Toon posts:

6600GT afspelen van video loopt computer vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, heb gezocht op het forum, internet maar kan er weinig over vinden, srry als dit topic al eerder voorbij is gekomen.

Ik heb een Geforce 6600Gt, het probleem is dat zodra er een video, mpeg, divx maakt niet uit, wordt afgespeeld mijn computer supertraag wordt, ik kan niks meer doen. Het enige wat ik nog kan doen is een reset geven. Het is dus onmogelijk om films te kijken. Met mijn vorige videokaart ti4200 had ik daar geen last van. Ik heb ook met bios geupdate, wat ook niet heeft geholpen, codecs geinstalleerd. Maar weet nu eigenlijk niet meer wat ik moet doen.

Ik draai momenteel xp sp2, en hier wat andere specificaties

Asus p4u800-x moederbord
Intel 4cpu 3Ghz 2cpus
1024 ram
geforce 6600gt

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen,

Bedankt

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:03:
Ik heb een probleem, heb gezocht op het forum, internet maar kan er weinig over vinden, srry als dit topic al eerder voorbij is gekomen.

Ik heb een Geforce 6600Gt, het probleem is dat zodra er een video, mpeg, divx maakt niet uit, wordt afgespeeld mijn computer supertraag wordt, ik kan niks meer doen. Het enige wat ik nog kan doen is een reset geven. Het is dus onmogelijk om films te kijken. Met mijn vorige videokaart ti4200 had ik daar geen last van. Ik heb ook met bios geupdate, wat ook niet heeft geholpen, codecs geinstalleerd. Maar weet nu eigenlijk niet meer wat ik moet doen.

Ik draai momenteel xp sp2, en hier wat andere specificaties

Asus p4u800-x moederbord
Intel 4cpu 3Ghz 2cpus
1024 ram
geforce 6600gt

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen,

Bedankt
Heb je de nieuwe 6600 er zo ingezet en de oude verwijdert? ( drivers etc? )

Het kan gebeuren dat de oude GPU z'n sporen heeft nagelaten en daardoor kan het hele zaakej niet meer lekker draaien. ( let wel! Kan... )

Als ik zo'n probleem zou hebben, en ik heb alles uitgesloten van normale dingen ( drivers/bios.Direct-X etc. ) zou ik alle benodigde data saven en eerst windows er opniuw opzetten.

Mischien kan je dan proefondervindelijk uitzoeken waar een probleem zit ( als het er dan nog zit )

Anders zou ik het 123 niet weten zo...

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb xp opnieuw geinstalleerd, dus alle partities verwijderd, geformatteerd, xp geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem, spellen etc doet ie wel ok.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:18:
Ik heb xp opnieuw geinstalleerd, dus alle partities verwijderd, geformatteerd, xp geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem, spellen etc doet ie wel ok.
Spelen etc. wel..mmhh

Welke mediaspeler gebruik je ervoor?

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mediaplayer 10, classic, winamp, eigenlijk heb ik zon beetje alle bekende players gedownload maar steeds hetzelfde probleem

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:41

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Probeer eens oudere drivers voor je kaart te installeren.

Blijkbaar vindt NVidia het niet meer nodig om DirectDraw overlay te ondersteunen in de nieuwe drivers.

Is ook erg "nuttig" als je video wilt bewerken :r
Als het goed is zouden de 6x.xx drivers dit nog wel ondersteunen.

Of je moet een player zien te vinden die DirectX Video Rendering ondersteunt, dan werkt het wel goed.
Gelukkig ondersteunt de concurrent (ATi) het wel nog steeds goed in de nieuwe drivers.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48

Verwijderd

Topicstarter
idd zelfde, bij mij knalt photoshop er ook steeds uit :S

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48
Versie 6.x drivers installeren lost het probleem wel op.

Verwijderd

Tijdje geleden hadden wij dit op m'n werk ook, bij verschillende pc's met een AsRock mobo en een Geforce 6x00.... Bleek na bios update + herinstallatie verholpen te zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand idee waar ik die oude drivers kan vinden?

• Galileo_Galilei
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08-2025
ovhees schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:44:
Probeer eens oudere drivers voor je kaart te installeren.

Blijkbaar vindt NVidia het niet meer nodig om DirectDraw overlay te ondersteunen in de nieuwe drivers.

Is ook erg "nuttig" als je video wilt bewerken :r
Als het goed is zouden de 6x.xx drivers dit nog wel ondersteunen.

Of je moet een player zien te vinden die DirectX Video Rendering ondersteunt, dan werkt het wel goed.
Gelukkig ondersteunt de concurrent (ATi) het wel nog steeds goed in de nieuwe drivers.
Ik heb het probleem nu ook met een 6200A die ik nog had liggen, ik heb de 6x.xx drivers proberen te installeren maar daarmee herkent hij de 6200A niet, terwijl dat nu juist een van de features was volgens dat ding :S

Enig idee wat nu te doen? Ik wil wel gewoon video's bekijken want ik ben een media center aan het opbouwen...

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:11
Ik heb precies hetzelfde probleem :o

heel vaak als ik een map open waar videos in staan [veel videos] dan blijft pc ineens hangen :'(

Heb jij ook bleuscreens als je even niks doet als je pc blijft hangen ?

en heb je.....
Verschillende drivers al geprobeerd ?
Windows media player opnieuw geinstald ?
Andere Media player geprobeerd ?
DivX opnieuw proberen te installen [of andere codecs] ?

*Nano2009 Gaat Dit Topic Goed In De Gate Houden*

EDIT

Andere drivers heef gewerkt bij mij....

[ Voor 49% gewijzigd door Nano2009 op 30-07-2006 19:14 ]

• Galileo_Galilei
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08-2025
Nano2009 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:11:
Ik heb precies hetzelfde probleem :o

heel vaak als ik een map open waar videos in staan [veel videos] dan blijft pc ineens hangen :'(

Heb jij ook bleuscreens als je even niks doet als je pc blijft hangen ?

en heb je.....
Verschillende drivers al geprobeerd ?
Windows media player opnieuw geinstald ?
Andere Media player geprobeerd ?
DivX opnieuw proberen te installen [of andere codecs] ?

*Nano2009 Gaat Dit Topic Goed In De Gate Houden*

EDIT

Andere drivers heef gewerkt bij mij....
Welke drivers dan? Ik heb de laatste 6x.xx drivers geprobeerd en daarmee werd de 6200A niet herkend. Heb jij een 6200A of wat?

Ik heb zó veel problemen gehad met die kaart dat ik ondertussen de tel ben kwijt geraakt hoe vaak XP Pro SP2 opnieuw op dat systeem is gezet. Ik heb er nu een oude ATI kaart in zitten en go figure: hij werkt als een tierelier. Die kaart is alleen kapot (geeft strepen) dus dit was meer om te testen.

Ik heb ergens gelezen dat DirectPlay of DirectDraw niet ondersteund wordt door de nieuwste nvidia drivers. Malloten. Wat ik me wel afvraag of ik dan de enige ben aangezien de nieuwe kaarten door iedereen gebruikt worden. Hoe doen zij dat dan? Die spelen gewoon geen DivX af ofzo?

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:11
Galileo_Galilei schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:31:
[...]

Welke drivers dan? Ik heb de laatste 6x.xx drivers geprobeerd en daarmee werd de 6200A niet herkend. Heb jij een 6200A of wat?

Ik heb zó veel problemen gehad met die kaart dat ik ondertussen de tel ben kwijt geraakt hoe vaak XP Pro SP2 opnieuw op dat systeem is gezet. Ik heb er nu een oude ATI kaart in zitten en go figure: hij werkt als een tierelier. Die kaart is alleen kapot (geeft strepen) dus dit was meer om te testen.

Ik heb ergens gelezen dat DirectPlay of DirectDraw niet ondersteund wordt door de nieuwste nvidia drivers. Malloten. Wat ik me wel afvraag of ik dan de enige ben aangezien de nieuwe kaarten door iedereen gebruikt worden. Hoe doen zij dat dan? Die spelen gewoon geen DivX af ofzo?
Ik heb...

Amd x2 3800+
7900 GT [1.45 v mod]

Ik heb de drivers 91.33 91.28 83.91 enz
al geprobeerd maar bij allemaal hetzelfde probleem :(

Verwijderd

Triloxigen schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:51:
Versie 6.x drivers installeren lost het probleem wel op.
dude je weet niet hoe blij ik ben met dit antwoord, ik loop zelf al weken te kloten, diverse drivers geprobeerden nu werkt alles weer gewoon, ik had de hoop al opgegeven. _/-\o_ _/-\o_

de held van de dag :+

ik heb btw de 6722 gedownload van guru3d.com

• HyPeRSTiLe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-07 13:05
Ik had dit probleem toen ik overschakelde van een ti4200 naar een 6800xt.
Dingen die ik heb gedaan om het op te lossen:
Ik heb ffdshow eraf gehaald en opnieuw erop gezet.
Drivers zijn de nieuwste van nvidia
Ook kreeg ik die nvidia nv4_disp loopback probleem. Dit was opgelost door in het bios de AGP settings te veranderen van 8x naar 4x. Vreemd genoeg draait ie nu wel weer op AGP 8x.

Ik weet niet precies welke van die dingen het video probleem heeft opgelsot maar hier heb ik het mee gedaan.

Verwijderd

Ik weet niet of het de bedoeling is om een oud topic als dit omhoog te halen. In ieder geval zit ik met hetzelfde probleem. Ik heb een compleet schone installatie gedaan en heb alleen de laatste NVIDIA drivers en DirectX9.0c geinstalleerd, Wanneer deze laatste is geinstalleerd is het onmogelijk om een videobestand af te spelen. XP loopt meteen tijdens het opstarten van Windows de Media Player traag ( zowel versie 9.0 als 10 ). Ook VLCPlayer kan de videobestanden niet meer aan.

Het is blijkbaar een fout van mijn 6600GT drivers in combinatie met de laatste DirectX versie. Ik zou graag de oplossing willen weten!

Verwijderd

downgrade je driver.

ik heb een re-install gedaan en toen werkte het ineens wel. maar in de tijd dat ik het probleem ook had werkte oude drivers. ik snap er nog steeds geen reet van
Pagina: 1