Toon posts:

Naar buitenland bellen met HI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Samsung D500 met een HI 20 Abonament, en wil graag smsen naar een kennis in de Verenigde staten die gebruik maakt van de provider ''Verizon'', helaas lukt dit niet:
Als ik haar sms, ontvangt zij mijn sms niet, en als zij mij sms ontvang ik haar sms niet.
Als ik haar probeer te bellen krijg zij een ''Number not available'' in haar nummerweergave.

Ik heb dus naar de helpdesk van HI gebelt, maar die kon niet meer zegen dan ''Hoe zou moeten werken''
Het vreemde was dat ik hiervoor een Sagem My V-55 van Vodafone had, waarmee het wel lukte.

Nu hoor ik van enkele dat je blijkbaar niet naar de verenigde staten kan smsen, tenzij je vodaphone hebt?
Ik heb ook al geprobeert te kijken of het aan mijn netwerk lag, maar die was ingesteld op ''Triband'' dus het zou moeten werken ( 800/1800 werkt ook niet, en bij 1900 krijg ik geen ontvangst van de provider hier )

Weet dus wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Tri-band e.d. heb je alleen last van als je IN de verenigde states wil bellen, in nederland maak je met hi gewoon altijd gebruik van de 900 mhz band.

Als jullie elkaar niet kunnen smsen ligt dat vrijwel altijd aan de provider. Een Nederlandse provider moet een zgn. peeringovereenkomst hebben met een provider in het buitenland, zodat ze smsjes uit kunnen wisselen. Is die er niet, dan komt je smsje niet aan.

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Probeer je naar een Amerikaans nummer te sms'en? Providers blokkeren gesprekken en sms'en naar het buitenland nog wel eens totdat de eerste paar rekeningen betaald zijn. Vraag dat eens aan de helpdesk. Zou wel raar zijn als je wel gewoon kan bellen.

Verder werkt nummerweergave in het buitenland niet altijd.