Zo, na 3 uur klooien met Sharepoints begint het hele delen met de Mac me aardig mn neus uit te komen.
Ik heb zitten rotzooien met mn Powerbook G4 - Tiger en mn Desktop P4 - Windows.
Het is de bedoeling dat ik 2 shares krijg:
-1 gastshare, slechts 1 map (upload) waarin iedereen mag lezen en schrijven.
-1 eigen share, voor mn Windows PC naar mn Pb. Hierin mag alleen ik in bepaalde mappen schrijven en lezen. (Hier moet dus een password op)
Nu lukt het mij wel:
-om niets te delen
-om enkele mappen te delen die slechts alleen leesbaar/schrijfbaar zijn.
Maar het lukt mij niet om hier onderscheid tussen te maken dmv een password. Als ik schrijven eenmaal aanzet bij "Normal" shares (in sharepoints), dan kan ik er moeiteloos op lezen/schrijven, terwijl ik hier geen password voor in hoef te tikken op mijn Windows PC.
Hoe kan ik dit oplossen??
Edit: ow ja, bij het toevoegen van de Account: test (in systeemvoorkeur>Accounts) vroeg Tiger 1x of ik standaard wilde inloggen met mijn eigen account. (volgens mij, ik lette niet goed op) Nu kan ik nergens automatisch inloggen bij opstarten terug vinden.)
Ik heb zitten rotzooien met mn Powerbook G4 - Tiger en mn Desktop P4 - Windows.
Het is de bedoeling dat ik 2 shares krijg:
-1 gastshare, slechts 1 map (upload) waarin iedereen mag lezen en schrijven.
-1 eigen share, voor mn Windows PC naar mn Pb. Hierin mag alleen ik in bepaalde mappen schrijven en lezen. (Hier moet dus een password op)
Nu lukt het mij wel:
-om niets te delen
-om enkele mappen te delen die slechts alleen leesbaar/schrijfbaar zijn.
Maar het lukt mij niet om hier onderscheid tussen te maken dmv een password. Als ik schrijven eenmaal aanzet bij "Normal" shares (in sharepoints), dan kan ik er moeiteloos op lezen/schrijven, terwijl ik hier geen password voor in hoef te tikken op mijn Windows PC.
Hoe kan ik dit oplossen??
Edit: ow ja, bij het toevoegen van de Account: test (in systeemvoorkeur>Accounts) vroeg Tiger 1x of ik standaard wilde inloggen met mijn eigen account. (volgens mij, ik lette niet goed op) Nu kan ik nergens automatisch inloggen bij opstarten terug vinden.)