Toon posts:

[AIW] ATI X800VE of GeCube 9600XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic titel al doet vermoeden zit ik te twijfelen tussen deze 2 kaarten die elkaar qua prijs niet echt ontlopen. Ik was (zoals velen van jullie waarschijnlijk) in de veronderstelling dat de X800VE sneller zou zijn dan de overigen series van ATI. Echter na wat rondgelezen te hebben op dit forum kwam ik al snel tot de conclusie dat je met de X800VE bedrogen uitkomt. Aangezien ik niet zo heel veel verstand heb van videokaarten maar wel van mijn portomonee ;) vroeg ik me af welke van deze 2 kaarten ik het beste kan kiezen. Het viel me echter wel op dat wanneer je de GeCube kaart bekijkt er overal ATi opstaat. Is dit gewoon een ATi kaart met een Gecube flash, of hebben ze bij Gecube helemaal niets aan deze kaart veranderd?

Deze kaart zal in een multimedia pc gebruikt gaan worden, vooral om naar (op de harde schijf opgeslagen) DVD's te kijken en als Tuner/videorecorder gebruikt gaan worden. Het OS wordt windows XP met als media programma Meedio. De processor is een XP2000 (wordt nog upgegraded ergens in de future;)) met 512MB geheugen en MSI KT4 moederbordje.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 02:30 ]

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 16:31
Voor een Multimedia pctje heb je toch helemaal niet zon kaart nodig :? Als ik jouw was zou ik dan voor zoiets als een radeon 9250 of een GeForce 6200 gaan of iets in die richting. Je CPU en gehuegen zullen denk ik ook wel aardige bottleneck vormen met zon kaart. Maar als je echt 1 van de 2 wil kiezen dan zou ik voor de x800VE gaan, daar zitten nieuwere technieken in waar je meer aan hebt dan de oude technieken van de 9600XT.

Just my 2 cents ;)

|| Specs || SuperPI 1m

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

goeiemorguh schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 07:53:
Voor een Multimedia pctje heb je toch helemaal niet zon kaart nodig :? Als ik jouw was zou ik dan voor zoiets als een radeon 9250 of een GeForce 6200 gaan of iets in die richting. Je CPU en gehuegen zullen denk ik ook wel aardige bottleneck vormen met zon kaart. Maar als je echt 1 van de 2 wil kiezen dan zou ik voor de x800VE gaan, daar zitten nieuwere technieken in waar je meer aan hebt dan de oude technieken van de 9600XT.

Just my 2 cents ;)
vergeet niet dat een X800VE erg traag is hij heeft meen ik maar 4 pipelines...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
GoldenSample schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:55:
[...]

vergeet niet dat een X800VE erg traag is hij heeft meen ik maar 4 pipelines...
Precies, dus daarom dacht ik eigelijk dat ik toch maar beter voor de 9600XT kan gaan?

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:43
maar de X800VE, is in sommige gevallen te unlocken naar 8 pipelines. Dus zou ik voor die gaan.

Verwijderd

Topicstarter
gyjo schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:52:
maar de X800VE, is in sommige gevallen te unlocken naar 8 pipelines. Dus zou ik voor die gaan.
Zoals je zelf al zegt: in SOMMIGE gevallen. Dus hoe kan ik daarachterkomen als ik hem ga kopen?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Is een geforce 6600 geen keus, die kon toch hardwarematig decoden van HD films, als ik het goed heb

edit: de hele geforce 6 serie btw behalve de 6800 agp varianten geloof ik

[ Voor 28% gewijzigd door FlyEragon op 11-10-2005 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hebben deze ook ingebouwde TV tuners?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Hmm, daar zeg je wat :P Heb ff niet zo snel een 6 serie met tv tuner gevonden helaas. Maar mischien is een losse ook een optie maar dan heb je weer een extra kaart, dilemma

Verwijderd

Topicstarter
In elk geval bedankt voor je idee, maar helaas heb ik niet 1 PCI slot over, alleen nog maar 1 AGP waar nu een oude verrotte GeForce 2 inzit. Helemaal verrot omdat ik erachter kwam dat de koeler al een lange tijd stilstaat.....
Pagina: 1