Toon posts:

[K8N Neo3] Serious USB Problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zoveelste topic, maar ook ik ben onder gegaan aan de gruwelijke hell die usbpoort heet :X

Ik zit nu vol ergernis dit te tiepen, en het is mn laatste middel voordat ik het ding eruit breek en uit het raam gooi :r

Sinds vanmorgen heb ik ineens dat GEEN enkele van de 8 ( ! 2 voor, 2 achter en 4 op mobo ) USB poorten het meer doen. De muis is de enige die nog werkt, zo af en toe dan, want hij valt om de 5 seconden uit en dan moet ik hem weer opnieuw achterin de usbpoort steken. Verder doet niks het meer. Psp niet, Fotocam niet, Controller niet. Niks. Ik krijg constant de melding: USB Device Not Recognized. Terwijl gisteren alles nog werkte :?

Ik heb niks geinstalleerd en ook geen drivers geupdate oid. ( alles was bijgewerkt ) En hij heeft het zo echt een jaar gedaan zonder enige usb probleem.

Ik had op got een paar 'oplossingen' gevonden maar deze werken allemaal niet.
- Het bruine kabeltje van de usbfront loskoppelen
- De hele usbfront los koppelen

Ook het herinstalleren van de drivers voor de apparaten werkt totaal niet.

Alleen 1 van de USB poorten op het mobo werkt nog. De 2 die voorin zitten werken niet, de extra 2 achter werken niet en er werken er 3! niet van de usbpoorten die op het mobo zitten. Ik word echt helemaal gestoord.

Specs:
WinXP
K8N Neo 3
1024 RAM
200Gig Maxtor
Gforce 6600 GT

Iemand enig idee wat ik nog kan doen ( bios flashen is not my favorite aangezien ik dit nog NOOIT gedaan heb en GEEN idee van hoe wat waar en welke versie ik uberhaupt moet pakken, maargoed als het NIET anders kan )

Het ligt dus NIET aan:
Drivers van apparaten,
Drivers van USB,
Kabels van apparaten,
Instellingen in de bios,
USB aansluitingen op Mobo,
USB uit systeembeheer gooien en opnieuw installeren

Help Iemand :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 00:33 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11-2025

Turkish

zhé germans

Lijkt me toch handig om je BIOS een keer te flashen (dit doe je meestal als er iets niet goed functioneert). Het stelt niet zo heel veel voor namelijk ;)

Of kijk of je OS nog helemaal goed werkt (evt. reinstall), is nogal zonde als je je pc nu al het raam uitgooit :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een biosflash kan helpen zoals Turkish zegt, maar wat je kan doen, is in apparaatbeheer je USB HID's en andere USB .... verwijderen. XP zou ze opnieuw moeten vinden.
edit: zie dat je systeembeheer zegt, moet apparaatbeheer zijn ;)

Een biosflash is heel simpel. Zoek de naam van je BIOS op (award, phoenix, ami e.d).
Ga naar hun website, download de laatste stabiele versie en zet hem op een floppie. Neem dan even de readme door, en dan zie je bijvoorbeeld dat je bij award een ez flash kan doen, en nog een soort. Met EZ flash moet je alt+f2 doen, en dan de naam opgeven van de bios die op de flop staat. Dan schrijft hem hem over, en is je bios geflasht.

[ Voor 61% gewijzigd door Outerspace op 11-10-2005 09:23 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• nexhil
  • Registratie: November 2000

nexhil

BAM!

ik heb dit moederbord ook even gehad, ik had deze problemen al vanaf het begin... ik heb hem later gewoon in de kast gelegd en een andere gehaald... ik heb nooit een oplossing gevonden

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
Dit is toch gewoon een MSI bordje? Je kan met de liveupdate tool van MSI heel makkelijk de laatste bios/drivers voor je mobo halen. Heb je ook meteen de goede versies..

alleen als het al gewerkt heeft, zie ik niet hoe een BIOS flash dit opeens gaat oplossen. Bios flash altijd als laatste redmiddel gebruiken. (windows reinstall zit er dus voor)
Denk eerder aan al je USB devices wegflikkeren, restarten.. en laatste USB drivers installen.
heeft je mobo VIA chipset? 4-in-1 drivers misschien eens opnieuw installen..

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply's. Ik heb alleen nu een iets groter probleem dan geen usb apparaten meer :{

Ik zette mijn pc vanmorgen aan en toen deed hij helemaal niks meer. Hij zoemt, binnen in de kast lijkt alles te werken maar ik krijg geen signaal door naar mn monitor. Ik heb ondertussen de bios al een keer gereset en verder alle apparatuur eraf gehaald en vervangen met andere maar ik krijg geen boot. Alles zoemt maar ik krijg geen 'piepje' in het begin van de boot. Ook de harde schijf vertoont geen teken van gebruik.

Het is idd een MSI bordje en ben nu aan het opzoeken wat de lampjes achterop (Dled of Dbracket ) betekenen ( ze blijven namelijk allemaal rood :{ )

Als iemand een idee heeft, mag hij het spuien, ik ben weer hard aan het werken :(

het zal eens wel werken allemaal :r

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 11:25 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm. Ik krijg toch een vermoeden dat je moederbord niet meer 100% is. Eerst werken je USB aansluitingen niet meer, dan je monitor/videokaart.

Ik hoop voor je dat het een klein kwaaltje is, maar ik denk dat je mobo echt stuk is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:30:
Hmm. Ik krijg toch een vermoeden dat je moederbord niet meer 100% is. Eerst werken je USB aansluitingen niet meer, dan je monitor/videokaart.

Ik hoop voor je dat het een klein kwaaltje is, maar ik denk dat je mobo echt stuk is.
Ik heb wat gezocht en 4 rode ledjes betekenen dat je CPU kapot is :?

Ik heb NIKS clocked en bij keizuinig op mn prullaria dus t lijkt me echt dat de cpu het laatste ding is wat kapot gaat. Ik ben ook bang dat mn mobo de geest heeft gegeven. Dat wordt terugsturen :'(

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:41:
[...]

Ik heb wat gezocht en 4 rode ledjes betekenen dat je CPU kapot is :?

Ik heb NIKS clocked en bij keizuinig op mn prullaria dus t lijkt me echt dat de cpu het laatste ding is wat kapot gaat. Ik ben ook bang dat mn mobo de geest heeft gegeven. Dat wordt terugsturen :'(
Ik heb exact dezelfde symptomen gehad met een kapotte CPU. USB werkte niet meer, en mijn secundaire IDE controller werkte ook niet. Dit echter met een Northwood P4 icm een Asus P4S533.
Misschien kan je even een CPU-tje lenen ergens? Dan kan je het testen.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
SgtStrider schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:51:
[...]

Ik heb exact dezelfde symptomen gehad met een kapotte CPU. USB werkte niet meer, en mijn secundaire IDE controller werkte ook niet. Dit echter met een Northwood P4 icm een Asus P4S533.
Misschien kan je even een CPU-tje lenen ergens? Dan kan je het testen.
:'( !

Ik heb niet echt een vervangende CPU liggen. Men dit is echt kut, ik zit midden in een afronding van een project voor school :(

• nexhil

nexhil

BAM!

ik zal eens kijken naar het moederbord wat ik nog heb liggen (als het goed is dezelfde)
ik kan hem naar je opsturen, werkt ie dan koop je em over, doet ie niets... dan stuur hem maar terug?

ideetje?

Verwijderd

Topicstarter
nexhil schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:07:
ik zal eens kijken naar het moederbord wat ik nog heb liggen (als het goed is dezelfde)
ik kan hem naar je opsturen, werkt ie dan koop je em over, doet ie niets... dan stuur hem maar terug?

ideetje?
Dat is heel aardig van je :) Maar ik gooi het dingetje vandaag op de post in zijn geheel, het zou een weekje gaan duren en waarschijnlijk haal ik het net. Ik zit nl nog ruim binnen de garantie periode ( ding is nog geen half jaar oud en als 2 keer kapotte videokaart en nu dit :? )

Ik hou jullie op de hoogte.

• nexhil

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:19:
[...]

Dat is heel aardig van je :) Maar ik gooi het dingetje vandaag op de post in zijn geheel, het zou een weekje gaan duren en waarschijnlijk haal ik het net. Ik zit nl nog ruim binnen de garantie periode ( ding is nog geen half jaar oud en als 2 keer kapotte videokaart en nu dit :? )

Ik hou jullie op de hoogte.
NP... hoop dat het allemaal goedkomt binnen die 7 dagen, succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is op de post, kan iemand me helpen met de volgende vraag:

Ik heb nu al 2 keer mijn videokaart kapot gehad en nu is mijn processor kapot, het betreft een nieuwe ( februari dit jaar ) pc en niks is clocked / modded. Ik ga er nu niet meer van uit dat het toevallig is dat ik nu 3 kapotte apparaten in mn kast heb gehad. Waar kan dit aan liggen?

Kan het zo zijn dat door een fout in het moederbord ( spanningsfout / stroom fout oid. ) mijn andere apparaten kapot gaan ?

( bij de videokaarten waren beide keren de stroomtoevoer kapot )

edit1: kan het ook aan de voeding liggen?
edit2: ik heb de pc besteld en laten assembleren bij Gistron. Ik heb er nu toe alleen goede ervaring mee ( afgezien dat mn spul gewoon kapot gaat, maar daar kunnen zij niks aan doen natuurlijk, het wordt zonder vragen vervangen allemaal. ) maar ik heb mn case gemod ( een venster erin en een lampje, the basic stuff ) heb dit uiteraard alleen in het sidepanel gedaan en de kast is dus 100% zeker vrij geweest van ijzerdeeltjes. Zouden ze hier een probleem van maken? Dat ze zeggen: casemod -> dag garantie ?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 14:15 ]

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
@ die casemod lijkt me sterk. hun zien wel of dat een probleem kan geweest zijn of niet ;)
iig veel succes

Verwijderd

als je al 2 kapotte vga kaarten gehad hebt, en nu nog eens een kapot moederbord, lijkt het me toch wel aangewezen om eens naar je voeding te kijken. Geeft ie normale spanningen / welk type?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:55:
als je al 2 kapotte vga kaarten gehad hebt, en nu nog eens een kapot moederbord, lijkt het me toch wel aangewezen om eens naar je voeding te kijken. Geeft ie normale spanningen / welk type?
Het moederbord is niet kapot maar mn proc.
Ik heb een (merkloos :?) 'Power Supply SuperSilent 550W ATX 12+' voeding en mn spanningen staan goed ( MM5 )

Ik denk eerder aan mobo dan voeding. Ik heb er iig een brief bijgetyped met daarin een duidelijk overzicht van hoe en wat en dat ik denk dat de fout niet bij de apparatuur ligt dat kapot gaat maar ergens anders. Ik hoop dat ze er iets mee doen ( vervangen mobo of voeding ? ) maar ik ben bang van niet en dat het gewoon nieuwe proc, testen, terugsturen wordt :( Dan heb ik over 2 maanden dus weer een probleem :(

Verwijderd

Topicstarter
bah wachten is echt stupide :(

Iemand nog een idee van wat er kan zijn? ( subtiel schopje )

Verwijderd

Topicstarter
_kut_

Ik heb mijn pc dinsdag ontvangen maar omdat ik op kamers zit ( Eindhovuuh de gekstuuh :+ ) heb ik mijn pc donderdag pas open kunnen maken. Nu trof ik daarin een volledig kapotte case ( frontpanel echt gigantisch kapot ) en het leek alsof de pc was opengebroken met een schroevendraaier oid. Je zag duidelijk waar ze het ding in hadden gestoken. Metaal aan de bovenkant ook volledig omgebogen. Verder usbpoortje voor afgebroken. En overal krassen.

Afbeeldingslocatie: http://img496.imageshack.us/img496/6360/18es.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/5950/24fz.th.jpg

:{

Gebeld met gistron en tgp. Blijkt dat de doos open is geweest, de tape die erop zat is niet van giston ( er zat TEFAL tape omheen ) en is aangekomen in een enkele doos, maar verstuurd in een dubbele. Gistron kan niks doen zonder vergoeding door tpg. Gebeld naar tpg en die hebben het nu in behandeling genomen. Waarschijnlijk moet ik over een paar dagen mijn pc weer afstaan aan tpg voor onderzoek. Lekker dan, weer 2 weken zonder pc, en ik heb over 1 week deadline van mijn project op school ;( Nu moet ik op mijn el-brakko laptop 3dmax renders gaan maken :( Dit gaat echt nooit lukken :(

Ow en wat er nu echt kapot was: mn moederbord :+ Is zonder pardon vervangen door een nieuwe, dus het apparaatje werkte wel weer ( getest ). Ook nog ff gekeken naar alle hardware ( of het werkt ) en bad clusters in de HDD ( geen gevonden ).

TPG :r

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 18:33 ]

Verwijderd

Dat is echt schandalig :( volgens mij hebben ze getracht met die kast te gaan basketballen ofzo 8)7
Pagina: 1