Toon posts:

Problemen met Sound Blaster Live!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe videokaart geplaatst, maar toen had ik eerst de geluidskaart te pakken, geen probleem zou je zeggen, gewoon terugzetten en de videokaart pakken.

Nou, ik de videokaart doet het prima, maar nu krijg ik m'n geluidskaart niet meer werkend. Windows XP heeft nieuwe hardware gevonden: een multimedia audio-controller. (Heeft eerst wel gewerkt)

Hiervoor zijn geen drivers te vinden en ik krijg het apparaat dus ook niet werkend. Ik heb een Sound Blaster Live 5.1 cd d'r bij gekregen en die geinstalleerd. Dit maakt geen verschil, xp kan gewoon geen geluidskaart vinden.

Dit is de foutmelding bij windows media player:

Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze.

Nieuwe drivers downloaden van de creative site werkt niet, hij zegt dat ik de gewone drivers niet heb, terwijl die geinstalleerd zijn, maar dus niet werken.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft..

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is tegenwoordig niet vaak meer een probleem, maar heb je de IRQ's al bekeken? Misschien dat je nieuwe videokaart een IRQ gekregen heeft wat hetzelfde is als je geluidskaart. Het zou kunnen dat daarom de geluidskaart niet goed functioneert, en dus ook niet wil installeren. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Schuif je geluidskaart eens een slotje op.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:07:
Schuif je geluidskaart eens een slotje op.
al gedaan, geen oplossing :(

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:05:
Het is tegenwoordig niet vaak meer een probleem, maar heb je de IRQ's al bekeken? Misschien dat je nieuwe videokaart een IRQ gekregen heeft wat hetzelfde is als je geluidskaart. Het zou kunnen dat daarom de geluidskaart niet goed functioneert, en dus ook niet wil installeren. :)
hoe kan ik kijken welke IRQ gebruikt wordt en hoe kan ik het eventueel veranderen?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:10:
hoe kan ik kijken welke IRQ gebruikt wordt en hoe kan ik het eventueel veranderen?
Uitgaand van een Engelse Windows XP:
  • Eigenschappen van My Computer
  • Hardware -> Device Manager
  • Menu View -> Resources by type
Nu heb je een mooie lijst van al je hardware, en de door hun gebruikte IRQ's. Het veranderen van IRQ
s is een andere zaak. Tegenwoordig gaat dat niet zo makkelijk meer, maar als het goed is, zijn er als je een conflict bij de IRQ's hebt, wél opties om die te veranderen (ik kan het nu dus niet controleren :)).
Ik wil hier meteen aan toevoegen, dat sommige hardware onderdelen IRQ's delen, een IRQ is dus niet uniek in dit lijstje. Maar over het algemeen geld, hoe "zwaarder" een hardware onderdeel, des te meer reden dat hij niet een IRQ moet delen. In mijn lijst zie ik dat zelfs mijn videokaart een IRQ deelt (met de sata controller). :)

Al met al zijn het maar wat tips waar je de oorzaak kunt zoeken :) Succes!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
(had het al verwacht) Hier staat hij helaas niet bij.

Je moet ook bedenken dat xp mijn geluidskaart op geen enkele manier herkent, hij herkent alleen een multimedia-audiocontroller en dat ding krijg ik niet geinstalleerd omdat er geen drivers voor zijn.

Drivers van de geluidskaart werken dus niet, omdat de geluidskaart (in ogen van xp) niet bestaat.

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Heb je toevallig Windows xp 64 bit?

Creative is een hele goeie bedrijf die hele goede hardware kan maken maar wat ze nog steeds niet kunnen is goeie software erbij leveren.

Zelf heb ik zoiets gehad met mijn audigy 2> kaart werd niet herkend, multimedia controller met een vraagje erbij. Windows partitie geformateerd, 32 bit windows erop ipv 64 bit en toen deed hij het.

Een schone windows install moet helpen dus. Als dat niet lukt probeer een format.

Verwijderd

Topicstarter
32 bit, maar ik heb windows al opnieuw geinstalleerd (niet geformat) maar dit hielp niet

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Probeer dit anders even:

[rml][ xp] Audigy 2 zs drivers niet herkend[/rml]

Het gaat weliswaar om een audigy, maar het probleem lijkt hetzelfde.

[ Voor 21% gewijzigd door The Mystic op 11-10-2005 02:29 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ga eens in je BIOS en clear je NVRAM. Andere optie is gewoon de SB Live! drivers forceren voor de hardware, kies "I will choose what driver" ect, en dan naar de SB Live! default drivers van Windows wijzen... Hoop dat dat werkt voor je. Kan ook gewoon een brakke SB zijn overigens...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Klinkt heel stom, maar ik was van de week van de week bezig met een pc waarom hij de netwerkkaart niet herkende, bleek hij gewoon niet goed aangeduwd te zijn in de kast. Misschien ff checke!!! ;)

Probeer kx-drivers. Dat zijn een paar mensen die gestoord werden van de o zo goede support dat Creative levert voor SB Live! kaarten. Die hebben zelf een goede driverpack gemaakt.
Zoek maar op google, is veel over te vinden. Uninstall wel de oude Creative software.
Pagina: 1