote deel van m'n collectie is klassiek piano-gepingel...

[ Voor 16% gewijzigd door Pathfinder op 11-10-2005 11:49 ]

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

MS SyncToy zou goed geschikt zijn voor foto's en muziek. Volgens de manual kan dit progje vrij slim omgaan met hernoemde en verplaatste bestanden.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Freeware: Syncback met oa. een optie om een email te versturen.

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Syncback heeft dit soort functionaliteit niet, die heb ik eerder al eens geprobeerd.

SyncToy is echt wel de oplossing lijkt het! Precies dus een klein tooltje dat ik over het hoofd had gezien. Enorm bedankt zwippie!! :)

Nadelen van SyncToy zijn overigens dat het vrij traag is (maar dat is begrijpelijk, aangezien het achteraf alle mutaties probeert op te sporen), en in elke root folder die je synchroniseert een bestandje achterlaat (maar daar valt mee te leven). Al met al verreweg de beste oplossing dus. Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Pathfinder op 11-10-2005 12:45 ]

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Achteraf gezien moet ik nog een kanttekening plaatsen bij SyncToy: het programma verwijdert geen directories. Als ik aan de ene kant een stel directories met bestanden verwijdert, verwijdert SyncToy aan de andere kant alleen de bestanden. Vreemd dat het juist op dat punt steken laat vallen, ik ken geen programma dat dit niet kan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dien een feature-request in zou ik zeggen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Dat heeft iemand al gedaan. Reactie van MS: "We'll keep the "erase empty folders" idea in mind."

Blijven duimen dus maar... overigens is SyncToy in meerdere opzichten niet ideaal, maar voor mij nog steeds de beste oplossing.

• djluc
Je kan dat natuurlijk ook oplossen middels een simpel scriptje wat gewoon alle lege directories verwijderd?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 21:44

Hoicks

Techno!

Ik gebruik voor precies dezelfde reden als die jij aangeeft secondcopy 2000

http://www.centered.com/

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Ja, maar het blijft vervelend - weer een extra handeling. Bovendien moet ie dan ook checken of die lege dir aan de andere kant bestaat, want soms zijn ze met opzet leeg! Maar een lastiger probleem met SyncToy is dat ie niet helemaal goed werkt (geloof ik, niet uitgebreid getest), als je aan beide kanten steeds veranderingen doorvoert, en dan het programma draait in de ECHO setting. Bovendien zou het denk ik voor problemen zorgen als ik het programma ook op de andere pc zou draaien voor dezelfde dirs, want dan overschrijft ie z'n eigen SyncToyDirectoryId.txt, dat ie in elke 'root' dir neerzet.

Is er niet toevallig iemand die een progje kan schrijven dat in real-time elke bestandsoperatie in een bepaalde dir, uitvoert op een andere? :P

@ Hoicks: ook Second Copy herkent geen hernoemde bestanden, en wil die dan allemaal overzetten. Precies mijn probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Pathfinder op 28-10-2005 14:18 ]

• djluc
Andere opzet:
Je maakt op pc 1 een netwerkverbinding met pc 2. Vervolgens zet je de optie: bestanden offline beschikbaar maken aan. Werkt dat niet?

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Dat is totaal onwerkbaar met zo'n grote collectie vrees ik, hij wil dan sowieso eerst alles over gaan zetten ook. Sowieso vraag ik me af of het wel goed werkt, en of het hernoemde bestanden herkent.

Pagina: 1