Toon posts:

[XP] Na openen mediaplayer classic sluit explorer af*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een bepaalde film uit mn map wil openen dmv. rechtermuisknop loopt mn explorer vast waarna hij een foutmelding geeft. Hierna loopt mn pc vast en moet ik alles via cntrl alt del. uitschakelen.

Ik heb hier gezocht en over het DEP verhaal gevonden maar als ik DEP uitzet werkt het alsnog niet.

Wie heeft een oplossing?

PS: de film heeft al een keer gewoon gespeeld. Ik heb er al een antal virus en spy ware scanners op los gelaten maar dat werkt ook niet.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

"een foutmelding" is lichtelijk ruim. Wat is de foutmedling exact? Zijn er dingen te vinden in je Event Logs? Speelt de film wel als je er dubbel op klikt? Welke Windows versie gebruik je (zie ook Windows Operating Systems - Policy)? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit gebeurt enkel met deze specifieke film?

Verder - omdat je het over DEP hebt ga ik er maar even van uit dat je het over XP hebt, kan je dit voortaan zelf ook in je topic titel zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

En kijk ook even in de WOS faq naar de entry over rechtermuisknop en explorer die crasht.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23
offtopic:
Ej, prutzor, je hebt er een MED van gemaakt: ;)
Mededelingenforum

En weer weg. :)

[ Voor 22% gewijzigd door SysRq op 11-10-2005 15:57 ]

-

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:32

Ankh

|true

SysRq schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:55:
offtopic:
Ej, prutzor, je hebt er een MED van gemaakt: ;)
Mededelingenforum
offtopic:
verkeerd neergezet

En als je hem bekijkt met WMP dan werkt ie wel goed? dan heb je misschien een foute entry in je rechtermuisknop zitten die er voor zorgt dat alles crasht...

check het eens met een register proggie ofzo.. die vind misschien de fout?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou toch even kijken of het bestand correct is. En of je de juiste codecs aan boord hebt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:53:
Dit gebeurt enkel met deze specifieke film?

Verder - omdat je het over DEP hebt ga ik er maar even van uit dat je het over XP hebt, kan je dit voortaan zelf ook in je topic titel zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy? :)
Het gebeurt met meerdere films. Zowel in Winamp als in mediaplayerclassic geeft een .avi bestand een foutmelding.
Af en toe krijg ik de foutmelding: drwtsn32.exe. andere keren geeft winamp of mediaplayerclassic zelf een foutmelding.

Wat ook vreemd was, is dat een aantal muziek bestanden zomaar in .mpeg zijn omgezet ipv voorheen .mp3. nadat ik ze weer omgetypt had werkten ze wel weer gewoon.

Ik heb bij mij boot.ini dit staan:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /execute /fastdetect /noguiboot

Dit heb ik ergens gelezen in een topic dat ik het zo moest veranderen dan zou het wel eens over kunnen zijn: niet dus.

Ik ben een beetje n00b met dit soort dingen dus wie kan mij makkelijk uitleggen wat ik moet doen?

bvd.

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 07:40:
"een foutmelding" is lichtelijk ruim. Wat is de foutmedling exact? Zijn er dingen te vinden in je Event Logs? Speelt de film wel als je er dubbel op klikt? Welke Windows versie gebruik je (zie ook Windows Operating Systems - Policy)? :)
Waar kan ik mijn Event log vinden?

Film speelt niet als ik er dubbel op klik, dan loopt de desbetreffende pleyer vast en ik krijg dan OOK een foutmelding van Explorer.exe

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Eventviewer: start - run - eventvwr.exe

Je probleem heeft trouwens 99.9% van de tijd te maken met een codec conflict. Download gspot en bekijk welke codecs je gebruikt. Zorg dat je niet teveel codecs door elkaar hebt geinstalleerd en installeer geen codec packs zonder dat je zeker weet dat ze goed zijn (sld codec pack zit bijv. corrupte codecs in).

De-installeer codecs totdat je probleem is opgelost, of de-installeer ze allemaal en installeer ze kaal opnieuw. Dit moet je probleem oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Marf0rz op 18-10-2005 01:57 ]

If you can't beat them, buy them !

Verwijderd

Topicstarter
Marf0rz schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:56:
Eventviewer: start - run - eventvwr.exe

Je probleem heeft trouwens 99.9% van de tijd te maken met een codec conflict. Download gspot en bekijk welke codecs je gebruikt. Zorg dat je niet teveel codecs door elkaar hebt geinstalleerd en installeer geen codec packs zonder dat je zeker weet dat ze goed zijn (sld codec pack zit bijv. corrupte codecs in).

De-installeer codecs totdat je probleem is opgelost, of de-installeer ze allemaal en installeer ze kaal opnieuw. Dit moet je probleem oplossen.
Dit wilde ik idd gaan proberen.
Ik heb gister de laatste ffdshow geinstalleerd, helaas werkt dit niet.
Heb je een advies voor een goed allinone pakket?
Pagina: 1