Toon posts:

Draadloos internet lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een Medion SIM2000 MD95022
met een PRISM 802.11g Wireless Adapter
en een Davolink 201AMR Multimediamodem waar wlan op kan

Maar ik kan maar geen verbinding maken tussen deze 2 apparaten
Laptop kan geen verbinding vinden via draadloos

iemand een nuttige oplossing? ;(

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 10:48

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wat voor instellingen gebruik je? Wat heb je zelf geprobeerd om de boel aan de gang te krijgen? Welk besturingssysteem? Wat zegt het systeem tegen je (er is een fout opgetreden? of vindt hij juist totaal geen netwerk). Dit is zoeken naar een speld in een enorme hooiberg zo.

En een veelvoorkomende fout bij laptops (ik neem aan dat de Medion een laptop is); heb je de draadloze netwerkkaart wel aangezet? Dit doe je d.m.v. de Fn toets en vaak een van de cijfertoetsen waar een computertje met een antenne bij staat. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Of er zit gewoon een knopje voor of aan de zijkant waar je de kaart mee aanzet.
Ik heb ook een medion gehad en daar was het een update van de driver. Verder moet je natuurlijk wel altijd hopen dat al je merken hardware lekker samenwerken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hej thnx er was een knopje bovenaan die ik nog nooit gezien had waarmee ik WLAN aan kon zetten maar het werkt nou prima alleen het signaal is niet echt sterk buiten een bereik van 5 meter is hier een oplossing voor?

en nog iets ik had ooit een programmaatje waarmee je de verbindingssnelheid kon verhogen van een wireless verbinding, de naam was tcp configuration dacht ik, hopelijk kent iemand dit programmaatje want ik heb het overal gezocht maar ik ken het niet vinden... :'(

Verwijderd

Als je twee computers draadloos met elkaar wilt verbinden, moet gebruik maken van het ad-hoc verbinding mechanisme.
Properties van je netwerk verbinding selecteren. Tweede tabblad kiezen. Bij Preffered networks knop Advance aanklikken. Je hebt dan drie optie. Kies de laatste, ad-hoc.

Selecteer nu de properties van je verbinding. (als je er nog geen hebt toevoegen).
Zet de authentication op Open
Data enctyption op WEP.
Uitzetten dat de sleutel automatisch wordt gegenereerd. Maar zelf een sleutel invoeren. Onthoud deze sleutel, want die moet je ook gebruiken bij de overigen clients. LET OP: Gebruik wel een moelijke sleutel voor de bevieliging van je netwerk en het datatransport!

Doe hetzelfde voor je clients en als het goed is kunnen verbinding met elkaar krijgen.

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:27:
Als je twee computers draadloos met elkaar wilt verbinden, moet gebruik maken van het ad-hoc verbinding mechanisme.
Properties van je netwerk verbinding selecteren. Tweede tabblad kiezen. Bij Preffered networks knop Advance aanklikken. Je hebt dan drie optie. Kies de laatste, ad-hoc.

Selecteer nu de properties van je verbinding. (als je er nog geen hebt toevoegen).
Zet de authentication op Open
Data enctyption op WEP.
Uitzetten dat de sleutel automatisch wordt gegenereerd. Maar zelf een sleutel invoeren. Onthoud deze sleutel, want die moet je ook gebruiken bij de overigen clients. LET OP: Gebruik wel een moelijke sleutel voor de bevieliging van je netwerk en het datatransport!

Doe hetzelfde voor je clients en als het goed is kunnen verbinding met elkaar krijgen.
Waar staat dat hij twee computers met elkaar wil laten verbinden...? :)

Verwijderd

Hmm.. Is waar...
Reageer ik nu op een verkeerd topic of kan ik gewoon niet goed lezen??
Lekkere binnenkomer... *zucht* alles gaat fout vandaag...
b..RAM schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:34:
[...]

Waar staat dat hij twee computers met elkaar wil laten verbinden...? :)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb ook een medion computer met een prism wlan kaartje maar deze ondersteunt geen WPA, dus daar moet je ook rekening mee houden....
Pagina: 1